Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@08:25:36 GMT

توقیف ۱.۵ میلیارد ریال کالای احتکار شده در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۵۷۲

توقیف ۱.۵ میلیارد ریال کالای احتکار شده در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلو انواع مواد خوراکی احتکار شده به ارزش ۱.۵میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از سایت پلیس، علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق و احتکار  کالا، ماموران پلیس موفق به کشف انبار احتکار کالا در محدوده میدان «امام حسین» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: پس از هماهنگی های قضایی از این انبار کالا بازدید و ۶ هزار و ۲۰۰  کیلو انواع کالای خوراکی اساسی شامل انواع روغن خوراکی، ماکارونی و شکر کشف و توقیف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که کلیه این اجناس فاقد  اسناد و مدارک قانونی، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت است.

مرد هزار چهره ۵۰ ساله بازداشت شد 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی ۵۰ ساله ای که با معرفی خود با عنوان های مختلف از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

سردار علیرضا لطفی در تشریح این خبر گفت: دوم اسفند سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد. 

وی عنوان کرد: زن جوان در طرح شکایت خود گفت: مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی سرپرست را بر عهده دارد و در یکی از ارگان های معتبر دولتی مشغول به کار است و می تواند مشکلاتم را حل کند، این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه اش من را به خانه ای برد اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کرد.

سردار لطفی افزود: در بررسی های انجام شده توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مشخص شد که شکایت های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در بررسی ها مشخص شد متهم بعد از شناسایی طعمه های خود که اغلب بانوان بودند خود را مامور پلیس، مامور اطلاعات یا کارشناس دادگستری معرفی کرده و از این طریق اقدام به سرقت به شیوه بیهوشی و کلاهبرداری می کند.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح نحوه دستگیری این متهم گفت: این متهم در اواخر فروردین ماه در شهر پرند شناسایی شد و طی یک عملیات پلیسی سریعاً دستگیر شد. 

وی افزود: متهم بعد در اعترافاتش به کارآگاهان اظهار کرد، هفت سال کارمند یک اداره دولتی بودم اما با همسر اولم مشکل پیدا کردم به خاطر شکایت او به زندان افتادم و از هم جدا شدیم بعد به خاطر سو پیشینه از محل کار اخراج شدم بعد از بیکار شدن به شبکه هرمی پیوستم و به افراد زیادی بدهکار شدم برای همین سر راه زنان قرار می گرفتم و از آنها کلاهبرداری می کردم.

رییس پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم به جرم خود، تاکنون ۲۰ مال باخته،  متهم را شناسایی کرده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

پایان راه سارق کیف قاپ در ترمینال غرب 

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کیف قاپی در ترمینال غرب قبل از سوار شدن و خروج از شهر تهران خبر داد و گفت: از متهم ۹۵ گرم طلا کشف شد.

سرهنگ پیمان لطیفی در این باره اظهار کرد: تیم عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب حین گشت زنی در پایانه مسافر بری به جوانی با کوله پشتی مشکی رنگ که با مشاهده ماموران تغییر مسیر داد مشکوک می شوند و جهت بررسی به متهم مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه متهم با  نزدیک شدن ماموران به سرعت متواری شد افزود: در یک تعقیب و گریز متهم زمین گیر و دستگیر شد و در بررسی داخل کوله پشتی اش  ۹۵ گرم طلا از جمله انگشتر و گردنبند و النگو کشف شد.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت اموال کشف شده به وسیله کیف قاپی با همدستی همدست خود از غرب تهران معترف و اظهار داشت قصد خروج از شهر تهران به مقصد غرب کشور را داشته که توسط ماموران دستگیر می شود که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه در تحقیقات و اظهارات متهم دو نفر از مال باختگان شناسایی شدند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

سارق سابقه دار خودرو در دام پلیس 

سر کلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه دار خودرو محله نازی آباد با خودرو سرقتی خبر داد. 

سرهنگ امیرهوشنگ امیری در این باره: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد حین گشت زنی در محله نازی آباد به مردی که در حال تخلیه لوازم از صندوق عقب خودرویی بود مشکوک می شوند و جهت بررسی بیشتر به این شخص مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه این فرد  به محض مشاهده ماموران خودرو را رها و به صورت پیاده متواری می شود افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز کوتاه متهم زمین گیر و دستگیر می کنند و در بررسی های پلیسی  مشخص شد که خودرو روز جاری از شرق تهران سرقت و متهم در حال سرقت لوازم خودرو بوده است

سر کلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت پس از سرقت لوازم قصد رها کردن خودرو در همان محل را داشته است که دستگیر شده است.

سرهنگ امیری  با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: با شناسایی مال باخته ،  تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

۴ فقره موبایل قاپی در یک روز 

سر کلانتر هشتم پلیس پیشگیری از دستگیری موبایل قاپ تکرو خیابان ولیعصر(عج) حین سرقت خبر داد و گفت : متهم در یک روز چهار فقره موبایل قاپی مرتکب شده بود.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در خیابان ولیعصر(عج) توسط موتورسواران دستگیری سارق یا سارقان را تیم عملیات ضربت سر کلانتری هشتم بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران روز گذشته حین گشت زنی در خیابان ولیعصر موتورسواری را حین سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان مشاهده کردند افزود: تیم عملیات ضربت، سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز موتورسیکلت متوقف و متهم دستگیر شد و در بررسی اولیه از متهم چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی که روز جاری سرقت کرده بود کشف شد.

سر کلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه شهروندان و موبایل قاپی در خیابان ولیعصر و شهر تهران و فروش آن در بازار مولوی و شوش و پنج فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ مافی  با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان و مال خران  ادامه دارد.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در غرب تهران 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: عملیات کلانتری  تهرانسر روز گذشته حین گشت زنی در محله تهرانسر به یک دستگاه خودرو وانت بار که در حال تخلیه بار بوده مشکوک و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه ماموران به خودرو مراجعه و متهم به محض مشاهده خودروی پلیس بلافاصله سوار بر خودرو شده و متواری می شود افزود: در یک تعقیب و گریز خودرو متوقف و متهم دستگیر می شود و در بررسی داخل خودرو  ۵۱۴  عدد باکس به مقدار ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق و خارجی کشف که متهم از ارایه هرگونه مجوز قانونی عاجز ماند.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و توزیع سیگار قاچاق و خارجی در سطح شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه ای خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهر تهران ، پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، پلیس تهران بزرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ ساله در تحقیقات اولیه یک تعقیب و گریز حین گشت زنی خیابان ولیعصر اموال کشف شده تهران بزرگ خاطر نشان میلیارد ریال مال باختگان پلیس آگاهی تلفن همراه تیم عملیات شهر تهران رییس پلیس سر کلانتر دستگیر شد مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: سوانح رانندگی شبانه روز گذشته در مشهد منجر به مرگ یک موتورسوار و مصدوم شدن ۶۹ نفر شد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: دیروز در حادثه برخورد موتور سوار با خودرو پژو و اتوبوس، راکب موتور جان باخت.

وی اضافه کرد: همچنین دیروز ۶۵ فقره تصادف جرحی و ۳۱ فقره تصادف خسارتی در این کلانشهر رخ داد.

اسدنژاد گفت: مرتکبان هشت هزار و ۸۷۵ فقره تخلف راهور هم دیروز در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۳۸ فقره از این تعداد مربوط به تخلفات حادثه ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 6094192

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • توصیه مهم پلیس به دارندگان خودرو
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو