Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@22:14:20 GMT

مرغ ارزان‌تر از نرخ دولتی سر سفره خانوار رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۲۹۷

مرغ ارزان‌تر از نرخ دولتی سر سفره خانوار رسید

اواخر هفته گذشته بود که رسماً ستاد تنظیم بازار کشور نرخ هر کیلو مرغ کشتار روز را برای عمده فروشی‌ها 55 هزار و 500 تومان و برای مصرف‌کنندگان 59 هزار و 800 تومان تعیین کرد.

روزنامه ایران: با این حال آن‌طور که پیداست هم اکنون در سراسر کشور قیمت مرغ بسیار ارزان‌تر از قیمت مصرف‌کننده است که این امر ناشی از مازاد تولید مرغداران و جوجه‌ریزی مناسب آنها طی ماه‌های گذشته بوده است به طوری که حتی روز گذشته در میدان بهمن نیز هر کیلو مرغ به‌صورت عمده 37 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسید، همین امر سبب شده طبیعتاً مصرف‌کنندگان هزینه کمتری برای خرید مرغ بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی روزهای گذشته و پس از وقفه یک ماهه، دولت نهاده‌های دامی مرغداران را به میزان کافی و با ارز ترجیحی در سامانه بازارگاه بارگذاری کرده و آنها را در دسترس تولیدکنندگان (مرغداران، دامداران و آبزی پروران) قرار داده است.


از طرف دیگر با اصلاح ارز ترجیحی، توزیع عادلانه نظام یارانه‌ای و واقعی‌سازی قیمت‌ها طبیعتاً مرغداران استقبال بهتری از تولید داشته‌اند به طوری که گفته می‌شود آنها قصد دارند برای ماه‌های آینده 135 میلیون تا 140 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشند تا علاوه بر تأمین بازار داخل به میزان کافی، بتوانند مرغ را نیز به کشورهای همسایه صادر کنند. از پنجشنبه هفته گذشته(22 اردیبهشت) تا روز شنبه هفته جاری تقاضای مرغ در سراسر کشور به‌دلیل اصلاح ارز ترجیحی و عرضه برخی کالاها به قیمت قبلی توزیع مرغ 38 هزار تومانی به ازای هر کیلو گرم بشدت بالا رفته و این امر مشکلاتی را ایجاد کرده بود.
با این حال نه تنها این مشکلات به‌صورت کامل رفع شده بلکه قیمت مرغ از روز شنبه در عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها به زیر نرخ مصوب تنظیم بازار رسیده است.


پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت مرغ با افزایش تولید باز هم کاهش داشته باشد به طوری که در این خصوص حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز تأکید کرده بود تولید مرغ به وفور در حال انجام است و هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ نداریم که باعث نگرانی و سردرگمی مردم شود.


به گفته وی، مرغ زنده و گوشت مرغ مورد نیاز تهران از استان‌های شمالی طبق روال گذشته تأمین شده و در ارسال مرغ مشکلی نیست، اما افزایش تقاضا و انحراف در توزیع در برخی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه ممکن است اتفاق افتاده باشد. رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در ادامه اظهار کرد: با توجه به ۱۳۳ میلیون جوجه‌ریزی که در فروردین ماه صورت گرفته است تولید روزانه مرغ در سطح کشور به بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن رسید. اسدالله‌نژاد افزود: اگر سرانه مصرف را ۳۲ در نظر بگیریم، حدود ۵۰۰-۴۰۰ تن مازاد تولید داریم.


وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام باید ورود کند و مرغ مازاد به قیمت مصوب را از بازار جمع‌آوری کند تا تولیدکنندگان دچار زیان نشوند.
قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده نیز نزدیک ۴۱ هزار تومان برآورد شده است، از طرف دیگر مرغ منجمد نیز در سامانه بازرگام به فروش می‌رسد و هر فرد می‌تواند حداکثر 10 کیلوگرم در روز در این سامانه مرغ خریداری کند.
در همین خصوص مهدی یوسفخانی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ نیز روند کاهشی خود را دنبال کند و این روند کاهشی همچنان ادامه خواهد داشت تا در نهایت روی یک نرخ ثابت بماند.


رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با بیان اینکه نهاده‌ها با نرخ دولتی تا پایان اردیبهشت به تولیدکنندگان داده خواهد شد، افزود: وزارت کشاورزی به‌عنوان متولی اعطای نهاده‌ها تا پایان این ماه با ارز دولتی، نهاده‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد و از ماه‌های بعد به‌صورت تدریجی این نهاده‌ها قطع خواهد شد.
وی همچنین گفت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

بلک‌ویو ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را به نام Blackview Hero 10 در ماه می (اردیبهشت و خرداد) رونمایی خواهد کرد. گوشی هیرو ۱۰ در آستانه‌ی رونمایی رؤیت شده است؛ اما قیمت گوشی هنوز مشخص نیست.

قیمت گوشی بلک ویو مدل هیرو ۱۰ قرار است ۴۰۰ یورو (حدود ۴۲۵ دلار) باشد. این دستگاه مقام ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را ازآن خود می‌کند.

قیمت گوشی نوبیا فلیپ که زمانی ارزان‌ترین گوشی تاشدنی بود، ۶۰۰ دلار است و قیمت گوشی انرجایزر مدل آلتیمیت U660S که هم‌اکنون ارزان‌ترین تاشدنی جهان است، به حدود ۵۴۰ دلار می‌رسد.

گوشی هیرو ۱۰ به صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی اولد با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و عمق رنگ ۱۰ بیتی مجهز است و حداکثر روشنایی آن به ۱٬۳۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر با لولای قطره‌ای تا می‌شود و حداکثر ۲۵۰٬۰۰۰ بار تا‌شدن را جواب می‌دهد. ابعاد گوشی در هنگام بازشدن ۱۶۹٫۰ در ۷۵٫۷ در ۸٫۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است.

نمایشگر‌ی دایره‌ای درکنار دوربین دوگانه در پنل پشتی هیرو ۱۰ وجود دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و درکنار آن دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است.

پردازنده‌ی گوشی جدید بلک‌ویو هلیو G99 است. رم گوشی ۱۲ گیگا‌بایت (LPDDR4X) و فضای ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت (UFS 2.2) خواهد بود. این گوشی شبکه‌ی 4G را پشتیبانی می‌کند و به 5G دسترسی نخواهد داشت.

هیرو ۱۰ با رابط کاربری DokeOS 4.0 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و وعده‌ی سه سال به‌روزرسانی عرضه می‌شود و امسال اندروید ۱۴ را دریافت می‌کند.

مقالات مرتبط   انرجایزر با کنارزدن نوبیا، ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا را به‌نمایش گذاشت   ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا ماه آینده رونمایی می‌شود؛ هم‌قیمت محصولات میان‌رده؟

باتری گوشی تاشدنی بلک‌ویو ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو و NFC و جایگاه دو سیم‌کارت از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

گوشی هیرو ۱۰ قاب آلومینیومی دارد و بخش پشتی‌اش با چرم گیاهی پوشیده شده است. این گوشی در رنگ‌های ارغوانی و مشکی عرضه می‌شود.


منبع : زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو