Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:14:16 GMT

آمريکا موشک مافوق صوت آزمايش کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۴۰۱

خبرگزاری آریا-نیروی هوایی آمریکا به تازگی از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک مافوق صوت خبر داده است؛ موشکی که پرتاب آزمایشی آن در گذشته سه بار با شکست مواجه شده بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: نیروی هوایی آمریکا سرانجام یکماه پس از تاخیر بوجود آمده به دلیل برخی مشکلات پروازی، آزمایش موشک مافوق صوت «مساله دار» خود را با موفقیت انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی ان ان در ادامه گزارش داد: نیروی هوایی آمریکا در این آزمایش موشک موسوم به «سلاح واکنش سریع» (ARRW) را با موفقیت از یک فروند بمب افکن بی-52 از سواحل جنوبی کالیفرنیا در روز شنبه گذشته (24 اردیبهشت ماه 1401) پرتاب کرد که دراین پرتاب این موشک توانست به سرعت مافوق صوت برسد.
تارنمای خبری سی ان ان نوشت: نیروی هوایی آمریکا خبر پرتاب موشک مافوق صورت را روز دوشنبه (روز گذشته 26 اردیبهشت ماه 1401) بدون ارائه جزئیات این آزمایش، اینکه این موشک توانسته به چه ارتفاعی دست یابد و یا آنکه زمان این پرتاب چقدر بوده ، اعلام کرد.
بنابراین گزارش، موشک مافوق صوت ARRW یک سلاح مافوق صوتی است که از یک بوستر تقویت کننده برای شتاب دادن به موشک برای رسیدن به سرعت بیش از 5 ماخ یا پنج برابر سرعت صوت استفاده می شود.
سی ان ان افزود: یک روز پیش از انجام این آزمایش، «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا نسبت به وجود برخی مشکلات در موشک مافق صوت ARRW اذعان کرده بود.
این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: درهمین حال نیروی هوایی آمریکا پیش از این با آزمایش موشک مافوق صوت خود موسوم به AGM-183A مشکل پیداه کرده بود و این برنامه قبل از انجام این آزمایش اخیر، سه بار با شکست مواجه شده بود، ماه گذشته، نیروی هوایی گفت که بروز برخی مشکلات آزمایش پروازی، برنامه تکمیل این سلاح را به تعویق انداخته است.
هراس پنتاگون از توان نظامی مسکو و پکن
درحالی آمریکا تلاش می کند تا موشک مافوق صوت خود را که با مشکلات عدیده ای مواجه است را با موفقیت انجام داده و آنرا وارد تسلیحات نظامی خود کند که روسیه و چین از این موشک ها برخوردار بوده و چین تاکنون چندین آزمایش موفقیت آمیز از این نوع موشک ها را درکارنامه داشته است.
مقامات ارشد نظامی در پنتاگون نسبت به جاماندن از رقبای بین المللی خود همچون روسیه و پکن در عرصه فضا و تسلیحات نظامی به کنگره این کشور هشدار داده اند.
نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز در مورخ 22 آبان 1400 درباره توان نظامی چین نوشته بود: برتری پرسرعت نظامی چین، هراس ها را برانگیخته و پنتاگون را غافلگیر کرده است؛ مقامات پنتاگون بخوبی از خطرات تسلیحات پیشرفته و بویژه گسترش سریع نظامی چین آگاهند و نگرانی بیشتر بر سر دیگر توانایی های پکن است که آنها را از دید جهانیان پنهان می دارد و این سوال را بوجود می آورد که آیا آمریکا و دیگر متحدانش از ابزار و توانایی هایی که پکن در این زمینه پنهان داشته ، درکی دارند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا نیروی هوایی آمریکا موشک مافوق صوت سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه 14 آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است