Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:00:12 GMT

ثبات نبض بازار از کرمان تاآذربایجان/مشکل توزیع روغن کی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۳۴۲

ثبات نبض بازار از کرمان تاآذربایجان/مشکل توزیع روغن کی رفع می‌شود

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در سومین روز از هفته و بعد از گذشت چندین روز از اعلام تصمیم اقتصادی جدید دولت خبرنگاران استانی خبرگزاری مهر به سطح بازار رفتند و در گفت‌وگو با مردم و کسبه آخرین وضعیت را جویا شدند.

به‌رغم اینکه بازار در بسیاری از استان‌ها به ثبات و آرامش رسیده است اما همچنان نگرانی عمومی پیرامون افزایش نرخ برخی اقلام اساسی از یک‌سو و نبود برخی کالاها مانند روغن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه با بیان اینکه روغن خوراکی موردنیاز کشور تأمین است، وعده داد بخشی از مشکل روغن به شبکه توزیع برمی‌گردد که تا ساعات پایانی امشب این مشکل برطرف می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس گزارش واحد نظارت و بازرسی وزارت جهاد کشاورزی، اکنون با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود، اما علل احتکار را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: بخش عمده روغن‌های احتکار شده دارای قیمت‌های قبل از نرخ‌گذاری جدید بودند؛ با توجه به مصوبه اخیر ابلاغی که روغن‌های قبلی با قیمت‌های جدید عرضه شود دیگر احتکار نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد، مگر اینکه برخی قصد اختلال در بازار را داشته باشند.

تایید این موضوع اخباری است که امروز از استان های مختلف مخابره شد. رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، از کشف دو انبار احتکار مواد غذایی که ۲ تُن روغن در آنها نگهداری می‌شد خبر داد.

رئیس حوزه قضایی بخش خان ببین گفت: در ادامه نظارت های قضایی بر بازار ۳۰ تُن روغن در یک مرغداری متروکه و ۱۲ تن در یک منزل مسکونی کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم از کشف ۴ هزار و ۴۶۵ لیتر روغن خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. فرمانده انتظامی رابر نیز اعلام کرد که یک انبار روغن خوراکی در این شهرستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم کشف ۵۰ تن روغن خوراکی قاچاق در محورهای مواصلاتی استان را رسانه ای کرده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران هم با بیان اینکه ازنظر موجودی کالاهای اساسی هیچ مشکلی در بازار نداریم و به‌وفور وجود دارد، گفت: از روز شنبه نیز روغن باقیمت‌های جدید در حال توزیع است.

درخواست مردم شهرهای مختلف کشور برای تشدید نظارت‌ها و انتقاد از تسری گرانی از چهار قلم اعلامی به سایر کالاهای اساسی و همچنین جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی مردم بوده است.

در این گزارش جزئیات گزارش‌های میدانی خبرنگاران مهر در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان، کرمان، کردستان، بوشهر و آذربایجان شرقی آمده است که همراه با تصاویر فیلم‌هایی از وضعیت فروشگاه‌های عرضه کالا پیش روی مخاطبان قرارگرفته است.

گزارش میدانی مهر از بازار آذربایجان غربی؛

کالاهای اساسی موجود است / مردم به شایعات توجه نکنند

سکینه اسمی خبرنگار خبرگزاری مهر در ارومیه گزارش داد که با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ای در روزهای اخیر به دلیل برخی شایعات شاهد التهاب کوتاه در بازار به خصوص در شهر ارومیه بودیم که بلافاصله پس از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم در خصوص واریز یارانه‌های حمایتی همین التهاب کوتاه فروکش کرده و آرامش در حال حاضر در بازار این استان برقرار است.

با آغاز برداشت یارانه معیشتی خبری صف و نگرانی مردم برای تأمین کالاهای اساسی از بین رفته و تنها در بخش نان شاهد صف مردم در برخی مناطق هستیم که بیانگر دامن زدن به شایعات است در حالی که در این بخش نیز هیچ کمبودی وجود ندارد.

بر اساس بررسی میدانی خبرنگاران خبرگزاری مهر در آذربایجان غربی هم اکنون هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی در استان وجود نداشته و مردم دوباره خرید را از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالاها از سر گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی در استان خبر داد و گفت: هیچیک از کالاهای اساسی از جمله چهار قلم کالایی که در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها اصلاح قیمت داشته‌اند مشکلی در استان وجود ندارد.

نصر الهی مدیر یکی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آذربایجان غربی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ۷۲ فروشگاه زنجیره‌ای استان آماده ارائه کالاهای اساسی مردم با نرخ مصوب دولت است.

رحیمی از دیگر مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان نیز با بیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی در استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و هیچ کمبودی نداریم گفت: مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند و به شایعات توجه نکنند.

غلامحسین یاری یکی از شهروندان ارومیه نیز که مشغول خرید از فروشگاه بود، به خبرنگار مهر گفت: از روز گذشته مشکل کمبود برخی کالاها رفع شده و هر چه نیاز داریم می‌توانیم در فروشگاه خرید کنیم.

وی با بیان اینکه تنها دغدغه مردم گران بودن قیمت برخی کالاهای اساسی بود که با پرداخت و امکان برداشت یارانه حمایتی این دغدغه تا حدودی برطرف شده است.

مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.

گزارش میدانی مهر از بازار بوشهر؛

کالا به اندازه کافی در بازار بوشهر موجود است

خبرنگار خبرگزاری مهر در استان بوشهر هم گزارش داد که با وجود افزایش قیمت‌ها، انواع و اقسام کالاها در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک شهر بوشهر موجود است.

بررسی‌های خبرنگاران خبرگزاری مهر در فروشگاه‌های نقاط مختلف استان بوشهر بیانگر تأمین نیازهای مردم است.

گزارش میدانی مهر از بازار خراسان شمالی؛

ثبات بازار مرغ و روغن / تقاضا نزولی شد

گزارش خبرنگار مهر در مرکز خراسان شمالی هم حکایت از آن دارد که با اصلاح قیمت‌های برخی اقلام از جمله مرغ و روغن شاهد صفوف طولانی برای تهیه این اقلام در برخی از شهرها بودیم. خراسان شمالی نیز ابتدا از این قضیه مستثنی نبود اما به مرور مشکلات رفع شد.

با اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها، در روز پنج شنبه شاهد تراکم خریداران مرغ بودیم اما این مشکل روز جمعه حل شد.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، از صبح جمعه مرغ با قیمت حدود ۵۵ هزار تومان در سطح بازار به وفور یافت می‌شد و عملاً شاهد هیچ گونه صفی نبودیم.

مهرداد داوود زاده، معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: آزادسازی قیمت‌ها باعث به وجود آمدن صف‌هایی شد اما توزیع ۲ برابری مرغ در سطح بازار عملاً مشکل را به سرعت رفع کرد.

وی افزود: اکنون مرغ به حد کافی تأمین شده و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

داوود زاده تصریح کرد: سعی داریم نرخ مرغ در خراسان شمالی از میانگین کشور کمتر باشد تا با سهولت بیشتری به دست مردم برسد.

اما بازار روغن اندکی متفاوت بود؛ تفاوت قیمتی بالای روغن قدیم و جدید تعداد بیشتری از شهروندان را برای خرید بیشتر روغن مجاب کرده بود. از این رو روز گذشته در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد به وجود آمدن صف بودیم اما از حدود شنبه ظهر صف برای خرید روغن نیز از بین رفت.

البته در این بین نباید تخلفات عده‌ای سودجو را از یاد برد. حجت الاسلام براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: ۱۷ تن روغن خوراکی احتکار شده در انبار یکی از واحدهای صنفی شهرستان اسفراین کشف و ضبط شد.

هرچند وضعیت بازار به تعادل رسیده اما مردم تقاضاهایی از مسئولان دارند. آقای سهرابی، یکی از شهروندان بجنوردی که قصد خرید مرغ را داشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصلاح قیمت‌ها به شرطی قابل قبول است که از این پس دیگر شاهد گرانی روز به روز نباشیم.

وی افزود: اکنون با ظهور قیمت‌های جدید یقیناً عده‌ای به دنبال سودجویی هستند لذا از بازرسان می‌خواهیم چند روز به صورت جهادی عمل کرده و دست محتکران را کوتاه کنند.

سهرابی گفت: در صورت موفقیت این طرح یقیناً مردم به سایر برنامه‌های دولت نیز اعتماد خواهند کرد در غیر این صورت به اعتماد عمومی ضربه سختی وارد می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان نیز به خبرنگار مهر گفت: قطعاً افزایش قیمت مرغ، روغن و آرد بر روی سایر کالاها اثر دارد اما این اثر باید واقعی باشد.

وی افزود: گرانی واقعی مستلزم نظارت دقیق است؛ صنوف مختلف نباید اجازه داشته باشند به بهانه‌ی گران شدن این اقلام، از تولیدات خود سودهای کلان اخذ کنند.

این شهروند تصریح کرد: امیدواریم نظارت‌ها به شدت تقویت شود تا صنفی جرأت گران فروشی نداشته باشد.

دولت پس از اصلاح قیمت‌ها در کنترل بازار تا حدی موفق بود اما این مسیر باید ادامه داشته باشد و سایر اقلام نیز که متأثر از اقلام گران شده هستند، به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

نباید این نکته را فراموش کرد که عبور از مشکلات بدون همراهی مردم ممکن نخواهد بود لذا شهروندان با گزارش‌های گران فروشی و احتکار می‌توانند در این مسیر یاریگر دولت باشند. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.

گزارش میدانی مهر از بازار خوزستان؛

کالاهای اساسی در دسترس مردم است / بازار شوش نظارت می شود

مشاهدات میدانی خبرنگار مهر در خوزستان نشان می‌دهد که افزایش تقاضا برای خرید کالاهای اساسی در شوش به ویژه مرغ و روغن موجب صف‌هایی مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این شهرستان شده است.

در روزهای گذشته حدود ۴۰ تن روغن خوراکی احتکار شده در شهرستان شوش کشف شد که با دستور مقام قضائی روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شد.

یکی از دلایل شلوغی برخی فروشگاه‌های سطح شهر شوش دانیال توزیع روغن‌های کشف شده از سوی محتکران است که با قیمت قبلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد به دلیل تقاضای زیاد شهروندان برای خرید برخی اقلام اساسی همچون مرغ، روغن، تخم مرغ و… در ساعاتی شاهد خالی بودن قفسه‌های برخی از فروشگاه‌ها سطح شهر هستیم اما در کوتاه‌ترین زمان اقلام مورد نیاز تأمین شده و هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی در سطح شهر شوش مشاهده نمی‌شود.

تشدید نظارت‌ها بر اوضاع بازار و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی از دیگر مطالبات مردم بوده است.

یک مدیر فروشگاه مواد غذایی به خبرنگار مهر گفت: در طرح جدید دولت برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور تغییراتی در قیمت کالاهای اساسی موجود در بازار شده که نگرانی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: در این طرح برخی کالاها مانند روغن، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و … در بازار همراه با افزایش قیمت‌هایی بود که به همین دلیل از سمت مردم نیز تقاضای بیشتری داشته که علت اصلی این افزایش تقاضاها نگرانی مردم از کمبود و یافت نشدن این کالاها است.

این مدیر فروشگاه ادامه داد: در روزهای گذشته مردم نگران بودند که اقلام اساسی مورد نیاز خودشان همچون روغن و مرغ را دریافت نخواهند کرد به همین دلیل تقاضا بالا رفت و باعث شد در ساعاتی از روز این چند قلم در قفسه‌های فروشگاه‌های سطح شهر وجود نداشته باشد که وضعیت امروز بازار نسبت به روزهای گذشته بسیار آرام تر است و هیچ گونه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در توئیتی نوشت: ‏حذف یارانه به عوامل تولید و دادن آن به مردم باعث از بین رفتن رانت و فساد می‌شود، اما برای این کار باید اقناع مخاطبان و افزایش سرمایه اجتماعی انجام پذیرد.

وی گفت: باید مراقب بود به اقشار ضعیف فشار مضاعفی وارد نشود و تهیه اقلام به سهولت صورت گیرد و همزمان باید افزایش متناسب دستمزدها مدنظر باشد.

ادامه گزارش خبرنگار مهر را اینجا بخوانید.

گزارش میدانی مهر از بازار کرمان؛

تأمین کالاهای اساسی در کرمان / مردم خواهان جلوگیری از گرانفروشی

اسماً محمودی خبرنگار خبرگزاری مهر در کرمان هم گزارش داد: هر چند در روزهای انتهایی هفته گذشته و در آغاز اجرای طرح جدید هدفمندی یارانه‌ها شاهد ایجاد صف‌های طولانی در فروشگاه‌های کرمان بودیم و همین افزایش تقاضا موجب کمبود موقت کالاهای اساسی شده بود اما پس از چند روز، مرغ، تخم مرغ و لبنیات و روغن متناسب با تقاضا به بازار تزریق شد و هم اکنون در اکثر فروشگاه‌های کرمان به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود دارد.

طی روز شنبه و یکشنبه هیچ گونه صف و یا ازدحامی در فروشگاه‌های کرمان ایجاد نشده است و روند عرضه و تقاضا به حالت عادی برگشته است هر چند که هنوز در معدودی از مغازه‌ها روغن به میزان کافی وجود ندارد.

با این وجود همچنان شاهد افزایش تقاضا از سوی مردم برای خرید کالاها با قیمت جدید هستیم که این مساله ناشی از تقاضای کاذب در بازار و نگرانی‌های روانی موجود در بازار است.

اما آنچه که همچنان موجب بروز مشکلاتی در سطح شهر کرمان شده است بسته بودن برخی از نانوایی‌های غیر صنعتی در سطح شهر است و این مشکل به خصوص در ساعات عصر افزایش می‌یابد و همین امر موجب شلوغی نانوایی‌ها شده است.

طبق بررسی خبرنگار مهر، علت شلوغی نانوایی‌ها خودداری پخت توسط برخی از نانوایی‌ها در کرمان است و این مشکل همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که بازدید مسئولان از وضعیت بازار نیز ادامه دارد و استاندار کرمان روز گذشته به صورت نامحسوس از وضعیت بازار بازدید و دستورهای لازم را صادر کرد.

از سوی دیگر همچنان شناسایی و برخورد با محتکران و قاچاقچیان کالاهای اساسی که قبل از شروع طرح هدفمندی کالاهای اساسی را از بازار جمع آوری و احتکار کرده‌اند نیز ادامه دارد، در این زمینه یک محموله کالاهای اساسی در شهرستان انار شناسایی و اجناس متخلفان توقیف شد.

روند کشف و توقیف کامیون‌های حامل روغن که برای انتقال اجناس قاچاق به مرزی‌های شرقی به سمت سیستان و بلوچستان نیز حرکت می‌کنند ادامه دارد و هر از چند گاهی نیروی انتظامی کرمان خبر از کشف این محموله‌ها می‌دهد.

طبق مشاهدات خبرنگار مهر در هیچیک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی استان هیچ گونه صف و ازدحامی برای خرید مشاهده نشد اما تقاضا برای خرید کالاها در برخی از فروشگاه‌ها بالاست.

محمد، مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرمان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مردم پس از آزاد سازی مرحله اول یارانه اقدام به خرج کردند بطوریکه در برخی مواقع محصولات لبنی پس از شارژ در قفسه‌ها طی چند ساعت تمام می‌شد، این کار هیچ سودی برای مردم ندارد و توصیه می‌کنم کالاهای مورد نیاز به صورت تدریجی خریداری شود. با این اوضاف صف و ازدحام نداریم.

وی افزود: رفتارهای هیجانی در بازار هیچ منفعتی برای مردم ندارد، انبارهای استان مملو از کالا است و هیچ کمبودی وجود ندارد و خرید بیش از نیاز فقط موجب فاسد شدن این کالاها در خانه‌ها می‌شود.

احمد صفاری مدیر یکی از واحدهای عرضه مرغ در کرمان است که به خبرنگار مهر می‌گوید: با نرخ مصوب جدید، مرغ به میزان کافی در همه مغازه‌ها توزیع شده و در فروشگاه‌های استان کالا به میزان کافی وجود دارد و کمبودی نداریم.

وی گفت: میزان تقاضا برای خرید مرغ به حالت عادی برگشته است و مشکلی وجود ندارد.

محسن ایرانمنش یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با مهر می‌گوید: تا قبل از آغاز طرح جدید یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردم که هم اکنون قطع شده به همین دلیل هم هنوز برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه نکرده‌ام.

وی گفت: تعداد زیادی از افرادی که می‌شناسم از یارانه محروم شده‌اند و نکته اینکه همه این افراد کارمند عادی هستند و شرایط مالی قابل توجهی ندارند به همین دلیل نگران محروم شدن از یارانه و افزایش قیمتها هستیم. از طریق سامانه‌های قانونی اعتراض کرده‌ایم و نگران هستیم که قدرت خریدمان کاهش یابد چون منطقی نیست یک کارمند با حقوق عادی در دهکی قرار گیرد که یک میلیاردر هم حضور دارد.

مشروح گزارش مهر را اینجا مطالعه کنید.

گزارش میدانی مهر از بازار کردستان؛

کالاهای اساسی در دسترس مردم است

دولت سیزدهم در نهمین ماه فعالیت رسمی خود با اعلام تغییر نحوه پرداخت یارانه برخی کالاهای اساسی از واردکنندگان به مصرف کنندگان گامی جدید را در اقتصاد کشور برداشت.

این اقدام دولت در روزهای نخست با مقاومت برخی از واردکنندگان و واسطه‌ها در بازار مواجه شد اما پس از چند روز و فروکش کردن تلاطم ایجاد شده شاهد در دسترس بودن تمامی کالاها در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه هستیم و این امر موجب القای آرامش روانی در جامعه شده است.

خبرنگاران خبرگزاری مهر در استان کردستان برای پیگیری دغدغه مردم در خصوص تأمین کالاهای اساسی به سراغ شهروندان مراجعه کننده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار سنندج رفته‌اند تا از نزدیک مخاطبان را در جریان روند خرید این اقلام قرار دهند.

احمدی از شهروندان ساکن خیابان امام خمینی (ره) سنندج حین خرید از یکی از مغازه‌های عرضه مرغ و فرآورده‌های گوشتی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کردستان یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است و چند برابر جمعیت استان تولید داریم اما واقعاً جای تأسف است که یک سری افراد در روزهای گذشته فریب رسانه‌های معاند را خورده و اقدام به تشکیل صف خرید مرغ کردند.

این شهروند سنندجی افزود: بنده به همراه همسایه‌هایمان تصمیم گرفتیم که پس از فروکش کردن این موج هیجانی اقدام به خرید کنیم و الان به هر اندازه که مرغ و تخم مرغ نیاز داشته باشیم خریداری می‌کنیم و چون جمعیت چهار نفری هستیم از مبلغ یارانه نقدی که برایمان واریز شده است مازاد مبلغ مرغ و تخم مرغ را پرداخت می‌کنیم.

حاج محمد گویلی از معتمدین بازار سنندج و از صاحبان صنف خوار و بارفروشی بازار سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از همان ساعات اولیه اعلام نرخ‌های جدید روغن و مرغ شاهد هماهنگی صنوف مستقر در بازار برای حمایت از مردم نیازمند بودیم و خوشبختانه با پادرمیانی بزرگان بازار شاهد آرامش کامل در عرضه مایحتاج مردم هستیم.

این بازاری سنندجی تصریح کرد: ایران اسلامی طی قرون متمادی سرزمین پرنعمتی بوده و پیشینه فرهنگی و تاریخی ملت ایران با هیچ کشور اروپایی و غربی قابل مقایسه نیست و آن حرکت‌های ناشایستی که در فروشگاه‌های غربی حین کمیاب شدن اجناس مشاهده می‌شود در جامعه ما همه گیر نیست.

سیدکمال حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکلی در ذخایر کالاهای اساسی در استان نداریم بلکه تنها چالش در کردستان تأمین روغن خوراکی بود که پیرو پیگیری‌های استاندار از طریق وزارت کشور برطرف شد.

به گفته وی، با پیگیری و رایزینی استاندار از طریق وزیر کشور دستور لازم برای ورود یک هزار تن روغن خوراکی از کرمانشاه به کردستان صادر شد و از دو شب گذشته تاکنون ۳ محموله روغن خوراکی به استان وارد شده است.

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

گزارش مسئولان از بازار آذربایجان شرقی؛

آرامش در بازار / کالاهای اساسی به وفور موجود است

صابر پرنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: وضعیت بازار استان آذربایجان شرقی کاملاً آرام است و تمام کالاهای اساسی به وفور با قیمت‌های مصوب و حتی زیر قیمت‌های مصوب موجود است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: استانداری آذربایجان شرقی نیز با تشکیل قرارگاه ویژه و برگزاری جلسات به صورت روزانه و رصد آخرین وضعیت بازار، تصمیمات مبتدی اعم از وفور کالا، تأمین تولید، زنجیره توزیع و هم‌چنین اقدامات بازرسی متناسب با وضعیت بازار اتخاذ شده و اجرایی می‌شود.

وی افزود: یک قرارگاه عملیاتی تنظیم گری بازار در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است و تمامی دستگاه‌های مرتبط حضور دارند.

پرنیان توضیح داد: در حال حاضر نظارت‌ها به سمت هوشمندسازی سوق یافته است و جریان ورودی کالا به استان آذربایجان شرقی از طریق سیستم، کنترل می‌شود و کالاها به محض ورود به انبارها و هم‌چنین کالاهای خروجی به عمده فروشان و یا واحدهای توزیع کننده ثبت می‌شود و در حال حاضر به شکل هوشمند، جریان تأمین و توزیع کالا رصد می‌شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه همکاری خوبی با اصناف، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته‌ایم و تا به امروز مشکلی در استان آذربایجان شرقی رخ نداده است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی، استانی است که تقریباً به بهترین شکل توانسته است تأمین و توزیع کالاهای اساسی را انجام دهد.

پرنیان ادامه داد: تخلفات جزئی در سطح استان آذربایجان شرقی انجام گرفته و در سریع‌ترین زمان توسط تعزیرات حکومتی برخورد قانونی صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: مردم استان آذربایجان شرقی به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که ذخیره کالاهای اساسی و مورد نیاز آنها و هم‌چنین توزیع کالاها رصد می‌شود و از سویی قرارگاه عملیاتی به صورت روزانه با حضور بالاترین مسئول اجرایی دستگاه‌ها برگزار می‌شود و تصمیمات لازم در رابطه با سطح عرضه، موجودی و تأمین کالاهای اساسی و وضعیت واحدهای تولیدی اتخاذ می‌شود.

پرنیان افزود: در حال حاضر یک جریان شفاف، منطقی و نظارت پذیر بر بازار حاکم است و منجر شده است هیچ گونه نگرانی در میان نباشد.

گزارش مسئولان از بازار لرستان؛

نظارت بر بازار؛ از کشف انبارهای احتکار تا برخورد با متخلفان

حمید القاصی مهر امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی همچون روزهای گذشته برای کنترل و نظارت بازار فعال بوده و مراحل، نحوه توزیع و عرضه و قیمت کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز و مصرف مردم از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن رصد می‌شود.

وی عنوان کرد: در این گشت‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، پلیس امنیت اقتصادی، بسیج اصناف و بازرسان و کارشناسان دیگر دستگاه‌های نظارتی و زی ربط حضور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: از آغاز سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۴۰۰ اکیپ گشت سیار مستمر و مداوم در سطح بازار فعالیت داشته که تعداد بازرسی‌ها بیش از دو هزار و ۵۸۸ بوده که برای واحدهای متخلف پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

القاصی مهر بیان داشت: در این گشت‌ها انبارهایی از احتکار کالاهای اساسی مثل روغن، کشف، که پس از صورت جلسه، پرونده‌های متشکله برای رسیدگی و صدور رأی قانونی به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در خصوص آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها تعزیرات حکومتی لرستان با تشکیل اکیپ‌های گشت مشترک و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح شهر و نظارت بر عرضه و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات سطح بازار و واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای را به طور مستمر رصد می‌کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به بازدید میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر تصریح کرد: در این بازرسی‌ها انبارهایی از احتکار روغن کشف شد که در محل در بین مردم و مصرف کنندگان توزیع شد.

القاصی مهر عنوان کرد: با محتکرین کالاهای اساسی و گران فروشان که در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌کنند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: گشت‌های شعب سیار تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به صورت مستمر فعال و سامانه ۱۳۵ آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.

کد خبر 5491310

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار استان های کشور وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه ویروس کرونا کالاهای اساسی احتکار تنظیم بازار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد نظارت و بازرسی گرد و غبار آلودگی هوا گو با خبرنگار مهر اظهار کالاهای اساسی در استان فروشگاه های زنجیره ای استان آذربایجان شرقی تأمین کالاهای اساسی خبرنگار مهر گفت اینجا بخوانید اساسی مورد نیاز خبرگزاری مهر کالاهای اساسی تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میدانی خبرنگار تن روغن خوراکی فروشگاه ها فروشگاه ها گفت و گو افزایش تقاضا مصرف کنندگان جهاد کشاورزی روزهای گذشته خراسان شمالی همین دلیل مهر را اینجا افزایش قیمت برخی کالاها اقلام اساسی وضعیت بازار حال حاضر استان ها توزیع کالا اصلاح قیمت هیچ کمبودی نانوایی ها وجود ندارد گران فروشی احتکار شده سطح شهر یارانه ها سطح بازار برای خرید هیچ گونه نظارت ها قیمت ها تخم مرغ کشف شد گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد را بازار سرمایه می‌دانیم که سرمایه اندک مردم جمع و در قالب ابزار مالی در اختیار تولید قرار می‌گیرد و در این صورت زمینه مشارکت جدی و فراگیر مردم را در اقتصاد فراهم کرده‌ایم.

سیدمهدی طبیب زاده در یکصدمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش بر این است چگونه شرایط تحقق مشارکت مردم را فراهم کنیم، افزود: یکی از مسائل مهم، بررسی عوامل و موانع عدم مشارکت بخش خصوصی است و در این زمینه کار ریشه‌ای انجام شده تا پایان سال کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از راه‌های مشارکت مردم است، گفت: در پی بخشنامه بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی در سال گذشته، بنگاه‌های اقتصادی به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند و باید فکر جدی برای آن داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تامین مالی از بازار سرمایه را از امروز آغاز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را برگزار خواهیم کرد و فرصت‌ها در ابعاد اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود و امیدواریم پیام نوآوری، فناوری و تغییر نگرش را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است