Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@01:18:33 GMT

چند کارگر ساختمانی بیمه هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۴۲۸

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید: از تعداد کل کارگران ساختمانی در کشور، کمتر از ۶۰۰ هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر در نوبت انتظار برای بیمه تامین اجتماعی هستند. ناطقان: هادی ساداتی با اشاره به آمار تعداد کارگران ساختمانی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که از این تعداد زیر ۶۰۰ هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار نفر نیز در لیست انتظار بیمه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آماری که بعضا درباره ۸۵۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده ارائه می شود، قابل پذیرش نیست چون خیلی از بیمه‌ها به دلایل مختلف و واهی در سالهای اخیر قطع شده است؛ مثلا کسی ۱۰ سال قبل جواز کسب داشته که در سامانه ابطال شده است و در کاوش‌ها و بررسی‌ها، بیمه کارگر ساختمانی را قطع کردند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره ضرورت پیش‌بینی امور بیمه پایه برای آحاد جامعه، گفت: همه افراد حق بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی را دارند و در حال حاضر قانون به اندازه کافی داریم و ابلاغیه درباره سیاست‌های کلی تامین اجتماعی هم هست ولی مساله این است که به آن تمکین نمی شود لذا تا وقتی قانون اجرا نشود، بیمه کارگران ساختمانی را شاهد نخواهیم بود.

ساداتی افزود: در حال حاضر کارگران ساختمانی را به سمت بیمه سلامت سوق می دهند و اعلام می‌شود که درمان رایگان دارد. ممکن است در تهران بیمه رایگان برقرار باشد ولی در شهرستان‌ها فاقد درمان است و جدا از بحث درمان، باید از کار افتادگی و فوت را هم در مورد کارگران ساختمانی پیش بینی کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر کارگران ساختمانی جزو مشاغل و حرف آزاد هستند و بیمه آنها به صورت خویش فرمایی (اختیاری) است که ۷ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و بقیه منابع در یک صندوق تجمیع می شود تا همه کارگران از آن بهره‌مند شوند. منبع: ایسنا برچسب ها: کارگر ساختمانی ، بیمه تامین اجتماعی ، کارگران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کارگر ساختمانی بیمه تامین اجتماعی کارگران کارگران ساختمانی کارگر ساختمانی تامین اجتماعی ۶۰۰ هزار نفر حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است