Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری، به استانداردهای ابلاغی مقادیر مصرف کودهای مذکور نزدیک می‌شویم.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، حمید رسولی اظهار داشت: پیرو تصمیمات اتخاذ شده در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان هستیم به گونه‌ای که میزان مصرف کودهای فسفاته در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 10 برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از 5 برابر و مصرف این دو گروه کودی به طور میانگین بیش از 7 برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره کرد که هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است، لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نویدبخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی می‌باشد.
مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان‌مدت، مصرف کود کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.
رسولی خاطرنشان کرد: در این ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از 50 همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور را برنامه‌ریزی کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا، تاکنون 4 همایش آموزشی در استان‌های گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار شده است و طبق برنامه تمامی همایش‌های مذکور در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد و این امر به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر در یاد خواهد ماند.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کود فسفاته فسفاته و پتاسه کودهای فسفاته مصرف کودهای سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲

بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با ارزآوری ۶.۲ میلیاردلاری تراز تجاری این بخش را ۲ میلیارد دلار افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  بر اساس آمار به دست آمده از موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی؛ در سال 1402 نسبت به سال 1401 صادرات محصولات کشاورزی افزایش 8.4 درصدی در وزن و افزایش 19.4 درصدی در ارزش داشته است.

واردات نیز کاهش 1.1 درصدی در وزن و کاهش5.6 درصدی در ارزش داشته است که این مساله حاکی از بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته است.

رشد 15.5 درصدی تراز محصولات کشاورزی کشور

این آمار حاکی از آن است که تراز محصولات کشارزی کشور در سال 1402 به نسبت مدت مشابه سال قبل، 15.5 درصد در ارزش و 5.3 درصد در وزن افزایش داشته است که  افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید