Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:54:05 GMT

رزمایش پهپادی ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۵۵۲

رزمایش پهپادی ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از برگزاری رزمایش پهپادی برای افزایش سطح کیفی نیروهای تحت امر خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در چارچوب این رزمایش، اپراتورهای پهپاد عملیات شناسایی مواضع  زمینی شناسایی زمین در ارتفاعات مختلف، تعیین مختصات اهداف زمینی دشمن و انتقال داده ها به نقاط کنترل انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده است که هدف اصلی این رزمایش ارتقای مهارت‌های عملی پرسنل و حفظ آمادگی رزمی بوده است.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که بر اساس برنامه آموزشی رزمی سال ۲۰۲۲ که توسط  ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان  تصویب شده، هواپیماهای بدون سرنشین پروازهای آموزشی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، دانش نظری و عملی نیروها و همچنین توانایی آنها در به کارگیری پهپاد‌ها مورد آزمایش قرار گرفت. در بخشی از این رزمایش، خدمه هواپیماهای بدون سرنشین به شناسایی زمینی در ارتفاعات مختلف پرداختند، مختصات اهداف زمینی دشمن فرضی را تعیین و اطلاعات دریافتی را به مراکز کنترل مخابره کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف اصلی این رزمایش که با در نظر گرفتن تجربیات رزمی به دست آمده در جنگ دوم قره باغ بود، ارتقای مهارت‌های عملی خدمه است.

منابع خبری چندی قبل از افزوده شدن نیروی ویژه عملیات هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان خبر دادند. بر اساس اصلاحات تازه، نیروهای عملیات ویژه هوایی به سرویس مرزبانی جمهوری آذربایجان اضافه شده است.

تاکنون حفظ و کنترل مرزهای جمهوری آذربایجان توسط نیروهای واکنش سریع، گارد ساحلی و کنترل مرزها تامین می‌شده است و اکنون نیروهای ویژه عملیات هوایی به این فهرست اضافه می‌شوند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی و ترکیه از جمله منابع اصلی تامین پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان هستند و پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه موفقیت‌هایی را در نبرد اخیر باکو علیه ارمنستان کسب کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: پهپاد جمهوری آذربایجان جنگ دوم قره باغ رزمایش پهپادی بیرقدار وزارت دفاع جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم