Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، این شکایت توسط اندروپریسمال به نمایندگی گروهی از بیمارانی که سوابقشان به دیپ مایند ارائه شده، در دادگاه عالی ثبت شده است. «دیپ مایند» شاخه هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی داده هایی از Royal Free NHS Trust در لندن را به قصد آزمایش یک اپ موبایل به نام «استریمز» دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته تک کرانچ شاکیان خواهان غرامت برای استفاده غیرقانونی از سوابق پزشکی محرمانه بیماران هستند.

براساس شکایت گوگل و دیپ مایند تعداد زیادی سوابق پزشکی محرمانه را بدون دانش یا رضایت بیماران به دست آوردند و استفاده کردند.

طبق اطلاعات موجود گوگل داده های بیش از ۱.۶ میلیون بیمار را برای آزمایش اپ موبایل استفاده کردند که قادر به ردیابی جراحت به کلیه بود. این اپلیکیشن موبایل که برای ردیابی زودهنگام جراحت های کلیه و جلوگیری از مرگ طراحی شده بود، بعداً توسط Royal Free NHS Trust مورد استفاده قرار گرفت.

بعداً ناظر حریم خصوصی انگلیس این قرارداد را غیرقانونی اعلام کرد اما جریمه ای برای سازمان Royal Free در نظر نگرفت زیرا در این بخش دستورالعمل مرتبطی وجود نداشت.

این نشریه قبلاً فاش کرده بود سازمان مذکور داده های بیماران را به شیوه ای نامناسب به اشتراک گذاشته است.

کد خبر 5492412

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری گوگل انگلیس هوش مصنوعی امنیت اطلاعات حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی همراه اول نوآوری شرکت دانش بنیان اقتصاد دیجیتالی ناسا اینوتکس روز جهانی ارتباطات ایالات متحده امریکا عیسی زارع پور متاورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟

به گزارش پارس نیوز، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند. منبع : اقتصاد100


 

دیگر خبرها

  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏