Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران با اشاره به عرضه سهام شرکت داروسازی دانا گفت: این اقدام، گام بلندی در راستاری واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران و ارزش گذاری منصفانه این شرکت هاست. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسام الدین جعفری ندوشن با بیان این که واگذاری سهام «ددانا» نخستین مرحله از واگذاری سهام شرکت های در اختیار بانک ملی ایران در دوره مدیریت جدید این بانک است، افزود: شفادارو به عنوان نهاد بالادستی داروسازی دانا، 16 درصد و داروسازی دانا حدود 3 درصد بازار داروی کشور را در اختیار دارند و با سوددهی بالا در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که داروسازی دانا در سال مالی اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان سود شناسایی کرده است، این شرکت را یکی از سودده ترین و مهمترین دارایی های بانک ملی ایران خواند و اظهار امیدواری کرد با عرضه عمومی سهام آن در بورس، منابع حاصل از آن به منظور توسعه فعالیت های دارویی کشور سرمایه گذاری شود.
سهام شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری شفادارو، امروز دوشنبه 26 / 02 / 1401 از طریق فرابورس عرضه می شود.
تعداد کل سهام قابل عرضه این شرکت دو میلیارد و 400 میلیون سهم معادل 5 درصد از کل سهام شرکت و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 200 سهم است.
قیمت مبنای در نظر گرفته شده برای هر سهم «ددانا1» 25 هزار و 108 ریال است.
شرکت داروسازی دانا، بزرگترین تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات نهایی آنتی بیوتیک های خوراکی و استریل و همچنین بزرگترین تولید کننده کپسول های نرم در کشور است.
این شرکت در دامنه کوه سهند در زمینی به مساحت 30 هکتار با زیربنای 70 هزار متر مربع احداث شده که این مقدار زیر بنا با توجه به طرح های توسعه ای از قبیل خطوط تولید سرم های تزریقی، پوکه کپسول، ویال های مایع، قطره های چشمی و ... نیز طی سالهای اخیر در حال افزایش است.
این شرکت در سال 1377 رسماً افتتاح و به جمع شرکت های داروئی کشور پیوسته است. در بخش تولید دارو، این شرکت با داشتن 26 خط تولید پیشرفته، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در اشکال ویال تزریقی، سافت ژل، قرص و کپسول (آنتی بیوتیکی و غیر آنتی بیوتیکی)، سوسپانسیون خوراکی، قطره استریل، آب سترون قایل تزریق و شیشه ویال در کشور است و با توجه به کیفیت بالای این داروها، سهم ویژه ای از بازار دارویی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگترین تولید بانک ملی ایران داروسازی دانا سهام شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید