Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@05:06:08 GMT

سازمان عمران، آیینه تمام‌نمای عملکرد شهرداری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۰۳۵

سازمان عمران، آیینه تمام‌نمای عملکرد شهرداری‌ها

تقریبا از سال 1286 که نخستین شهرداری (بلدیه) شکل گرفت واهدافی برای آن تعیین شد، شاید تصور نمی‌شد که روزی با توسعه شهرنشینی، همان بلدیه که امروزه شهرداری شناخته می‌شود، با این حجم از وظایف در ردیف پیشگامان خدمت به مردم باشد.

اباذر فریدیان / مدیر روابط عمومی سازمان عمران تبریز
به گزارش ایران آنلاین، به موازات تغییر و تحول در سبک زندگی، افزایش جمعیت شهری و رشد و توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی، رسالت شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خدمت رسان به شهروندان خطیرتر و سنگین‌تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اداره آینده شهرها با افزایش انتظارات متنوع شهروندان، با آن چیزی که در اذهان و تفکرات ماست، تفاوت دارد و همانطور که تجارب مدیریت شهری طی ادوار گوناگون نشان می‌دهد، مدیریت در دوره‌های مختلف نیازمند آینده‌پژوهی، بهره‌گیری از ایده‌های نو، اتخاذ سیاست‌های راهگشا و تدوین ساختاری هدفمند و حرفه‌ای، بازنگری در برخی قوانین، بازتعریف گفتمان جدید، بسترسازی برای تبیین الگوهای بومی مدیریت شهری، گزینش و انتخاب بهترین روش مدیریتی است تا به این ترتیب برنامه‌های راهبردی شهرداری‌ها به خوبی اجرا شود.
در کلانشهر تبریز نیز همچون بسیاری از مراکز استان‌ها، روز به روز برحجم  کار شهرداری‌های مناطق افزوده می‌شود و اینک علاوه بر ده‌ها منطقه شهری که هر کدام توسط شهرداران مناطق، مدیریت و ارائه خدمت می‌شود، طبق ماده ۵۴ و۸۴ قانون شهرداری‌ها ، ۱٣ سازمان دیگر همسو با شهرداری‌ها برای ارائه خدمات بهتر، ایفای وظیفه می‌کنند.
در این میان، سازمان عمران شهرداری به عنوان یکی از سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری‌ها، به عنوان بازوی اصلی شهرداری، نمایی از اهم فعالیت‌ها و خدمات شهرداری‌ها را پیش روی ‌شهروندان می گشاید؛ سازمانی که با توجه به شرایط اقتصادی موجود که مولود تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه کشور و البته برخی سوء‌مدیریت‌هاست، کماکان با قدرت و صلابت، رسالتش را در حد توان و بضاعت خود پیش می‌برد.
با روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان عمران شهری کلانشهر تبریز و سنجش ظرفیت های موجود، امکان خلق ایده های نو در مدیریت این مجموعه شکل گرفت که نخستین ثمره آن، نیازسنجی در تقدم و تأخر پروژه های تصویب شده، بوده است. براین اساس، اجرای پروژه های اولویت دار علیرغم موانع مالی از نظر تأمین مواد اولیه و مصالح لازم، شتاب گرفت و ضمن پرهیز از تصویب و اجرای پروژه‌های نمادین و کلنگ‌زنی‌های بدون پشتوانه علمی و عملی، روند اجرای تعهدات سازمان سرعت گرفت.
سازمان عمران شهرداری تبریز ، در حال حاضر با اقدامات و پروژه‌های بزرگی همچون پروژه بازسازی مقبره‌الشعرا، پروژه تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی، نهضت عظیم آسفالت در مناطق مختلف شهری و ده‌ها پروژه مهم دیگر، روح امید را در کالبد شهر دمیده است؛ ثمره این امیدآفرینی، تعمیق و تقویت اعتماد شهروندان به سازمان خدمت‌رسان عمران شهری است. ناگفته نماند؛ رسالت سازمان  عمران شهری تنها منوط به ساخت وساز و اجرای پروژه‌های شهری نیست، بلکه تلاش برای تعامل با شهروندان و تأمین حقوق شهروندی نیز در زمره اهداف و برنامه های این سازمان قرار دارد، چرا که هر کاری که در این مجموعه انجام می‌شود، به طور مستقیم بر نحوه و کیفیت زیست و حیات آنها موثر است. هر چند نمی توان از نقش پررنگ مشارکت شهروندان در پیشبرد اهداف شهری غافل شد؛ اینک که سازمان عمران در کنار دیگر سازمان‌های شهرداری و شهروندان در تلاش است تا اهداف و برنامه های توسعه شهری را در چارچوب شرح وظایف خود پیش ببرد، انتظار است تا شهروندان، دانشگاهیان، فعالان و متخصصان حوزه شهری با پیوند هرچه با شهرداری‌ها، یاریگر آنها در ارائه با کیفیت‌ترین خدمات به شهروندان باشد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان عمران شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان