Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:15:23 GMT

اصلاح قیمت دام زنده با اصلاح نظام یارانه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۷۱۶

اصلاح قیمت دام زنده با اصلاح نظام یارانه

ایرج نوری گفت : قیمت جو و ذرت که خوراک اصلی دام محسوب می‌شود کف گمرک به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده که با هزینه حمل و نقل و انبار با قیمت حدود ۱۴ هزار تومان به دست دامداران می‌رسد و این درحالیست که پیش از این قیمت این محصولات نزدیک به ۱۷۰۰ تومان بود.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه از سوی دیگر سایر محصولاتی که گاهی به عنوان خوراک دام زنده استفاده می‌شود از جمله کاه نیز به دلیل شرایط خشکسالی دچار کمبود و افزایش قیمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی نمی‌توان توقع داشت در حالیکه با افزایش چند برابری قیمت خوراک دام مواجهیم، اما قیمت دام زنده همان کیلویی ۷۰ هزار تومان قبل بماند، با این قیمت‌ها تولیدکنندگان حدود ۵۰ درصد در ضرر هستند.

حتی اگر قیمت هر کیلو دام زنده به ۱۰۰ هزار تومان هم برسد، باز هم مقداری در ضرر خواهیم بود.

اگر قیمت دام زنده به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برسد قیمت نهایی آن برای مصرف کننده بین حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان خواهد بود.

اصلاح قیمت دام زنده بسیار ضروری است، زیرا در سال‌های اخیر قیمت دام متناسب با سایر اقلام افزایش نداشته است، برای مثال قیمت چهار سال پیش دام زنده کیلویی ۲۲ هزار تومان بود و در آن زمان جو را کیلویی ۸۰۰ تومان می‌خریدیم، اما اکنون قیمت جو به کیلویی۱۴ هزار تومان رسیده و توقع می‌رود قیمت دام زنده ثابت بماند

از سوی دیگر قیمت مرغ دو برابر شده، ولی قیمت دام ثابت مانده است.

با این روند دیگر تولید برای دامداران صرفه اقتصادی نخواهد داشت، اگر قیمت دام زنده اصلاح نشود با کمبود و افزایش قیمت مضاعف مواجه می‌شویم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان خوراک دام دام و طیور قیمت دام زنده هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 6093900 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود