Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:26:37 GMT

تاثیر پیاز در بهبود دیابت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۱۱۹

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که ترکیب عصاره پیاز با داروی metformin که یک داروی ضد دیابت محسوب می شود ، می تواند میزان کلسترول و قند موجود در خون بیماران مبتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد . ناطقان: پژوهش های جدید نشان دهنده تاثیر مثبت ترکیب  داروی metformin  و عصاره پیاز در بهبود شرایط بیماران دیابتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصاره پیاز در این آزمایش ها به طور مستقیم از خود پیاز استخراج شده و روی موش های ازمایشگاهی ، امتحان شد .

در همین زمینه آنتونی اوژیه Anthony Ojieh سرپرست این تیم تحقیقاتی و از اساتید دانشگاه ایالتی دلتا Delta State University واقع در منطقه آبراکا Abraka در کشور نیجریه اعلام کرد : " ما نیاز به انجام تحقیقات بیشتری جهت شناسائی مکانیسم به وجود آمده توسط عصاره پیاز در بدن بیماران دیابت داریم تا به این وسیله دریابیم به چه دلیل این ماده می تواند میزان گلوکوز و کلسترول خون را کاهش دهد . ما هنوز هیچ توضیح دقیقی برای این موضوع نداریم . "

بر اساس گزارش های منتشر شده ، پژوهشگران در این آزمایش ها ، تعدادی موش را به بیماری دیابت مبتلا کرده و سپس به آن ها داروی  metformin به همراه دوز های مختلفی از عصاره پیاز به میزان ۲۰۰ ، ۴۰۰ و ۶۰۰ میلی گرم به صورت روزانه و به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ارائه دادند . در این آزمایش ها مشخص شد که با توجه به افزایش دوز عصاره پیاز ، میزان تاثیرات بیماری دیابت ، اندازه کلسترول و قند خون این موش ها  بین ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافت .

پژوهشگران همچنین دریافتند موش های تحت آزمایش قرار گرفته  ای که از میزان بیشتری عصاره پیاز بهره برده بودند ، تاثیرات مثبت بیشتری را شاهد بوده و میزان کلسترول آن ها کاهش بیشتری را نشان می دهد . از سوی دیگر در این تحقیقات مشخص شد که اضافه کردن عصاره پیاز به برنامه غذائی موش های غیر دیابتی منجر به افزایش وزن آن ها می شود در حالی که این موضوع در موش های مبتلا به دیابت مشاهده نشد .

آنتونی اوژیه در توجیه این موضوع اعلام کرد : " پیاز به نوبه خود فاقد کالری بالائی است ولی این ماده غذائی سبب تحریک اشتها شده و به این ترتیب فرد رغبت بیشتری برای خوردن پیدا کرده و وزن وی بالا می رود . "

در خاتمه لازم به توضیح است که نتایج این آزمایش ها در آخرین نشست سالانه انجمن غدد درون ریز سن دیگو – کالیفرنیا ENDO ۲۰۱۵, the annual meeting of the Endocrine Society in San Diego, California ارائه شده است . منبع: مشرق برچسب ها: تاثیر ، پیاز ، دیابت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تاثیر پیاز دیابت آزمایش ها عصاره پیاز موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور