Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@14:29:38 GMT

برای تحقق آرمان وحدت اسلامی نیازمند جهاد تبیین هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۶۲۲۷

برای تحقق آرمان وحدت اسلامی نیازمند جهاد تبیین هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع، طی بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: بدون تردید امروز وحدت امت اسلامی از آرمان‌هایی است که قرآن کریم بر آن تأکید کرده و پیامبر اکرم (ص) در مواقع مختلف به عنوان یکی از آرمان‌های اسلامی آن را معرفی کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران طلایه دار این آرمان است و در صدد است که با تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد همدلی و هم افزایی بین فرق و مذاهب مختلف این آرمان وحدت را به منصه‌ی ظهور برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شهریاری در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعتاً ما برای این کار نیازمند جهاد تبیین هستیم و برای جهاد تبیین باید با نقشه‌های دشمن که در صدد ایجاد تفرقه میان امت اسلامی، ترور، تکفیر و تعرض به حرمت‌های مذاهب هستند و توهین را شیوه خود در رسانه‌ها و فضای مجازی قرار داده اند -که به فتوای حضرت آیت الله خامنه ای کاری حرام است - مقابله کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که با حضور در مجامعی مانند نمایشگاه کتاب، این جهاد تبیین را به بهترین وجه به انجام برسانیم. به همین جهت هم در حوزه بین الملل و هم در حوزه عمومی نمایشگاه کتاب بالغ بر ۲۰۰ جلد از آثار پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و آثار مربوط به حوزه‌های علوم اسلامی را در این نمایشگاه عرضه کرده ایم تا ان شاءالله بتوانیم در راستای اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که بر دوش ما گذاشته شده است، گام برداریم.

کد خبر 5491382

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی علوم اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری قرآن کریم قرآن مهرواره هوای نو مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای سازمان تبلیغات اسلامی نشست علمی حجت الاسلام محمد قمی انقلاب اسلامی ایران سازمان اوقاف و امورخیریه نهج البلاغه آیت الله فاطمی نیا ایران تقریب مذاهب اسلامی جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای وحدت استان زنجان با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود از دو داوطلب راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است، شورای وحدت استان زنجان با هدف حضور و نقش‌آفرینی فعال و مسوولانه همانند مرحله اول انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند ماه سال گذشته و همچنین با عنایت به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و نیز حوزه انتخابیه خدابنده، از نامزدهای مورد حمایت خود در مرحله اول اعلام حمایت رسمی بعمل می آورد.

اسامی نامزدهای مورد حمایت بترتیب در حوزه های انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده استان زنجان به شرح زیر اعلام شد.

جبهه مردمی ایران قوی استان زنجان داوطلبان نمایندگی مورد حمایت خود را معرفی کرد

جبهه مردمی ایران قوی استان زنجان با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از سعید رفیعی و محمد اسماعیلی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است شعور بالای سیاسی و درک نیات خصمانه دشمن به کمک گام‌های استوار مردم آمدتا به تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب، پا به عرصه تعیین سرنوشت خود بگذارند، غیرتمندی مردم استان زنجان در استقبال از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قابل تقدیر است.

پاسخ به ندای حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، عشق به ایران مقتدر و پایبندی به انقلاب اسلامی از انگیزه‌های رای‌دهندگان به شرکت در این حماسه اعلام شد تا در حفاظت از میراث امام و شهدا بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

جبهه مردمی ایران قوی ضمن تبریک به نمایندگان برگزیده استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، قدردانی خود را از حضور مسؤولانه اقشار مختلف مردم برای اهتزاز پرچم اقتدار، بر قله معرفت سیاسی که موجب خوشحالی دوستان و ناامیدی بدخواهان شد اعلام نموده، ضمن دعوت از مردم بزرگوار حوزه انتخابیه زنجان- طارم وشهرستان خدابنده جهت حضور پرررنگ در مرحله دوم انتخابات بدینوسیه حمایت خود را از مهندس سعید رفیعی از حوزه انتخابیه خدابنده و محمد اسماعیلی از حوزه انتخابیه زنجان-طارم اعلام می دارد.

کد خبر 6100007

دیگر خبرها

  • توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین
  • معلمان وظیفه خطیر جهاد تبیین را برعهده دارند
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود