Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، گرد و خاک به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی خوزستانی‌ها تبدیل شده است به‌طوری که در سال ۱۴۰۰ خوزستانی‌ها ۸۳ روز را با گرد و غبار سر کردند. 

بروز گرد و خاک در خوزستان ابعاد پیدا و پنهان زیادی دارد که در سال‌های گذشته به برخی از آنها پرداخته شد اما از بعضی آنها غفلت شد و ناخواسته هزینه‌های اضافی به خانوار خوزستانی تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از هزینه‌های اضافی در این زمینه مربوط به افزایش مصرف آب در روزهای آلوده است.

 

 

افزایش ۴۲درصدی مصرف آب در روزهای خاکی

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز در این باره می‌گوید: مصرف آب مردم اهواز در شرایط بروز پدیده گرد و خاک، به صورت میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سعید دشتی‌زاده می‌افزاید: با بروز هر پدیده گرد و خاک مردم اهواز حدودا ۱۵۰ هزار مترمکعب معادل ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از میانگین مصرف روزانه آب مصرف می‌کنند.

به گفته این مدیر دولتی پدیده گرد و خاک بر کیفیت آب اهواز تاثیرگذار نیست اما بر افزایش مصرف آن تاثیر گذار بوده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز می‌گوید: حدود ۹۰ درصد از آب شرب اهواز از طریق منابع بالادستی و از طریق خطوط انتقال آب تامین می‌شود و میزان تولید آب اهواز در هر شبانه‌روز، ۷۵۰ هزار متر مکعب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب خوزستان از افزایش ۴۲ درصدی مصرف آب در روزهای آلوده به گرد و غبار خبر داده بود.

 

 

بی توجهی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به یارانه آب 

زمستان سال ۹۳ خوزستانی‌ها با گرد و غباری بی سابقه مواجه شدند و به همین دلیل استانداری خوزستان بسته پیشنهادی خود برای مقابله با گرد و غبار را به دولت ارائه داد.

یکی از پیشنهادات استانداری وقت خوزستان اختصاص یارانه آب به خوزستانی‌ها بود تا بخشی از آسیب‌های اقتصادی گرد و غبار جبران شود؛ قرار بود بخشی از هزینه مصرفی آب براساس محاسبات معمول محاسبه شود و به مازاد مصرف آن یارانه تعلق گیرد.

اما درخواست استانداری خوزستان از هیئت دولت بی نتیجه ماند و در نهایت دولت مصوبه‌های برای وزارت خانه‌های مختلف گذراند که بسیاری از آنها هم محقق نشد.

 

 

 ضرورت اختصاص یارانه آب

یک کارشناس اقتصاد انرژی می‌گوید: بی کیفیت بودن آب لوله کشی در شهرهای خوزستان موضوع انکار ناپذیری است و خوزستانی‌ها برای ارتقای کیفیت آب ناچار به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هستند.

علی جلالی می‌افزاید: علاوه بر این خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای بخشی از مردم میسر نبوده و به همین دلیل اقدام به خرید آب از مغازه‌هایی هستند که با دستگاه تصفیه آب صنعتی اقدام به فروش آب می‌کنند.

وی بیان می‌کند: با توجه به سختی بالای آب و وجود کلر اضافی در آب لوله کشی، برخی از شهروندان برای جلوگیری از آسیب به پوست و موی خود اقدام به نصب هوزینگ‌های آب تصفیه هستند تا همه نیاز مصرفی‌شان با آب تصفیه شده تامین شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه می‌کند: مجموع این دستگاه‌ها به‌طوری عمل می‌کنند که به ازای هر لیتر آب، یک سوم تا یک دوم پساب تولید می‌کنند و به همین دلیل مصرف آب روزانه مردم خوزستان بیشتر از میانگین کشوری است.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نگاهی به آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد که هم هزینه تولید آب در خوستان زیاد است و هم با توجه به کیفیت پایین آن هزینه‌های قبوض هم از میانگین کشوری بیشتر است.

افزایش مصرف آب در هنگام آلودگی هوا و در روزهای گرم سال نیز از دیگر موضوعاتی است که مردم خوزستان به ناچار مجبور به تحمل آنها هستند.

به نظر می‌رسد اختصاص یارانه آب به مردم خوزستان در برخی از ماه‌های سال یکی از کارهای ضروری است که دولت باید برای اجرای آن راهکار فوری پیدا کند، راهکاری که هم آلام مردم را کاهش دهد و هم مقبولیت دولت نزد مردم خوزستان را ارتقا دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرد و خاک گرد و غبار افزایش مصرف آب اختصاص یارانه آب مردم خوزستان خوزستانی ها گرد و غبار مصرف آب گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی

در پایان رقابت های کشتی فرنگی جام تختی،‌ استاندار خوزستان در مراسم اهدای مدال و کاپ نفرات و تیم‌های برتر حاضر شد.

به گزارش ایسنا، رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم های ارمنستان و سوریه نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

حسینی محراب استاندار کشتی دوست خوزستان نیز در مراسم اهدای مدال و کاپ به نفرات و تیم های برتر جام تختی حاضر شد.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی خوزستان نیز با هدف حمایت از کشتی گیران ملی پوش این استان، از کشتی گیران خوزستانی که در رقابت های آسیایی به مدال های طلا، نقره و برنز رسیدند به ترتیب مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال، ۲۵۰ میلیون ریال و ۱۵۰ میلیون ریال اهدا کرد.

سعید اسماعیلی در ۶۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دو کشتی گیر خوزستانی بودند که در رقابت های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شدند،‌ پویا دادمرز در ۵۵ و رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز به مدال نقره رسیدند و ایمان محمدی نیز دیگر فرنگی کار خوزستانی بود که در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

حمبد بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم حاضر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط