Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها عطر گل و گلاب منطقه دودانگه را پر کرده که عطرش از دوردست‌ها به مشام می‌رسد به‌طوری‌که هر سال گردشگران زیادی را به سمت باغ‌های گل محمدی دودانگه ساری می‌کشاند.

بعد از دو سال کرونایی که جشنواره گل‌محمدی برگزار نشد، امسال قرار است با حضور پرشور گل‌کاران در شهر فریم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  کنار اینکه گل کاران منطقه در تکاپوی برداشت و رسیدگی به باغ‌های گل‌محمدی هستند از جشنواره نیز غافل نشدند و طی هفته‌های اخیر برای حضور در جشنواره لحظه‌شماری می‌کنند.

باتوجه به شرایط فصلی و جوی جشنواره در شهر فریم قرار است برگزار شود و تمهیدات لازم باتوجه به بارندگی اندیشیده شده است.

 

رویکرد برگزاری جشنواره در چهار دوره قبل برای بحث فروش و کاهش نگرانی گل‌کاران بوده اما امسال رویکرد برگزاری جشنواره توسعه کشت خواهد بود.

در مجموع استان مازندران ۴۸۰هکتار سطح زیر کشت گل‌محمدی دارد که سالانه هزاران گل تر از این اراضی برداشت می‌شود که از این میزان ۲۳۰ هکتار گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری کشت شده است و ۲۰ کارگاه صنایع تبدیلی در این منطقه فعال است و گل‌کاران نیز تقریبا در تمام طول فصل فعال هستند.

اسماعیل خورشیدی مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به اینکه افتتاح پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی عصر امروز  در منطقه دودانگه، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه نیز از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در منطقه فریم برگزار می‌شود.

 

وی افزود: باتوجه به شرایط کرونایی طی دو سال گذشته جشنواره برگزار نشده ولی امسال باحضور  پرشور گل‌کاران و مردم منطقه برگزار می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به تاثبر برپایی جشنواره در رونق فروش و تشویق توسعه کشت، اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره توسعه کشت و ارتقای فرهنگ کشت گل‌محمدی است.

خورشیدی یادآور شد: این روزها گل‌کاران در تکاپوی برداشت گل و همچنین حضور در جشنواره هستند که باتوجه به توسعه کشت و همچنین کاهش هزینه‌ها توصیه ما با گل‌کاران منطقه این است بحث کشت تجمیعی را در دستور کار قرار دهند؛ چراکه بحث کشت انفرادی هزینه‌بر است.

 

 

به گزارش فارس، کشت گل‌محمدی از سال ۹۰ کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری آغاز شد و درحال حاضر حدود ۲۰۰ بهره‌بردار در منطقه فعالیت دارند.

گفتنی است، پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی ساعت ۱۶ امروز در شهر فریم افتتاح می‌شود و مراسم اختتامیه جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۱ روز جمعه و به‌صورت زنده از شبکه صدا و سیمای مرکز مازندران پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه دودانگه رونق تولید محرومیت زدایی گل محمدی و گیاهان دارویی جشنواره گل محمدی منطقه دودانگه دودانگه ساری کشت گل محمدی توسعه کشت گل کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا محمدی اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

کد خبر 848141 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم استان ایلام محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد