Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر طلال عتریسی با اشاره به ایجاد معادلات جدید توسط مقاومت در رویارویی با اشغالگران تاکید کرد که این رژیم در مرحله‌ای از فرسایش قرار گرفته و خود اسرائیلی‌ها اعتراف می‌کنند که تضمینی برای بقای رژیمشان وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دکتر «طلال عتریسی» تحلیلگر مسائل منطقه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان در گفتگو با فلسطین الیوم درباره آخرین تحولات منطقه اعلام کرد، نبرد شمشیر قدس در سال 2021 ثابت کرد که مقاومت فلسطین و مردم آن در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی یک موجودیت واحد و یکپارچه هستند و همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای جداسازی و تجزیه فلسطین بعد از گذشت 74 سال از روز نکبت شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشمند لبنانی افزود، سالگرد روز نکبت امسال با سالهای گذشته متفاوت است و توانمندی‌هایی که مقاومت فلسطین از خود ارائه داد توانست معادله جدیدی را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کند که عنوان آن مقاومت همه فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری‌ها و تجاوزات دشمن صهیونیستی می‌باشد.

وی تصریح کرد، نکته مهمی که سالگرد روز نکبت امسال را متمایز از دوره‌های گذشته می‌کند این است که مقاومت امروز با زبان مردمی صحبت می‌کند که به اتحاد و مقاومت خود در برابر اشغالگران پایبند هستند.

به گفته عتریسی، در این دوره مقاومت دیگر از آرزوهای خود صحبت نمی‌کند بلکه دارای توانمندی‌های نظامی بزرگی چه در زمینه پهپادها و موشک‌های دوربرد و چه سایر سطوح بوده است. همچنین هماهنگی کامل میان گروه‌های مقاومت موجب شده تا این جبهه تبدیل به نیرویی شود که در برابر همه تصمیمات بین المللی و خارجی ایستاده و معادلات خودش را به دشمن تحمیل می‌کند.

دکتر طلال عتریسی تصریح کرد، عواملی که مقاومت فلسطین را بعد از 74 سال به این مرحله رسانده‌ است در 2 سطح قابل بررسی می‌باشد. سطح اول مربوط به وضعیت دشمن صهیونیستی است که نشان می‌دهد این رژیم در مرحله گسترده‌ای از فرسایش قرار گرفته است.

این سطح بیانگر وضعیت ضعیف نیروی بازدارندگی ارتش رژیم اشغالگر و همچنین شرایط ملتهب امنیتی است که نهادها و شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق مختلف فلسطین اشغالی تجربه می‌کنند؛ به ویژه بعد از ابتکار بزرگی که نسل جوانان فلسطینی در رویارویی جدید با رژیم اشغالگر به راه انداخته و با عملیات‌های استشهادی خود در مناطق مختلف احساس امنیت را از همه صهیونیست‌ها گرفته‌اند. این عملیات‌ها ارکان دشمن را فلج و اشغالگران را از هرگونه واکنشی عاجز کرده است.

وی ادامه داد، اما سطح دوم مربوط به قابلیت‌های مقاومت و گسترش توانمندی‌های آن در زمینه‌های مختلف است که در نبرد شمشیر قدس در سال گذشته صراحتاً به تصویر کشیده شد؛ جایی که علاوه بر رونمایی از پیشرفت قدرت نظامی مقاومت، همه فلسطینیان در مناطق مختلف چه در قدس و کرانه باختری و چه در اراضی اشغالی 1948 متحد شده و بر گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه اخراج اشغالگران از فلسطین تاکید کردند.

دکتر طلال عتریسی تصریح کرد، همچنین آنچه که مقاومت امسال فلسطینیان را متمایز از سال‌های گذشته می‌کند این است که با وجود همه تلاش‌های اشغالگران برای شکستن اراده مقاومت در نوار غزه و خارج از آن، نتایج نبرد شمشیر قدس مقاومت را در یک ایستگاه مهم و محوری قرار داد؛ جایی که اراده دشمن صهیونیستی در برابر مقاومت و ملت فلسطین شکسته شد و فلسطینیان برای دفاع از مسجد الاقصی با یکدیگر متحد شدند.

بشار اسد: موفقیت مسئله فلسطین موفقیت سوریه استاعتراض اسقف‌های فلسطین به هتک حرمت کلیساها در فلسطین اشغالیروز نکبت؛ پیروزی در انتظار فلسطینی‌ها

این متفکر سیاسی لبنانی ادامه داد، یکی دیگر از شاخص‌هایی که سالگرد روز نکبت امسال را با سالهای قبل متفاوت می‌کند این است که اکنون دیگر مقاومت فلسطین تنها مقاومتی نیست که صرفاً از نوار غزه دفاع می‌کند. بلکه این مقاومت تا قدس و اراضی اشغالی 1948 که تحت سلطه اشغالگران قرار دارد، نیز رسیده است.

همچنین مقاومت فلسطین اهداف و توانمندی‌های گسترده و روابط روشنی با اعضای محور مقاومت در خارج از فلسطین دارد و تبدیل به یک بخش مهم از کل محور مقاومت شده است؛ تا جایی که اگر هرگونه خطری مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطینی را در هر جنگ آینده تهدید کند کل محور مقاومت برای محافظت از فلسطین بسیج خواهد شد.

دکتر طلال عتریسی گفت، امسال سال دستاوردهای مقاومت است و باید همه پیروزی‌های مقاومت در داخل و خارج از فلسطین را یادآوری کنیم. می‌بینیم که اکنون رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر اعتماد به نفس سابق را در برابر فلسطینیان ندارد و این مسئله در اظهارات سیاستمداران و مقامات و خاخام‌های این رژیم کاملا پیداست تا جایی که خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند تضمینی برای بقای صهیونیسم وجود ندارد.

این نویسنده لبنانی ادامه داد، فلسطینی‌ها امروز بعد از گذشت 74 سال از اشغال سرزمین‌های خود توسط صهیونیست‌ها نیازمند همکاری بیشتر و همچنین حمایت رسانه‌ای و حمایت سیاسی خارجی هستند.

مقاومت فلسطین علاوه بر تداوم و تقویت همکاری‌ها با محور مقاومت منطقه باید با افکار عمومی عربی و اسلامی نیز ارتباط برقرار کند. به ویژه این که همه ملت‌های عربی و اسلامی تجاوزات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین را محکوم و بر ایستادن خود کنار ملت فلسطین تاکید می‌کنند.

دکتر طلال عتریسی در ادامه اظهار داشت، مقاومت همچنین نیاز به تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و مناسبات با کشورها و جنبش‌ها و سازمان هایی دارد که عملاً و آشکارا از مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند و خواهان حذف موجودیت صهیونیستی از منطقه هستند.

همچنین در داخل نیز فلسطینی‌ها نیاز به تقویت همبستگی متقابل در نوار غزه دارند؛ زیرا رژیم اشغالگر همواره با منزوی کردن نوار غزه و مقاومت آن و جدا کردن مناطق مختلف کرانه باختری قصد دارد فلسطینیان را از یکدیگر دور نگه داشته و این سرزمین را تجزیه کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین دشمن صهیونیستی مقاومت فلسطین رژیم اشغالگر صهیونیست ها مناطق مختلف محور مقاومت فلسطینی ها نوار غزه روز نکبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی و متعاقبت آن شنیده صدای چند انفجار خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مرکز نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی