Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد « جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی» با حضور دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

علی بزرگخو دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در این میزگرد با اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به تشکل های دانشجویی تاکیدات ویژه ای داشته و دارند و احساس می‌کنم مسیری که ایشان در گام دوم انقلاب برای حضور، ورود و تقویت جریانات تشکلی ترسیم کردند خیلی نزدیک به مسائل منطقه ای و جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال دانشجویی ادامه داد: تاکید ویژه رهبر انقلاب نسبت به ورود تشکل‌های دانشجویی به مسائل بین الملل نشان دهنده این است که کنش های مدنظر ایشان در گام دوم برای تشکل های دانشجویی فضای جهانی تری نسبت به حالت فعلی دارد، البته این مساله در گذشته هم سابقه داشته و شهید رجب بیگی اولین دبیر دفتر تحکیم وحدت سخنرانی هایی در دانشگاه «کلکته هند» داشته است، در همان زمان رفت و آمد هایی با دانشجویان سایر کشورها شکل گرفته بود و به معنای واقعی کلمه ایران به مثابه پایتخت مقاومت شناخته شده بود، همان زمان امام هم پیشنهادهای جدی نسبت به این حلقه های فکری به وجود آمده داشتند و شاید بتوان گفت هسته های مقاومت هم از درون همین حلقه ها روییده است.

وی افزود: مساله دیگری که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند بحث رویکرد تشکل‌های دانشجویی به مسئله خودِ دانشگاه بود، مسلما اگر تشکل‌های دانشگاهی سنگر دانشگاه را رها کنند در سایر عرصه ها شکست خواهند خورد و متاسفانه با آسیب شناسی تشکل های دانشجویی متوجه می شویم که تشکل‌ها دانشگاه را رها کرده اند و به کف خیابان رفته اند.

بزرگخو در مورد ویژگی های مطالبه‌گری که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، گفت: برداشت من از فرمایشات رهبر انقلاب این بود که نباید به قله پشت کرد به این معنا که آرمانگرایی رها نشود. خیلی مواقع شاهد هستیم برخی افراد از آرمانخواهی به دام محافظه کاری می افتند؛ منظور این است که در آرمانی که به دنبال آن هستند گم می شوند و مسیر را فراموش می کنند؛ به اندازه ای دنبال روش هستند که روش برای آنها اصل می شود و ارزشی که می خواستند به آن برسند از یاد می رود.

وی افزود: گاهی اوقات برای برخی انتقاد به سیستم به یک اصل بدل می گردد تا جایی که اقدامات درست را نمی بینند، این مساله هم ارتباطی به تند و تیز بودن ندارد بلکه بیشتر به گم کردن مسیر مربوط است.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: برای اینکه در دام چنین مسائلی نیفتیم، راهکارهایی وجود دارد. باید در تشکل ها و نسبت آنها با مسائل موجود شاخص هایی توسط اعضای آنها در نظر گرفته شود مثلا در موضوع مطالبه گری «آزادی» اگر دچار افراط شویم ممکن است زمانی پیشنهادی دهیم که منافی آزادی باشد به اعتقاد من تعریف کردن چنین شاخصی خیلی مهم است.

 برزگخو افزود: از نظر بنده منظور رهبر انقلاب از اینکه انتقادات تند و تیز نباشد یعنی مسئولی که مخاطب انتقادات است با انتقادات غیرساختارمندی مواجه نشود که پرداختن به این مطالبات برایش گیج کننده باشد.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: حضرت آقا در دیدار اخیر به مسئولان گفتند با دانشجویان جلسه بگذارید و به مسائلی که مطرح می کنند پاسخ دهید؛ این درحالی است که حجم جلسات ما با مسئولین کم نیست اما مشکلی که در این بین وجود دارد «ویترینی» بودن این جلسات و پاسخ ندادن به سوالات است.

وی تصریح کرد: از نظر من می‌توان به خیلی از انتقاداتی که می شود پاسخ داد اما چون برای پاسخ دادن به آن زمانی گذاشته نمی شود؛ سالیان سال مطرح می گردند و بخش زیادی از انرژی دانشجویان را نیز هدر می‌دهد.

بزرگخو گفت: در برخی جلسات شاهدیم دانشجویان یک ساعت و نیم انتقاداتشان را مطرح می کنند و مسئولی که در جلسه حضور دارد در یک ربع به تمامی انتقادات پاسخ می دهد! انتقاد یک ساعت و نیمی برای پاسخ دادن حداقل  به 5،6 ساعت زمان نیاز دارد.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: در صورتی جلسات باعث حل مشکلات می شوند که ارتباط بین دانشجویان و مسئولان شکل بگیرد اگر می خواهیم شاهد گفت و گوی مردم_ حاکمیت باشیم باید بدانیم بخش مهمی از آن گفت و گوی جنبش دانشجوئی با کارگزارن نظام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بزرگخو دفتر تحکیم وحدت انتقاد دانشجویی دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تشکل های دانشجویی رهبر انقلاب تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • به وقتِ بیداری
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی