Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:17:39 GMT

مرمت تندیس فردوسی در رُم ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۳۸۳

مرمت تندیس فردوسی در رُم ایتالیا

مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایران در ایتالیا به‌مناسبت روز بزرگداشت این شاعر حماسه‌سرا، پاکسازی و مرمت شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، ۲۵ اردیبهشت (۱۵ ماه مه) در تقویم ملی ایران روز بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، بزرگ‏ترین حماسه‌سرای ایران و جهان نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیم ابوالقاسم فردوسی سال ۳۲۹ هجری‌قمری در روستای «باژ» شهر تاریخی توس در استان خراسان رضوی متولد شد و به‌عنوان مهمترین و شناخته شده‌ترین سخن‌سرا و فارسی‌سرای ایرانی شهرت دارد.  
تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی که در میدانی به همین نام در شهر رم، پایتخت ایتالیا، نصب شده است با پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا و توسط شهرداری رم مرمت شده است.
پاکسازی مجسمه حکیم ابوالقاسم، شاعر حماسه‌سرای نامی ایران توسط گروهی از استادان مرمت‌کار ایتالیایی به مدت ۱۵ روز و پیش از فرارسیدن روز بزرگداشت فردوسی در ایران انجام شد.
تندیس فردوسی که از مرمر سفید ساخته شده است و یک متر و ۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد، کار استاد «ابوالحسن صدیقی»، پیکر تراش بزرگ ایرانی است که در سال ۱۹۵۸ میلادی در میدان فردوسی شهر رم نصب شده است.
میدان فردوسی رم در یکی از مناطق سرسبز پایتخت ایتالیا قرار دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مرمت تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در رم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حکیم ابوالقاسم فردوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش شاهنامه و امر سیاسی در راستای ضرورت روش شناسی و نتایج نظریه پردازی علمی از شاهنامه فردوسی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، توسط انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن مطالعات صلح ایران، خردسرای فردوسی و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

سخنرانان این همایش ژاله آموزگار، اصغر دادبه، میرجلال الدین کزازی، حمید احمدی، مقصود فراستخواه. محمد جعفر یاحقی، علیرضا قیامتی، یامان حکمت تقی آبادی، ماندانا تیشه یار، احمد بستانی، رضا نجف زاده، جواد رنجبر درخشیلر و مهدی فدایی مهربانی هستند.

این‌همایش روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی تهران، خیابان نجات اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

کد خبر 6096824 طاهره تهرانی

دیگر خبرها

  • ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت