Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عمیدی در گفت و گو با خبرنگار میراث ایرنا، با اشاره به شعار سال ۲۰۲۲ میلادی موزه با عنوان «قدرت موزه‌ها» گفت: نشست تخصصی «موزه و رسانه» به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی موزه ها با همکاری ستاد معرفی و آموزش میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موزه ملی ارتباطات روز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل موزه ارتباطات برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی موضوع این نشست را « قدرت موزه ها، نوآوری پایداری و جامعه سازی» عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شعار امسال «روز جهانی موزه»، بر همه ظرفیت‌های قدرت ساز موزه تاکید می‌کند، هدف اصلی انتخاب این شعار برگشتن موزه‌ها به جایگاه مهمی است که از نظر تاثیرگذاری در جامعه به واسطه جایگاه ارزشمندشان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعاتی چون «قدرت موزه ها در دیپلماسی فرهنگی»، «مبانی قدرت، موزه و رسانه»، «نقش موزه ها در تبیین فرهنگ قدرت، جغرافیا و صلح»، «موزه، رسانه ی پرنفوذ» و «استراتژی ارتباطی و نقش اجتماعی موزه ها» توسط سخنرانان ارائه خواهد شد. 

عمیدی با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگی موزه‌ها گفت: موزه ها علاوه بر پیام رسانه ای که دارند کارکرد آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی و سرگرمی هم دارند. در سال های اخیر با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، فناوری‌های جدید بر نحوه آشنایی و بازدید مردم از موزه‌ها و قدرت نفوذ موزه ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

مریم دشتی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز، سامان خلیلیان و سید محمد رئیس السادات دکترای جغرافیای سیاسی ، حسن عمیدی و حمید شکری خانقاه دکترای علوم ارتباطات اجتماعی سخنرانان نشست موزه و رسانه هستند.

برچسب‌ها موزه ارتباطات رسانه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه ارتباطات رسانه میراث فرهنگی موزه ارتباطات رسانه میراث فرهنگی موزه و رسانه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲