Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری، به استانداردهای ابلاغی مقادیر مصرف کودهای مذکور نزدیک می‌شویم.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی «حمید رسولی» افزود: پیرو تصمیم اتخاذ شده در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان هستیم به گونه‌ای که میزان مصرف کودهای فسفاته در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۰ برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از ۵ برابر و مصرف این دو گروه کودی به طور میانگین بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری خودکفایی کودهای کشاورزی کشور اظهار داشت: هرچند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است، لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نویدبخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان‌مدت، مصرف کود کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

رسولی خاطرنشان کرد: در این ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از ۵۰ همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور را برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا، تاکنون چهار همایش آموزشی در استان‌های گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار شده است و طبق برنامه تمامی همایش‌های مذکور در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد و این امر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر در یاد خواهد ماند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، حمید رسولی ، سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حمید رسولی سید جواد ساداتی نژاد کودهای فسفاته و پتاسه مصرف کودهای فسفاته افزایش معنادار سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها

پوستر جدید رسانه KHAMENEI.IR بر اساس سروده رهبر انقلاب و با اقتباس از تصویر عبور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از فراز کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در عملیات وعده صادق رونمایی شده است.

دیگر خبرها

  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان