Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:23:03 GMT

دادستان فارس: تأمین و توزیع کالاهای اساسی ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۶۵۰

دادستان فارس: تأمین و توزیع کالاهای اساسی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز فارس در نشست کارگروه صیانت از حقوق عامه بر ضرورت تأمین ، ساماندهی و نظارت مناسب بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در دوران کنونی و پس از اجرای مرحله اول و حساس هدفمندی یارانه ها و اصلاحات اقتصادی دولت تأکید کرد.

سید مصطفی بحرینی در جمع مسئولین دستگاه ها و نهادهای متولی امر و همچنین دستگاه های انتظامی و امنیتی استان فارس با اشاره به موضوع برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و توزیع ناعادلانه کالاهای ضروری مردم با محوریت دادستانی مرکز استان فارس گفت: همراهی، هماهنگی و همدلی دستگاه های متولی امر از جمله استانداری فارس ، دادگستری کل استان، اداره صمت، تعزیرات حکومتی ،جهاد کشاورزی، نهادها و دستگاه های انتظامی و امنیتی در برخورد قاطعانه و قانونی با اخلاگران نظام اقتصادی به خصوص برخورد با  محتکران، گرانفروشان، دلالان و عرضه کنندگان خارج از ضوابط و مقررات کالا به منظور توزیع عادلانه و تأمین کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی استان فارس ، ساماندهی کالاهای اساسی مردم را در دوران کنونی و پس از اجرای مرحله اول و حساس هدفمندی یارانه ها و اصلاحات اقتصادی دولت بسیار ضروری دانست و از دستگاه های متولی خواست تا  ضمن هماهنگی، تدابیر لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی در ادامه این نشست با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات بر اطلاع رسانی شفاف روابط عمومی ها در جهت انعکاس مشکلات مردمی و تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین و کمک به رفع مشکلات اقتصادی مردم و توجیه و آگاه سازی عمومی  تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در ادامه نشست کارگروه صیانت از حقوق عامه که با موضوع برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و تأکید بر توزیع عادلانه کالاهای ضروری مردم تشکیل شد با بیان اینکه اصلاح یارانه ها و اصلاحات اقتصادی دولت مورد تأیید سران قوا و سایر مسئولان کشور است گفت: لازم است همه نهادها و دستگاه های متولی امر در این زمینه اهتمام لازم را معمول دارند تا شاهد اثرات مطلوب و مفید اجرای این اقدام مهم باشیم.

بحرینی ضمن هشدار به سودجویان با بیان اینکه  نگهداری، توزیع و حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خارج از عرف و ضوابط جرم تلقی می شود به موضوع قاچاق گندم نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری استان فارس ارسال بخشنامه ای به تمامی حوزه های قضایی استان فارس مبنی بر جلوگیری از خروج گندم از استان است و مقرر گردیده که در صورت نیاز به حمل گندم، این اقدام تنها با اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی انجام شود و عرضه ، خرید ، حمل و انتقال گندم خارج از عرف و ضابطه دولت در حکم قاچاق و ممنوع است و با اشخاص و عوامل خاطی در چارچوب مقررات برخورد خواهد شد.

وی ضمن اشاره به وجود نقاط ضعف در توزیع برخی کالاهای اساسی مردم و هشدار لازم به دستگاه های متولی و ناظر در راستای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی توسط دستگاه های مربوط، بر تعامل و هماهنگی همه دستگاه ها  در اجرای تکالیف قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در راستای تصمیمات اقتصادی دولت  تأکید کرد و گفت: با مدیریت های صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی استان فارس و همراهی و حمایت دادگستری استان فارس، نظارت های اعمال شده بر بازار و همراهی شایسته مردم شریف استان آرامش و امنیت اجتماعی مطلوبی حکم فرما بوده است.

وی در پایان با تأکید بر  اینکه مرجع قضایی به وظیفه قانونی خود در راستای پیگیری و صیانت از حقوق مردم پایبند است افزود: تعقیب و برخورد با عوامل نا امنی اقتصادی، قصور احتمالی و ترک وظایف شغلی مدیران و کارکنان مربوطه را بدون اغماض و با قاطعیت و بر اساس موازین قانونی در شعب ویژه و خارج از نوبت مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان فارس کالاهای اساسی هدفمندی یارانه ها دستگاه های متولی کالاهای اساسی اقتصادی دولت استان فارس دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از برخورد دستگاه قضائی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسؤولان خاطی در این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضائی را صادر نمود افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضائی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6097413

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است