Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:12:25 GMT

جزئیات واگذاری زمین و خانه اقساطی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۳۴۵

طبق قانون جوانی جمعیت به خانوارهای دارای سه فرزند در شهرهایی که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند زمین ۲۰۰ متری و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر یک واحد مسکونی در اقساط ۱۰ ساله واگذار می‌شود که تاکنون حدود۳۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند. ناطقان: در متن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴ آبان ۱۴۰۰ آمده است که در شهرهایی که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند باید یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به خانوارهایی که بالای ۳ فرزند دارند و فرزند سوم آنها بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون به دنیا آمده است واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در قانون مقرر شده تا در شهرهایی که بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند باید یک واحد مسکونی از واحدهای مسکونی طرح‌های حمایتی برای این دسته از خانوارها در نظر گرفته شود.

امتیاز ویژه‌ای که این قانون برای تشویق فرزندآوری دارد این است که اگر کسی از امکانات دولتی در حوزه مسکن استفاده کرده باشد و فرزند سوم به بعد وی بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون به دنیا بیاید می‌تواند مجددا از امکانات دولتی و یارانه‌ای در حوزه مسکن استفاده کند. بنابراین کسانی که واحدهای مسکن مهر به آنها تعلق گرفته نیز در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند نسبت به ثبت نام در طرح جدید اقدام کنند.

برخلاف برخی تصورات، این زمینها یا واحدها رایگان نیست بلکه در اقساط ۱۰ ساله با دو سال تنفس با تقسیم سه دانگ برای مرد و سه دانگ برای زن خانواده واگذار می‌شود.

از روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ثبت نام دریافت زمین یا واحد مسکونی برای خانوارهای دارای سه فرزند در سامانه www.saman.mrud.ir آغاز شده است. متقاضیان بعد از انتخاب گزینه ثبت‌نام به بخش خانوار دارای سه فرزند و بیشتر مراجعه می‌کنند و حوزه را انتخاب می‌کنند.

پروانه اصلانی ـ مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی - در خصوص اعلام نیاز متقاضیانی که در شهر محل سکونت خود و نه محل زندگی متقاضی دریافت مسکن هستند، گفت: این امکان در متن قانون وجود دارد. عموما در کلانشهرها زمین و یا واحد مسکونی نداریم که بخواهیم معرفی کنیم. بنابراین قانون این اجازه را داده تا در نزدیک‌ترین شهر محل سکونت پدر و یا مادر و یا محل تولد پدر و یا تولد مادر این امکان در اختیار خانوارهای واجد شرایط قرار بگیرد.

ساماندهی مسکن حمایتی برای خانوارهای متقاضی مسکن در شهرهای جدید است

وی در خصوص تدابیر تامین زمین برای خانوارهای دارای ۳ فرزند در کلانشهرها اعلام کرد: مانند همه برنامه‌های حمایتی عموما افرادی که در کلانشهرها زندگی می‌کنند ساماندهی مسکن حمایتی آنها در حوزه شهرهای جدید اطراف کلانشهرها و یا شهرهای نزدیک و مجاور به محل سکونت است. کار شروع شده و در سامانه طرح‌های حمایتی بخشی تحت‌عنوان خانوارهای دارای سه فرزند ایجاد شده است.

نام‌نویسی ۲۹ هزار و ۶۵۰ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه مسکن حمایتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن توضیح داد: ثبت‌نام باز گذاشته شده است و طبق تازه‌ترین آمار ۲۹ هزار و ۶۵۰ نفر ثبت‌نام کردند. اما اجرای این قانون در ماده ۴ منوط به تصویب آیین‌نامه اجرایی آن است. آیین‌نامه اجرایی نیز حدود یک ماه است که از وزارت راه و شهرسازی برای بحث و بررسی به هیات وزیران ارسال کرده‌ایم. خانوارهای دارای سه فرزند تا ۷ فرزند حدود ۲۹ هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه حمایت کردند. بیشترین فراوانی در استان تهران است و کسانیکه دارای ۷ فرزند به بالا هستند حدود ۸۱ خانوار هستند که از سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کردند.

کاهش عوارض ساخت و ساز برعهده وزارت کشور است

وی در خصوص کاهش عوارض ساخت و ساز ۵۰ درصد برای سه فرزندی‌ها و ۷۰ درصدی برای چهارفرزندی‌ها و بیشتر گفت: کاهش عوارض ساخت‌وساز برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیست و در حوزه وزارت کشور قرار دارد.

اصلانی در خصوص تخصیص ۷۰ درصد منازل مسکونی سازمانی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر اعلام کرد: این یک فصل مشترکی بین همه دستگاه‌هایی است که دارای واحدهای مسکونی سازمانی هستند و قطعا مختص وزارت راه نیست. اگر این قانون وجود دارد بنابراین تمامی دستگاه‌هایی که دارای واحدهای مسکونی سازمانی هستند باید این قانون را رعایت کنند. 
منبع: ایسنا برچسب ها: واگذاری ، زمین و خانه ، اقساطی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واگذاری زمین و خانه اقساطی خانوارهای دارای سه فرزند دارای سه فرزند و بیشتر ۵۰۰ هزار نفر واحد مسکونی وزارت راه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در شورای اداری، ۱۴۸۳ فقره سند نهضت ملی مسکن و یک هزار سند مالکیت اراضی کشاورزی و املاک روستایی و شهرک اقماری «علوی» با اتمام حدنگاری ۱۰۰ درصدی این شهرک به عنوان تنها شهرک اقماری استان را به مردم و متولیان واگذار کرد.

بابایی  با صدور دستور تهیه نقشه و مستندسازی تمامی اراضی و املاک باقیمانده این شهرستان به صورت رایگان و از محل اعتبارات سازمان ثبت و بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای مردم جهت تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد، از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خواست تا هرچه سریعتر این اقدام را به بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های مشاور طرف قرارداد با این سازمان، در خصوص تصرفات قانونی و فاقد معارض با پای کار آمدن جهادکشاورزی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی در استان به انجام برسانند.

معاون رئیس قوه قضاییه  گفت:در خصوص طرح مشکلات این شهرستان و ارائه گزارش ترک فعل‌های صورت گرفته و پیگیری چاره اندیشی و رفع آنها در جلسه شورای عالی قضایی با حضور رئیس دستگاه قضا در بندرعباس اقدام خواهد کرد.

بابایی بعد از این دیدار و با همراهی اعضای شورای تامین شهرستان، در بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی فرماندهی انتظامی بندر خمیر، روند اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی این پارکینگ و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را بررسی کرد.

اطمینانی رئیس دادگستری بندر خمیر در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ساماندهی پارکینگ‌های توقیفی گفت: قبل از اجرای این طرح، تعداد یک هزار و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت در این پارکینگ وجود داشت که با صدور همین تعداد دادنامه توسط دادگاه اصل ۴۹، تمامی این موتورسیکلت‌ها فروخته شدند.

وی افزود: از تعداد ۴۹۱ دستگاه خودروی موجود نیز با صدور ۱۹۶ دادنامه تا کنون ۲۹ دستگاه از این خودرو‌ها به فروش رفته است.

بابایی در ادامه، کلنگ احداث ساختمان اداره ثبت این شهرستان را در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۰ متر مربع بر زمین زد.

این شهرستان فاقد اداره ثبت بوده و در حال حاضر نمایندگی ثبتی با فعالیت سه نیروی ثبت بندرعباس در دادگستری استقرار یافته و جوابگوی حجم پرونده‌ها و میزان اراضی و املاک این شهرستان بندری نیست.

همچنین حسن بابایی در دیدار مردمی که در دادگستری این بندر برگزار شد به درخواست‌های ۲۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد. 

وی در ادامه در نشست با تعدادی از ملوانان و صیادان این شهرستان، مسائل و مشکلات آنها را استماع و نسبت به طرح موضوع و چاره اندیشی در شورای عالی قضایی برای رفع این مسائل قول مساعد داد.

اصلاح فهرست ۹۷ قلم کالای مجاز تعیین شده ملوانی و ته لنجی به جهت ایجاد مشکل معیشتی برای ملوانان، راه اندازی پارکینگ ساحلی قایق‌های ماهیگیری، افزایش تعداد سفر‌های ملوانان همچون سایر استان‌های ساحلی و به رسمیت شناختن گمرک بندر خمیر به عنوان گمرک رسمی از جمله درخواست‌های ملوانان و صیادان در این دیدار بود.

معاون رئیس قوه قضاییه در این شهرستان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و نمایندگی ثبت اسناد و املاک، با کارکنان این حوزه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

 بندر خمیر نخستین شهر ملی تالابی با بزرگترین تالاب دریایی ایران است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از غرب مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بازگشت به خانه پدری؛ حجازی به بازیکنان استقلال معارفه می‌شود
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران