Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:25:05 GMT

عضو جدید شورای اسلامی شهر قم سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۶۶۵۱

عضو جدید شورای اسلامی شهر قم سوگند یاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ظهر دوشنبه با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر قم به دلیل غیبت‌های مکرر حسن مالکی نژاد در جلسات شورا و عدم امکان ادامه حضور وی در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر قم به دلایل مختلفی که حسین اسلامی رئیس شورا یکی از مهمترین این دلایل را بیماری وی برشمرد، مجید خوان که عضو علی البدل شورای اسلامی شهر قم بود و در دوره‌های گذشته نیز در جمع اعضای شورا شهر حضور داشت جایگزین وی شد و در ابتدای کار خود نیز سوگند یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن استان قم با لایجه ای که از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهرقم آمد؛ علاوه بر ۳۰ درصد تخفیف عوارض که در مصوبه هیأت دولت پیش بینی شده بود؛ شورای اسلامی شهر قم نیز ۱۰ درصد به این میزان اضافه کرد.

بر این اساس در مجموع برای پروژه‌های طرح نهضت مسکن برای شهروندان قمی ۴۰ درصد تخفیف عوارض درنظر گرفته شده است و برای سایر پروژه‌هایی که بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان قم درخواست می‌دهد این امر محقق خواهد شد تا هزینه ساخت در این پروژه‌ها که غالباً برای جوانان و اقشار متوسط جامعه است کمتر شود.

در ادامه، اخذ مجوز ۵۰ درصد کاهش عوارض صدور پروانه با محاسبه سال ۱۴۰۰ و پرداخت مابقی بدهی به تقسیط یک‌ساله یک مؤسسه فرهنگی و اجتماعی مطرح شد که این لایحه مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

اخذ مجوز عدم دریافت مبلغ عوارض اضافه ارزش حاصل از کاربری با انتفاع بیشتر نسبت به مسکونی متعلق به یک واحد آموزشی، لایحه دیگر این جلسه بود که به تصویب شورا رسید.

اخذ مجوز ۲۵ درصد کاهش عوارض صدور پروانه ساختمانی بر مبنای تعرفه سال ۱۴۰۰ و پرداخت باقی‌مانده بدهی طی ۶ قسط بابت پلاک ثبتی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی قم نیز پس از توضیحات کمیسیون تخصصی مورد موافقت قرار گرفت.

لایحه اعمال تخفیف ۳۰ درصدی برای آماده‌سازی اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان جهت احداث مسکن عمومی، لایحه بعدی چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم بود که در نهایت اعضا با اعمال ۴۰ درصدی تخفیفات به خاطر انتفاع عمومی شهروندان با آن موافقت نمودند.

در ادامه جلسه، لایحه اخذ مجوز توافق منعقده بین شهرداری قم و مؤسسه آل البیت شهر نجف اشرف، به دلیل عدم اقناع اعضای شورای شهر از توضیحات رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، به کمیسیون تخصصی خود عودت داده شد.

اخذ مجوز واگذاری پلاک ثبتی به متراژ ۹۰ مترمربع زمین به یک مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی با حفظ مالکیت شهرداری قم، نیز لایحه عودت داده‌شده دیگر این جلسه به کمیسیون تخصصی برای بررسی‌های بیشتر بود.

در این جلسه لایحه اخذ مجوز اجرای قرارداد وصول بهای خدمات مراکز صنفی اتاق اصناف توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم پس از توضیحات رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم، تصویب شد.

کد خبر 5491716

منبع: مهر

کلیدواژه: قم شورای شهر نهضت ملی مسکن بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه ویروس کرونا کالاهای اساسی احتکار تنظیم بازار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد نظارت و بازرسی گرد و غبار آلودگی هوا شورای اسلامی شهر قم اعضای شورا اخذ مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان