Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:53:37 GMT

کلاهبرداری به شیوه فروش عتیقه و بی‌هوش کردن مشتری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۶۱۷

کلاهبرداری به شیوه فروش عتیقه و بی‌هوش کردن مشتری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی آکار اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی با عنوان فروش عتقیه، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارآگاهان و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی گسترده و با جمع‌آوری مدارک میدانی، باند 4 نفره کلاهبرداران شناسایی و متهمان در چند عملیات هماهنگ در کرمان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کرمان در خصوص شگرد این افراد گفت: متهمان با درج آگهی فروش عتیقه و کالا با قیمت‌های وسوسه‌انگیز در فضای مجازی، افراد را ترغیب به خرید می‌کردند و پس از اینکه خریدار در محل تعیین شده حضور پیدا می‌کرد و اطمینان کلاهبرداران از این که خریدار وجه مورد معامله (سکه و دلار) را همراه خود دارد، با ترفندی خاص و خوراندان مواد بی‌هوش کننده به خریدار، دلارها و سکه‌های وی را سرقت می‌کردند و به سرعت از محل متواری می‌شدند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به 5 مورد کلاهبرداری در استان‌های دیگر کشور به ارزش ۱۲ میلیارد ریال اعتراف کردند و تحقیقات جهت کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد، بیان داشت: شهروندان توجه داشته باشند روش‌های عجیب دریافت وجه کالا، قیمت‌های وسوسه انگیز و پایین‌تر از عرف می‌تواند نشانه‌ای برای انجام کلاهبرداری باشد و برای انجام هرگونه معامله‌ای چه در فضای واقعی و چه فضای مجازی، حتما با نزدیکان مورد اعتماد خود مشورت کنند یا از پلیس کمک بگیرند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کلاهبرداری فروش عتیقه فضای مجازی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ توحید فارسی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تعقیب این متهمان پس دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه معامله پول‌های تقلبی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران با کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی محل مورد نظر را شناسایی، و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات منسجم ۲ نفر را حین معامله دینارهای تقلبی دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ فارسی در بازرسی از متهمان و محل مورد نظر مقدار ۳۶۰ هزار دینار تقلبی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی مراغه تاکید کرد: شهروندان ارزهای خارجی مورد نیاز خود را از صرافی‌های رسمی و معتبر خریداری کنند تا مورد سوء‌استفاده سودجویان و کلاهبرداران قرار نگیرند.

کد خبر 6088634

دیگر خبرها

  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند