Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بسته کمک‌ مالی ۴۰ میلیارد دلاری جدید ایالات متحده به اوکراین که اخیراً در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب درآمده بود، روز گذشته (دوشنبه) با ۸۱ رأی موافق در مقابل ۱۱ رأی مخالف در سنا به تصویب درآمد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، ۸۱ سناتور آمریکایی به بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رأی مثبت دادند و ۱۱ نفر با آن مخالفت کردند بنابراین زمان تخصیص داده شده به بحث درباره این بسته به ۳۰ ساعت محدود شده است و آنطور که انتظار می‌رود روز ۱۸ می (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) در رأی‌گیری نهایی سنا، اکثر سناتورها از این بسته حمایت خواهند کرد و در نتیجه پس از آن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند آن را امضا و به قانون تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ارائه کمک‌های بیشتر واشنگتن به اوکراین را به تصویب درآورد و تمامی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و اکثر جمهوری‌خواهان این مجلس از آن حمایت کردند و ۵۷ نماینده جمهوری‌خواه نیز با آن مخالفت کردند.

بایدن پیش از این درخواست بودجه بیشتر برای کمک به اوکراین به منظور نبرد با روسیه را به کنگره ارائه کرده بود. وی در ابتدا درخواست ۳۳ میلیارد دلار برای کمک به کی‌یف را مطرح کرده بود که پس از آن این بودجه در کنگره به ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

دولت بایدن می‌گوید که این بودجه اضافی برای تجهیزات نظامی و همچنین ارائه کمک‌های غذایی در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد و بنابراین حدود ۲۰ میلیارد دلار مستقیم برای کمک نظامی تخصیص می‌گیرد که شامل آموزش نظامیان اوکراینی و تکمیل ذخایر تسلیحات آمریکایی است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون پیش‌تر گفته بود که ایالات متحده ابزاری برای اطمینان از ارسال بی وقفه تسلیحات به اوکراین تا ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ماه) را دارد. این سند شامل تخصیص بودجه برای کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به کی‌یف و به خصوص ۶ میلیارد دلار برای تأمین تسلیحات و کمک امنیتی، ۸.۷ میلیارد دلار برای کمک اقتصادی و تأمین مالی خدمات عمومی در اوکراین، ۵ میلیارد دلار برای کمک غذایی به اوکراین و سایر کشورهای جهان، ۹۰۰ میلیون برای حمایت از پناهجویان اوکراینی می‌شود و بعلاوه ۳.۹ میلیارد دلار برا تقویت ارتش آمریکا در اروپا تخصیص می‌یابد.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و گفت که قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این عملیات خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ایالات متحده و همپیمانان این کشور با وضع حجم وسیعی از تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و تسریع کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف پاسخ دادند و «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داده است که تسلیح اوکراین از سوی غرب تهدید مستقیمی برای امنیت اروپا و جهان خواهد بود و وی تصریح کرد که مسکو از حامیان رژیم کی‌یف می‌خواهد که به ترغیب خونریزی پایان دهند و به طور جدی به پیامدهای فعالیت‌های خود در اوکراین بیاندیشند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک 40 میلیارد دلاری اوکراین کنگره عملیات نظامی ویژه روسیه میلیارد دلار برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند