Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، سیدمحمد موسویان معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب فلاورجان اظهار داشت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم وظایف فراوانی دارد که حتی می‌توان گفت برخی از آن‌ها نانوشته بوده و از این حیث که دادستان مدعی‌العموم است، نماینده مردم در تمامی اموری است که به حقوق آن‌ها مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین وظیفه دادستان فسادستیزی بوده که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه و مردم است، افزود: دومین وظیفه احیا و صیانت از حقوق عامه است که در سال‌های اخیر در دستور کار جدی قوه قضاییه قرار گرفته و مصادیق آن تجاوز به حریم و بستر رودخانه تا بهداشت عمومی، محیط زیست، تغییر کاربری اراضی است.

موسویان با بیان اینکه وظیفه دیگر حمایت از بنگاه‌های تولیدی به ویژه بنگاه‌های دانش‌بنیان است، گفت: دستگاه قضایی و دادستان به عنوان مدعی‌العموم تکلیف و وظیفه دارد در این امور وارد شده و اگر یک واحد تولیدی در حال تعطیلی است، حتی بدون اعلان شکایت باید ورود کرده و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها یکی از وظایف اصلی دادستان است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی در شهرستان فلاورجان بیان کرد: دادستان جدید در بحث حمایت از بنگاه‌های تولیدی ورود کرده و منتظر اعلان گزارش‌ها در این حوزه نباشد.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف دادستان دانست و اضافه کرد: البته این فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و لازم است سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه ورود کنند تا به هدف و نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

موسویان ادامه داد: رسیدگی به حوزه ترک فعل مدیران و مسؤولان از مصادیق همین امر است و دادستان با آگاهی از وقوع یک ترک فعل نباید منتظر بماند تا این ترک فعل تبدیل به پرونده قضایی شود، بلکه با تذکر و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در اجرای قانون از وقوع تخلف پیشگیری کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه دادسرا کشف و تعقیب و تحقیق و رسیدگی و اجرای احکام در امور کیفری و جرایم است و در استان اصفهان از این نظر با حجم بالای ورودی و کثرت پرونده مواجه هستیم که البته بخشی از آن به نبود زیرساخت‌های مناسب مربوط می‌شود.

در این آیین از خدمات امان‌اله شفیعی تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، نعمت‌اله خوش‌اخلاق به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید فلاورجان معرفی شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: فسادستیزی رئیس قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند