Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان به منظور رسیدگی به امور زندانیان در بازدیدی شبانه به زندان مرکزی بندرعباس رفتند و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان و دیدار چهره به چهره با آن‌ها، در خصوص موارد مطرح شده، دستورات لازم را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگان عالی قوای مجریه و قضاییه در استان هرمزگان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف ندامتگاه بندرعباس از جمله مرکز مانیتورینگ، بند نسوان، سالن ملاقات الکترونیک، هواخوری، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و کانون اصلاح و تربیت، توصیه های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آنها ارائه کردند.

 

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانها، خاطر نشان کرد: استفاده از پابند الکترونیک در تعیین مجازات توسط قضات و صدور تصمیم نهایی در این خصوص طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود باید در دستور کار قرار گیرد.

قهرمانی ضمن تأکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت آموزشی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور ایشان را هدف اصلی از این بازدید عنوان نمود. 

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان نیز تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد با رفع نواقص و کمبودها، شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و بازاجتماعی شدن مددجویان، بیش از پیش ایجاد شود.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فراهم بودن امکان ملاقات آنلاین مددجویان با خانواده هایشان در زندان بندرعباس، اظهارداشت: با راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک در این زندان، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آن‌ها کاهش یافته است. 

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان صورت گرفته و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در این استان تهیه شده است.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ندامتگاه مرکزی بندرعباس، افزود: آثار تولیدی مددجویان این زندان بسیار نفیس و ارزشمند است و نیاز به ایجاد یک بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی برای این محصولات کاملاً محسوس می باشد.

وی تصریح کرد: زندان مکانی برای اصلاح و تربیت افراد است و می توان با استفاده از نقش مهم گروه های مردم نهاد و خیرین فضایی مناسب برای آموزش و مهارت افزایی مددجویان ایجاد نمود و اندیشه و توان آنها را در مسیر درست هدایت کرد.

در جریان این بازدید که دادستان بندرعباس و تعدادی از مسئولین قضایی نیز حضور داشتند؛ مصطفی کیشانی فراهانی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان، گزارشی از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های این اداره کل، ارائه کرد.

انتهای پیام / ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: بازدید استاندار زندان بندرعباس هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست

حجت السلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت السلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه تبیین برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۳ که با حضور روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز قوه قصائیه، تکالیف روسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان تشریح شد.

وی افزود: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان‌ها ابلاغ شده است، این سند نقشه راه سیستم قضائی می‌باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

او ادامه داد: مدیران دستگاه قضایی استان بایستی تسلط کامل بر سند تحول داشته باشند و تمام تصمیم گیری ها، پیگیری‌ها و دستورات منطبق با سند باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: این یک سند علمی می‌باشد و بایستی این سند به نخبگان قضائی و دانشجویان آموزش داده شود.

او هدف این نشست را اعلام برنامه‌های سند تحول دانست و گفت: ۸ هدفی که معاونت راهبردی قوه قضائیه از سند چشم انداز قوه قضائیه ابلاغ کرده است بایستی در سال ۱۴۰۳ اولویت حوزه‌های قضائی قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ۱۲ کار گروه ذیل اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضائیه تشکیل شده است تا بر نحوه اجرای هر هدف نظارت کنند.

 

*موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد


وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

او گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی بررسی می‌شود و راهکار‌هایی ارائه می‌گردد.

 

*نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث افزایش آمار زندانیان می‌گردد صدور قرار تامین می‌باشد، برای مجرمینی که لازم است سخت گیری شود و برخورد جدی صورت گیرد، اما افرادی که می‌شود با قرار التزام در دسترس باشد از این اهرم استفاده شود.

وی افزود: قرار باید متناسب با جرم باشد و برای مجرمینی که نظم و آسایش عمومی جامعه را مختل می‌کنند بایستی احکام قضائی بازدارنده صادر گردد.

او بیان داشت: برای مواردی که ضرورت ندارد حکم حبس داده نشود و اگر امکان داشت می‌توان از احکام جایگزین حبس در برخی از موارد استفاده کرد و استفاده از پابند الکترونیکی و سرکشی از زندان نیز در کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان موثر می‌باشد.

 

*توسعه دادرسی الکترونیکی زندانیان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همچنین لازم است دادرسی الکترونیکی زندانیان نیز در اولویت قرار بگیرد و بایستی سیاست این باشد که تمام جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز