Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:56:13 GMT

۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در پیشوا معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۶۹۳

۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در پیشوا معدوم شد

دکتر امیر امینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با همراهی بازرسان قرارگاه بسیج اصناف شهید امانی، ادارات صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات، بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کرده و با مسائلی که سلامتی مردم را با مخاطره همراه کند برخورد جدی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در کنار نظارت بر نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که متأسفانه برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از شرایط بازار و افزایش تقاضای مردم برای تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز، اقدام به عرضه اقلام تاریخ مصرف گذشته و یا فاسد می‌کنند که برخورد جدی با این افراد در دستور کار بازرسان شبکه بهداشت و درمان قرار دارد.

امینی تصریح کرد: در جریان کشف مقادیر زیادی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در یکی از مناطق پیشوا، بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف شد که با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، کلیه این اقلام صورت برداری و معدوم شد.

وی با توصیه به مردم در توجه به تاریخ تولید و انقضاء مصرف در زمان خرید اقلام خوراکی گفت:  درج زمان تولید و انقضا در کنار قیمت بر روی محصولات از سوی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به تمام واحدهای تولیدی و شرکت های پخش به گونه‌ای که به راحتی برای مصرف کنندگان قابل رویت باشد ابلاغ شده و رعایت آن الزامی است، واحدهای عمده و خرده فروش نیز موظفند تا از توزیع کالاهای فاقد اطلاعات خودداری کنند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها کالای اساسی پیشوا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالای اساسی پیشوا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کالای اساسی پیشوا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه