Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اندرو بیلی» روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان مجلس عوام انگلیس به انتقادات درباره عملکرد ضعیف بانک برای مقابله با تورم پاسخ داد و اوضاع نابسامان اقتصادی را گردن جنگ در اوکراین و همه‌گیری کرونا انداخت.

وی با بیان اینکه این دو تحول در زنجیره تامین کالا اخلال ایجاد کرد افزود: ما نمی‌توانیم چیزهایی مانند جنگ را پیش‌بینی کنیم؛ این در اختیار هیچ‌کس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهر صورت فکر نمی‌کنم که می‌توانستیم کاری متفاوت انجام دهیم؛ ما نمی‌توانستیم جنگ اوکراین را پیش بینی کنیم.

بیلی گفت که جنگ در اوکراین قیمت انرژی را که بزرگترین محرک تورم است افزایش داده است؛ این در حالیست که به گفته او اوج‌گیری کرونا در چین و قرنطینه در شانگهای بر زنجیره تامین مواد غذایی تاثیر منفی گذاشته است.

بانک مرکزی انگلیس دو هفته پیش با افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته، در بیانیه ای خطر رکود اقتصادی را پیش بینی کرد و این در حالی است که تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

پیش بینی های اقتصادی حاکی از آن است به دلیل یک جهش دیگر در بهای انرژی، تا پایان سالجاری میلادی نرخ تورم به بالای ۱۰ درصد می رسد.

بانک مرکزی انگلیس میانگین نرخ تورم را ۲ درصد پیش‌بینی کرده بود اما بیلی اعتراف کرد که هیچ سیاست پولی معقولی وجود ندارد که بتواند تورم را در سال جاری ۲ درصد نگه دارد.  

وی همچنین هشدار داد که با افزایش تورم، نرخ بیکاری افزایش خواهد یافت. بیلی گفت: "آنچه آن را پایین می آورد یک شوک درآمدی بسیار بزرگ و واقعی است اما به نظر می‌رسد که آمار بیکاری رو به افزایش خواهد بود.»

بیلی به نمایندگان مجلس گفت که بانک مرکزی انگلیس با بزرگترین چالش سیاست‌های پولی در ۲۵ سال گذشته مواجه است. وی در مورد تأثیر برگزیت هم اظهار داشت که هیچ مدرکی برای تغییر دیدگاه بانک، مبنی بر بد بودن این تحول سیاسی برای تجارت انگلیس وجود ندارد.

قیمت مواد غذایی در انگلیس به دلیل تبعات برگزیت، بحران کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین، طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود.

طبق یک نظر سنجی صورت گرفته، هزینه‌های زندگی اکنون دغدغه اصلی خانوارهای انگلیسی است و ۹۰ درصد آنها نگران پیامدهای ناشی از افزایش قیمت ها هستند.

برچسب‌ها انگلیس نرخ تورم بحران اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس نرخ تورم بحران اوکراین انگلیس نرخ تورم بحران اوکراین بانک مرکزی انگلیس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد