Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:56:36 GMT

ورزش پهلوانی، مکتب تربیت و فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۷۰۵

ورزش پهلوانی، مکتب تربیت و فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری کشتی پهلوانی و هنرهای فردی اظهار کرد: امیدواریم با فراهم کردن فضاهای ورزشی  شادابی را برای جوانان رقم بزنیم.

وی بیان کرد: مسابقات ورزشی پهلوانی فقط قهرمانی نیست بلکه تربیت و فرهنگ است و در خود رشد و تعالی انسان را به دنبال دارد بنابراین باید این ورزش و مکتب را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آدابی که جوانان در ورود به تشک در کشتی زورخانه‌ای دارند تصریح کرد: این آداب اجتماعی، دینی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد و خدا را شاکریم که جوانان ما در این مرام هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که میزبان ورزشکاران زورخانه‌ای این ورزش اصیل ایرانی و اسلامی است و امیدواریم میزبانی خوبی داشته باشیم.

ابوالفضل یداللهی بیان کرد: این مسابقات در گرامیداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار شده که دبیر علمی پژوهشی دومین کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان نیز بر عهده دانشگاه است که باعث افتخار است.

اهدای شال پهلوانی به ۳ شهید شاخص همدان

به گزارش فارس، در آیین پایانی امیرمحمد طاهرخانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به عنوان پهلوان سال دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

همچنین شال پهلوانی به منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا به شهید شاخص ورزش کشور علیرضا شمسی‌پور، شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۱ شهید محمدرضا مازویی و شهید شاخص شهرستان همدان شهید امیر طلایی اهدا شد.

در ادامه شال پهلوانی به بیژن حیدری ورزشکار همدانی، پزشک متخصص ارتوپد و داور نمونه فوتبال در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد و دکتر مسچی کهن پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای همدان شال پهلوانی را به محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهدا کرد.

در پایان از برگزیدگان نخستین دوره مسابقات سراسری کشتی پهلوانی و هنرهای فردی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور تقدیر و قدردانی شد‌

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش پهلوانی کشتی باستانی کشتی زورخانه ای دانشگاه آزاد اسلامی شال پهلوانی شهید شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی