Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین‌الدین سعیدی ، درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه و اعتراضاتی که در خصوص این اقدامات به وجود آمده است، گفت: برخلاف آنچه که گفته شد به ۹ دهک یارانه پرداخت شده است عملاً این اتفاق نیفتاده است و مردم در این زمینه به شدت مشکل دارند، حال امیدوارم در بحث بن‌کارت‌ها و کالابرگ‌های الکترونیکی چنین اتفاقی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس درباره این‌که پارلمان درخصوص دادن «بن‌کارت‌ها و کالابرگ‌های الکترونیکی» چه رویکردی در قبال دولت دارد، بیان کرد: مجلس ابتدای امر در بودجه سال ۱۴۰۱، ۹ میلیارد دلار را برای ارز ترجیحی پیش‌بینی کرد و این اختیار را هم به دولت داده بود که از این ارز ترجیحی استفاده کند یا این‌که حذفش کند، اما اگر حذف کند بر مبنای قیمت شهریور ۱۴۰۰ سبد غذایی خانواده‌ها از طریق کالابرگ تامین شود. عملاً ارز ترجیحی را حذف کردند و کالا برگی به مردم داده نشد و به جایش یارانه نقدی پرداخت شد که آن هم مشکلات خود را دارد.

وی تاکید کرد: قطعا مجلس باید بر امر نظارت مُصر باشد تا سبد غذایی به خانواده‌ها با قیمت شهریور ۱۴۰۰ از طریق کالابرگ داده شود.

بیشتر بخوانید:

ترقی : اعتراضات به هیچ‌وجه درصد قابل ملاحظه‌ای نبود / مردم می‌دانند باید شرایط را تاب آوردند

دولت رئیسی یک یا دو دوره ای می شود؟ / پاشنه آشیل دولت رئیسی از نگاه یک اصولگرا

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که گفته می‌شود تنها قیمت چند کالا افزایش پیدا کرده است و این ارتباطی به افزایش قیمت دیگر کالاها نباید داشته باشد، اظهار کرد: دوستان ما می‌گویند افزایش قیمت در حوزه «مرغ» «تخم مرغ» و « لبنیات» بوده و در دولت گفته می‌شود اثر تورمی‌اش حداکثر ۱۰ درصد است؛ در صورتی که علم اقتصاد می‌گوید چنین اتفاقی نخواهد افتاد، زیرا شما زمانی که شوک تورمی را تجربه می‌کنید این شوک ادامه دارد و دیگر مسائل اقتصادی را در بر می‌گیرد و همین امروز در حوزه قیمت ارز شاهد تاثیر این افزایش قیمت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما همگی باید به دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کمک کنیم اما اصلاح ساختار اقتصادی با این روش بسیار بسیار دور از ذهن است.

سعیدی درباره این‌که چه نظارتی می‌تواند بر دادن «بن‌کارت‌های الکترونیکی» صورت گیرد تا سرنوشتی همچون سهام عدالت و یا یارانه کمک معیشتی پیدا نکند، گفت: درحال حاضر برخلاف آنچه که از سوی دولت مطرح می‌شود مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی به ۹ دهک از جامعه این اتفاق عملاً نیفتاده است و بسیاری از افراد واجد شرایط، یارانه دریافت نکرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که همین اتفاق برای کالابرگ الکترونیک رخ دهد.

وی ادامه داد: نامه‌ای را نمایندگان مجلس تنظیم و نگرانی خودشان را عنوان کردند و در جلسه‌ای که با آقای قالیباف داشتند ایشان هم مطرح کردند که برای این‌که مشکلات این طرح به حداقل کاهش پیدا کند اهرم‌های نظارتی مجلس اعمال خواهد شد که این اتفاق به درستی رخ دهد. به شخصه این نگرانی را دارم و معتقدم یک مقداری نقش نظارتی مجلس در این زمینه فعال‌تر شود چرا که جامعه در حال حاضر کشش یک شوک تورمی را در این قضیه ندارد مخصوصا اینکه در نحوه توزیع کالابرگ مهم است به کسانی داده شود که حق‌شان است.

نماینده مردم چابهار ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم در عین حال که باید آسیب‌های موضوع را مطرح کنیم، حتما باید از اقدامات خوب هم تقدیر شود، اما عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت کاملا مشخص است، نحوه عملکرد و گزارشاتی که داده می‌شود، نشان از یک عدم انسجام دارد. اگر کسی با الفبای اقتصاد آشنا باشد، هنگامی که ما در برخی از حوزه‌ها تورم بالای ۴۰۰ درصد را در کالای اساسی شاهدیم طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم این موضوع شامل دیگر کالاها خدمات نشود؛ حضرات می‌گویند ممکن است تنها ۱۰ درصد تورم داشته باشیم اما این با علم اقتصاد هم‌خوانی ندارد و طبیعتا تاثیر گران شدن کالاهای اساسی بر تورم کلی بسیار بسیار بیشتر از این خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند به تیم اقتصادی کمک شود اما پیش‌نیازش انسجام تیم اقتصادی دولت است که در حال حاضر خلاءهای بسیاری دارد.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1632007

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه به ویژه با کشورهای فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه و شهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تأیید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیف‌های ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

کد خبر 6087361 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!