Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی الله یزدانی روز سه شنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی روستاهای تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: وسعت استان اصفهان  ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار ثبت است که حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن ملی و مابقی آن کشاورزی و مسکونی و اداری است که ۹۸ درصد از اراضی ملی سند دار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد: اصفهان در صدور اسناد اراضی ملی پیشرفت خوبی داشته و رتبه اول را در بین دیگر استان‌ها به‌دست آورده است.

معاون املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک اصفهان با بیان اینکه ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کشاورزی است، تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت این بخش باید انجام شود تا رفع تداخلات انجام و میزان مالکیت افراد مشخص شود که از این رو امکان استفاده از سندها برای وثیقه نیز فراهم‌ خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری مالکان با شرکت‌های مجری در نقشه برداری و تهیه سند موجب انجام کار و بهره برداری از اسناد برای کارهای روزانه و جلوگیری از تضییع حقوق آنان می شود.

یزدانی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از محل اعتبارات خود برای هر پرونده ۳۰۰ هزار تومان به شرکت مجری می پردازد، خاطرنشان کرد: صدور سند هزینه ای برای مردم ندارد مگر در موارد خاص که البته عمده بار مالی این کار بر عهده سازمان ثبت اسناد است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری کشاورزی موجب خرده مالکیت در این عرصه شده است ،یاد آورشد: صدور سند مانع از انجام ‌این کار بدون رعایت فرآیند اداری و قانونی می شود و پرونده های قضایی و نارضایتی های مردمی کاهش می‌یابد.

 فرماندار تیران و کرون نیز در این جلسه گفت: برای اداره امور و رسیدگی به نیازهای مردم نیازمند انجام ساختار منظم مثل سند دار کردن املاک هستیم.

علی محمدی کیا افزود: صدور سندهای اراضی از انباشت پرونده‌های قضایی و اتلاف وقت و سرمایه جلوگیری می‌کند.

وی از دهیاران واعضای شوراهای شهر و روستا این خطه خواست تا با اطلاع رسانی دقیق مشارکت و همکاری مردم را در این خصوص جلب کنند.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک كاداستر اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک كاداستر اصفهان ثبت اسناد و املاک كاداستر اصفهان ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند.


وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قمع و ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می‌شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال