Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@05:46:22 GMT

آموزش رفتار صحیح شهروندی در مدارس

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۴۵۰

آموزش رفتار صحیح شهروندی در مدارس

به گزارش ایسنا، مهدی امیری گفت: در بحث آموزش‌های شهروندی در این دوره مدیریت شهری تمرکز بر ارائه آموزش‌های هدفمند و پایدار و تاثیرگذار به شهروندان است که به صورت گسترده از طریق فضای مجازی و حقیقی به شهروندان ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری فعالیت‌های این حوزه مجازی بوده است، افزود: خوشبختانه بسیاری از آموزش ها در فضای مجازی با استقبال شهروندان روبه رو شد و فضای مجازی فرصت خوبی در سیستم آموزش در کشور ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: آموزش‌های شهروندی در دو بخش کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در موضوعات مختلف برنامه‌ریزی شده است. بر این باوریم اگر برای تغییر رفتار گروه کودک و نوجوان هر چقدر سرمایه گذاری انجام دهیم، در بزرگسالی می‌توانیم بهره‌برداری کنیم. به عبارتی تغییر رفتار  در گروه سنی کودک و نوجوان راحت‌تر ایجاد می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب و توجه به کودکان و نوجوانان، یادآور شد: اهمیت این قشر باعث شده تا برای آنان برنامه های مختلفی را در نظر بگیریم. بخشی از این تولیدات آموزشی است که به صورت انبوه در فضای مجازی منتشر می کنیم.

امیری با بیان اینکه از ظرفیت‌های شهرداری تهران مانند سرای محلات نیز در حوزه کودکان و نوجوانان استفاده می کنیم، تاکید کرد: با تعامل خوبی که با آموزش و پرورش داریم دوره های مختلف آموزشی را  برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم. تا قبل از بازگشایی مدارس با استفاده از کانالی که دانش آموزان استفاده می‌کردند بسیاری از آموزش‌ها را ارائه کردیم. اکنون نیز که مدارس باز شده است، از فضای مدرسه برای آموزش‌های شهروندی برای این قشر استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: عمده آموزش هایی که در نظر داریم رویکرد شاد دارند؛ اما هدف اصلی این است تا اخلاق صحیح شهروندی را در شهروندان پایه ریزی کنیم؛ چرا که بر این باوریم این رویکرد در نهایت باعث خواهد شد تا مردم نسبت به بسیاری از تکالیف شهروندی به راحتی اشراف و الزام داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز رویکرد بعدی ما در شهرداری تهران است. یکی از تاکیدات شهردار تهران این است که ورود ویژه به حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. ضمن اینکه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در شهرداری تهران به صورت منظم کار می‌کند.

بنابر اعلام پایگاه خبری شهر، وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مساله‌ای که به آن توجه ویژه داریم، پیشگیری است، ادامه داد: در این حوزه  اداره کل آموزش شهروندی می‌تواند کمک کننده خوبی باشد. در کنار موضوع آسیب‌های اجتماعی به ماموریت‌های دیگری که شهرداری تهران دارد مانند مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی، محیط زیست، ایمنی و بحران نیز می‌پردازیم.

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش های شهروندی آسیب های اجتماعی شهرداری تهران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرزادپور پیش از ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۵۰۰ صفحه از کسب و کارهای خانگی، اصناف و افراد معروف در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در راستای طرح نور مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به ۱۵۰ نفر از آنان تذکر داده شده است.

رییس پلیس فتای استان قم بیان کرد: عناوین عدم رعایت عفت عمومی در بستر فضای مجازی مشتمل بر نداشتن پوشش مناسب، استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل، بهره‌گیری از نمادهای فِرق و گروه‌های نامناسب و ترویج سبک زندگی غربی می‌باشد.

سرهنگ فرازپور خاطرنشان کرد: متخلفان فضای مجازی در صورت استمرار بر انتشار محتواهای مجرمانه‌شان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6088423

دیگر خبرها

  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند