Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری‌های وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسط دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت و دکتر نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امضا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست‌های کلی سلامت و سیاست‌های کلی جمعیت و تحقق بخش چهاردهم قانون برنامه ششم توسعه و به منظور اولویت دهی به فعالیت در عرصه محرومیت زدایی و خدمات رسانی سلامت به مناطق کم برخوردار، هم افزایی، ارتقای کیفیت خدمات و تولید و اشتغال زایی در فعالیت‌های بهداشتی و درمانی درسطح ملی این تفاهم نامه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موضوع تفاهم نامه شامل همکاری مشترک به منظور شناسایی و اولویت بندی نیاز‌ها و رفع و کاهش چالش‌های خدمات سلامت در سطح ملی با تاکید بر رسیدگی و بهره مندی مناطق کم برخوردار، انجام اقدامات لازم از طریق توسله زیرساخت‌های سلامت الکترونیک و توسعه فضا‌های فیزیکی و تجهیزاتی در حوزه بهداشت، درمان، دانشجویی، پژوهش، آموزش، غذا، دارو و سایر بخش‌ها است.

زمینه‌های همکاری هم شامل مشارکت در تامین یا تکمیل ابنیه بیمارستانی، بهداشتی، خوابگاه‌های دانشجویی و واحد‌های آموزشی، مشارکت در برنامه‌های مرتبط با افزایش نرخ باروری، مشارکت در برنامه‌های تامین امنیت غذایی، تولید و تامین انواع واکسن‌های مورد نیاز، تامین محتوای آموزشی و ارتقای سواد سلامت جامعه، راه اندازی شتاب دهنده‌های سلامت، رشد و توسعه طب سنتی، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور و چندین محور دیگر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول