Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهپور دیوسالار در گفتگو با همشهری آنلاین درباره نهضت پروژه‌های پیاده‌راه سازی در شهر تهران گفت: مهمترین برنامه امسال و سال‌های آینده در تهران ایجاد قدمگاه صالحیه ( حدفاصل میدان تجریش تا قدس) در منطقه یک است و در کنار آن همچنین در میدان شهرری و بلوار مدرس در منطقه ۲۰، خیابان بهار در منطقه ۷، میدان حسن آباد در منطقه ۱۱ و خیابان آیت در منطقه ۸ نیز در دستور کار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همواره برای اجرای این طرح‌ها معارضان و ممانعت‌هایی به خصوص در حوزه ترافیک و حمل و نقل خودرویی وجود دارد.

او در ادامه به نمونه‌های موفق اجرای این پروژه‌ها مانند بازار شهرری در منطقه ۲۰، بازار کفش فروشان خیابان صف (سپهسالار)، خیابان باب همایون یا تعریض خیابان ۱۵ خرداد و میدان مشق در منطقه ۱۲ اشاره کرد و توضیح داد: عمده دلیل موفقیت این طرح‌ها، اقدام مهندسی مناسب و تامین زیرساخت‌ها بوده است و اگر اجرای پیاده‌راه خیابان ۱۷ شهریور نیز همگام و در همراهی با طرح تهیه شده  و با اجتناب از شتابزدگی و آمرانه انجام می‌شد، این طرح نیز مانند سایر طرح‌ها  با رضایتمندی شهروندان روبرو می‌شد.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: به عنوان مثال حد فاصل میدان تجریش و میدان قدس به دلیل وجود مزیت‌های طبیعی و تفرجگاهی، مراکز تجازی، بازار قدیمی، پاساژها و همچنین فضاهای مذهبی و امامزاده روزانه حدود ۶۰۰ هزار نفر تردد دارد که لازم است فضاهایی متناسب، درخور و ارتقایافته تدارک دیده شود. اما به دلیل ترس از مواجهه شدن با مسائل ترافیکی و اساسا حل نشدن معضل خودرو در سطح شهر، پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی این طرح در فازهای بلند مدت‌تر با چالش‌های جدی‌تری روبه رو شود.

دیوسالار افزود: در تهران هیچ میدانی را غیر میدان امام حسین(ع) به عنوان قدمگاه نداریم و اگر توجه کرده باشید همه میدان‌های شهر ما صرفا برای استفاده خودروها است و تبدیل به فلکه شده‌ و کمتر برای حضور جمعی و بی‌دغدغه عابرین و خانواده‌ها ساخته شده است.

او درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پروژه قدمگاه صالحیه(حد فاصل تجریش تا میدان قدس) گفت: طراحی فاز یک به اتمام رسیده که شامل اجرای کف سازی پیاده‌روی موجود، اجرای نهر و درختکاری چنار باهدف اتصال کریدور سبز خیابان ولیعصر به خیابان شریعتی، کانال جمع آوری آب های سطحی، حذف زواید از پوسته و جداره، اصلاح جداره‌ها، اجرای فضای مکث موجود در محوطه ایستگاه مترو، اجرای رواق‌ها و سایر پروژه های مورد نظر است. البته قبل از شروع عملیات اجرایی جلساتی را برای تحقق پذیری، با ذینفعان  و کسبه بازار و همچنین معاونت‌های شهرداری منطقه یک بویژه معاونت حنل و نقل خواهیم داشت تا طرح با کمترین چالش‌های ممکن اجرایی شود.

کد خبر 677097 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۱ زیبا سازی شهردارى تهران پیاده رو تهران عابر پیاده مدیریت شهری امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱ زیبا سازی شهردارى تهران پیاده رو تهران عابر پیاده مدیریت شهری امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان جی مسدود خواهد شد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ادامه شاخه غربی پروژه یادگار امام گفت: برای اجرای این پروژه در صورت موافقت شورای تامین استان "میدان جی" برای اجرای پروژه انسداد خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در گزارشی به وضعیت شاخه غربی پروژه یادگار امام اشاره و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح اثر بسیاری را بر مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی افزود:‌ این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و در حال حاضر 70 درصد اراضی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ارتباط با ادامه شاخه غربی یادگار امام خاطرنشان کرد: قرار بر این است که انسداد میدان جی در شورای تامین استان تهران مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد این مسیر صادر شود. البته مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد می‌شود اما درخواست همکاری داریم و ما تلاش داریم که در سه شیفت کاری این بخش پروژه را پیش ببریم.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

حق‌بین با اشاره به اینکه 40 درصد پروژه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته است، اضافه کرد: شاید ناچار باشیم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم البته بنا بر برآوردهای صورت گرفته در قالب طرح، 7 هکتار از فضای پیرامونی میدان جی و میدان فتح فضای سبز کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در میدان فتح در 3 سطح اجرا خواهد شد تصریح کرد: یک تونل 350 متری در پروژه پیش‌بینی شده و برای اینکه بتوانیم از معارضین عبور کنیم سعی خواهیم کرد شرایط را با تاسیسات موجود منطبق کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که بخشی از این پروژه ترافیک قابل توجه از میدان فتح را برطرف کند و در 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. البته پروژه یک باره افتتاح نخواهد شد و به تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. و چنانچه در شورای تامین به انسداد میدان جی رای داده نشود، کار ابتر خواهد ماند. امیدواریم با همراهی پلیس و اطلاع‌رسانی در این خصوص پروژه اجرایی شود.

وی در خصوص نهضت تامین پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: این کار در کلان جزو ماموریت‌های فنی عمرانی نیست اما توافقنامه‌ای با مجموعه سازمان حمل و نقل و ترافیک به امضا رسیده تا پروژه‌هایی توسط معاونت فنی عمرانی اجرا شود.

حق‌بین افزود: 6 پروژه طراحی شده است که ان‌شاءالله نخستین پروژه در شهرداری منطقه 15 تحت عنوان پارکینگ مینابی افتتاح می‌شود و در ادامه در محله جوادیه و ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با وضعیت اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه تصریح کرد: این پروژه از غرب به شمال میدان سپاه طراحی شده و در حال واگذاری کارگاه به پیمانکار هستیم و به محض واگذاری کارگاه فرآیند اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم