Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جلال رحیم زاده امروز دوشنبه در یک نشست خبری در مراغه گفت: این تسهیلات برای خرید ادوات کاشت، داشت و برداشت در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها برای خرید ۲۰۰ دستگاه ادوات کشاروزی پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات مکانیزاسیون در استان برای خرید تراکتور، بذرکار، سمپاش وانواع دنباله بندها با سود چهار درصد پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: امسال در اجرای جهش تولید در دیمزارها علاوه از مکانیزاسیون تمامی نهاده‌های مورد نیاز برای کشاورزان دیم کار با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تامین شده است.

به گفته مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان، امسال در آذربایجان شرقی ۴۵۷ هزار هکتار از مزارع زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۷۵ هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

آذربایجان شرقی ششمین قطب تولید گندم در کشور است و هشت درصد گندم مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود.

پیش بینی تولید چهار هزار تن دانه‌های روغنی کلزا در آذربایجان شرقی

در همین حال معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از  چهار هزار تن دانه‌ روغنی کلزا در استان برداشت شود.

 علی رخ افروز افزود: با برنامه ریزی‌های سازمان جهاد کشاورزی، در سال زارعی ۱۴۰۱ ، در ۲۱ شهرستان استان، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی، زیر کشت کلزا قرار دارد.

وی ادامه داد: با این میزان تولید آذربایجان شرقی، پنج تا ۶ درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی کلزا را تامین می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات سیب این استان به روسیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس گفت: میزان تولید سیب تا ۷۵ هزار تن در سال هم می‌رسد. - اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درخرم‌آباد اظهار داشت: آب‌وهوای لرستان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و این شرایط توسعه بیش از 24 گونه درخت مثمر را به‌دنبال داشته‌است.

او با اشاره به پراکندگی مناطق تولید سیب در اغلب نقاط لرستان، اضافه کرد: سطح زیر کشت این محصول حدود 4000هکتار است.

تولید سالانه 25هزار تن زردآلو در باغات لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از 50 درصد باغات سیب این استان در بروجرد است و این شهرستان به‌‍تنهایی سطح وسیعی از تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌است.

کیانی‌فر بیان کرد: باغات سیب لرستان در خرم‌آباد، الشتر و بقیه شهرستان‌های این استان به‌صورت پراکنده است و این محصول شامل سیب گلاب، زرد و قرمز پاییزه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات سیب این استان به روسیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس یادآور شد: میزان تولید سیب تا 75 هزار تن در سال هم می‌رسد.

او با بیان اینکه 50 درصد باغات سیب لرستان در بروجرد واقع است، عنوان کرد: میانگین عملکرد تولید سیب در این استان به‌دلیل اقلیم مناسب حدود 25 تن در هر هکتار است.

کیانی‌فر گفت: لرستان رتبۀ اول تا هشتم در بین استان‌های تولیدکننده سیب در کشور را دارد و هر ساله جزو 10 استان تولیدکننده برتر در تولید این محصول هستیم.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد