Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:22:47 GMT

طرح رتبه‌بندی ایمنی سنگاپور برای سایت‌های تجارت الکترونیک

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۴۰۲

طرح رتبه‌بندی ایمنی سنگاپور برای سایت‌های تجارت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، دستورالعمل‌های فنی این طرح برای تراکنش‌های آنلاین نیز برای محافظت در برابر کلاهبرداری تنظیم و به‌روزرسانی شده است.

طرح مذکور رتبه‌بندی ایمنی تراکنش‌های بازار تجارت الکترونیک (TSR) نام دارد و با هدف ارزیابی میزان اجرایی بودن اقدامات ضد کلاهبرداری این پلتفرم‌ها ابداع شده است و در قالب آن مواردی از جمله اعتبار کاربر، ایمنی تراکنش و در دسترس بودن مسیرهای جبران ضرر برای مصرف‌کنندگان تضمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، بازارهای تجارت الکترونیک بر این اساس ارزیابی می‌شوند که آیا اقداماتی برای تأیید هویت فروشندگان انجام داده‌اند و به طور مستمر بر رفتار متقلبانه برخی فروشندگان نظارت می‌کنند یا خیر. پلتفرم‌ها همچنین بر مبنای استفاده از ابزارهای پرداخت امن برای تراکنش‌ها و همچنین در دسترس بودن مکانیسم‌های گزارش اختلاف و حل‌وفصل رتبه‌بندی می‌شوند.

وزارت کشور و شورای استاندارد سنگاپور در بیانیه‌ای مشترک در روز شنبه اعلام کردند این اطلاعات برای هشدار به کاربران در مورد ایمنی تراکنش در زمان استفاده از سایت‌های آنلاین تجارت الکترونیک قابل استفاده است. این رتبه‌بندی‌ها «بازارهای عمده تجارت الکترونیک» را پوشش می‌دهند که معاملات بین چندین فروشنده و خریدار را با دسترسی محلی «قابل توجه» یا تعداد قابل‌توجهی از کلاهبرداری‌های تجارت الکترونیک گزارش شده تسهیل می‌کنند. پایین‌ترین امتیاز با یک تیک است، در حالی که وجود چهار تیک نشانگر حداکثر اعتمادپذیری است.

کد خبر 5491429

منبع: مهر

کلیدواژه: تجارت الکترونیک سنگاپور امنیت اطلاعات حاکمیت سایبری حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه اول اینوتکس شرکت های دانش بنیان تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی نوآوری قانون ایالات متحده امریکا متاورس معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تجارت الکترونیک رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ