Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@05:15:28 GMT

خطیب‌زاده: کل فرآیند بازداشت اسدالله اسدی غیرقانونی بوده

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۱۳۲

خطیب‌زاده: کل فرآیند بازداشت اسدالله اسدی غیرقانونی بوده

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره انتشار دست نوشته‌هایی از اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایران در بلژیک هم اظهار داشت: متاسفانه یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با نقض بدیهی‌ترین مصونیت‌ها و نقض کنوانسیون وین برخلاف مقررات و معاهدات بین‌المللی با نقض آشکار مصونیت‌ها و حقوق این دیپلمات توسط دولت آلمان و بلژیک دستگیر شده وکل فرآیند غیرقانونی بوده و در شرایط نامناسبی نگهداری شده و حقوقش نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، او افزود: اینکه مصونیت‌های دیپلماتیک رعایت نشده و بدعتی در حقوق دیپلماتیک توسط کشور‌های اروپایی رخ داده است جای تاسف دارد. البته ایران هم از مجاری دوجانبه و هم مجاری خاص خود این موضوع را پیگیری کرده است و ترجیح بوده از همین طریق موضوع حل شود و ارجاع به مراجع ذیربط بین‌المللی و حقوق بشری در دستورکار جدید قرار گرفته است و نقض آشکار حقوق و مصونیت‌های اسدی است.

وی بیان کرد: باعث تاسف است دولت‌های اروپایی فکر می‌کنند برای مجرمین و جاسوسان و کسانی که با نقشه وارد ایران شدند می‌توانند هیاهو و ادعا کرده و این نمایش‌ها را برقرار کنند در حالی که ناقض حقوق اولیه دیپلمات‌های ایران هستند کل موضوع دادگاه، ... و مخدوش است و ما کل فرآیند را غیرقانونی می‌دانیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه اسدالله اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدی به پرسپولیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گیرند. رضا اسدی مهاجم گلزن سپاهان که در ۳ دیدار اخیر تیم خود به دلیل مصدومیت غایب بود، با رفع مصدومیت می تواند زردپوشان را در این دیدار مهم و حساس همراهی کند.

اسدی در بازی رفت تنها گل تیمش را برابر پرسپولیس به ثمر رسانده بود و انگیزه فراوانی برای درخشش در برابر هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی دارد. قرار بود آخرین تست برای ارزیابی اسدی امروز گرفته شود که با موفقیت بود و او مشکلی ندارد. همچنین آخرین تمرین تیم سپاهان پیش از سفر به تهران امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در زمین ورزشگاه نقش جهان برگزار شد و تمامی بازیکنان در تمرین حاضر بودند.

محمد دانشگر که در بازی با صنعت نفت آبادان از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود تنها بازیکن سپاهان است که احتمالا مورایس از او در بازی با پرسپولیس استفاده نمی کند.

کد خبر 6093525

دیگر خبرها

  • اسدی به پرسپولیس رسید
  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»