Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@00:21:09 GMT

موجودی کالاهای اساسی؛ ۳.۱ میلیون تن+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۱۹۲

موجودی کالاهای اساسی؛ ۳.۱ میلیون تن+ جدول

سخنگوی گمرک با بیان اینکه ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۵۲۵ تن کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی وجود دارد، گفت: حدود ۱۷ شناور در حال تخلیه بوده و ۱۶ شناور هم منتظر هستند که اجازه تخلیه پیدا کنند.

 

 

سید روح الله لطیفی  در مورد موجودی کالاهای اساسی در اماکن بندری و گمرکات، اظهار کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۵۲۵ تن کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی وجود دارد که منتظر انجام تشریفات گمرکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران افزود: از این تعداد، ۳۵۰ هزار و ۳۲۶ تن در حال تخلیه از شناورها و ۸۱۱ هزار و ۶۴۶ تن در شناورهایی هستند که در لنگرگاه منتظر تخلیه مانده اند. همچنین ۴ هزار و ۲۵۰ تن کالا نیز در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص و یا در حال تخلیه هستند. بنابراین حدود ۱۷ شناور در حال تخلیه بوده و ۱۶ شناور هم منتظر هستند که اجازه تخلیه پیدا کنند.

روزانه ۲ هزار کامیون بار جا به جا می‌کنند

وی ادامه داد: روزانه توسط بیش از ۲ هزار کامیون جا به جایی کالا انجام می‌شود که کالاهای ترخیص شده را به زنجیره تأمین و توزیع می‌رسانند؛ به عنوان نمونه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۹۸۰ کامیون خروجی و ۱۶۸ واگن قطار داشتیم که حدود ۴۷ هزار تن کالا را جا به جا کردند.

لطیفی در مورد جزئیات کالاهای اساسی موجود نیز گفت: ۲۹۷ هزار و ۷۴ تن گندم، یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۳۸ تن ذرت، ۱۹۵ هزار و ۳۳۱ تن جو، ۷۷ هزار و ۴۶۹ تن سویا، ۸۰ هزار و ۲۴۰ تن برنج، ۳ هزار و ۳۶۷ تن شکر، ۳۵۰ هزار و ۸۶۵ تن روغن خام و ۲۷۶ هزار و ۵۴۱ تن دانه‌های روغنی در اماکن بندری و گمرکی موجود هستند.

میزان موجودی کالاهای اساسی در اماکن بندری و گمرکی تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

کالا میزان موجودی گندم ۲۹۷ هزار و ۷۴ تن ذرت یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۳۸ تن جو ۱۹۵ هزار و ۳۳۱ تن سویا ۷۷ هزار و ۴۶۹ تن برنج ۸۰ هزار و ۲۴۰ تن شکر ۳ هزار و ۳۶۷ تن روغن خام ۳۵۰ هزار و ۸۶۵ تن دانه‌های روغنی ۲۷۶ هزار و ۵۴۱ تن     منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کالاهای اساسی حال تخلیه تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت