Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:16 GMT

همایش بین‌المللی سرمایه اجتماعی در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۲۵۷

همایش بین‌المللی سرمایه اجتماعی در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مفاهیم، تعالیم و مولفه های بین المللی سرمایه اجتماعی و در ادبیات موضوعی، سرمایه اجتماعی از دیدگاه های بومی و اسلامی، تاب آوری در ادبیات موضوعی و تاب آوری در مولفه های بومی و اسلامی مهمترین محورهای مفهوم شناسی این همایش بودند.

همچنین سرمایه اجتماعی و تاب آوری اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سازمانی، شهری، صنعتی، عملیاتی، بهداشت، کسب و کار، سرمایه انسانی، زیست محیطی، مدیریت بحران و تحول دیجیتال نیز محور دوم این همایش با موضوع اصلی پیوندهای نهادی سرمایه اجتماعی و تاب آوری اجتماعی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاب آوری و مدیریت بیماری های واگیردار، سرمایه اجتماعی و مدیریت بیماری های واگیردار، درس آموخته های کرونا ویروس سرمایه اجتماعی و تاب آوری، شهر هوشمند، سرمایه اجتماعی و تاب آوری نیز بخش ویژه این همایش یک روزه بودند.

دبیر سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگاران، بیان کرد: ۲۰۰ مقاله به سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» در قم ارسال شد که از این بین ۶ مقاله مورد تایید و پذیرش نهایی قرار گرفت که ۳ مورد از آنها به زبان انگلیسی از کشورهای آمریکا، فنلاند و سوییس و ۳ مقاله دیگر نیز به زبان فارسی بوده است.

امین فرجی با بیان اینکه بررسی و توسعه ابعاد مختلف شهر هوشمند و دولت الکترونیک از ویژگی ها و اهداف مهم این همایش یک روزه بود، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن نتایج علمی همایش تعاملات امیدوارکننده ای با معاونت علمی وزارت کشور، شهرداری های قم و تهران وغیره شکل گرفته است.

دبیر سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» گفت: شورای سیاست‌گذاری همایش بر این اعتقاد است که مفهوم سرمایه اجتماعی یک مفهوم گسترده و پیچیده می‌باشد و جنبه های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مسایل اساسی ایران و جهان که سرمایه اجتماعی می تواند در آن نقش اساسی داشته باشد موضوع تاب آوری است، یادآور شد: تاب آوری را چه مفهومی فردی یا اجتماعی تلقی کنیم و چه آن را به عنوان پدیده کالبدی و یا اقتصادی در نظر بگیریم که همه افراد جامعه در ساخت و حفظ آن مشارکت دارند، با سازه های سرمایه اجتماعی مانند اعتماد، اطمینان، مشارکت، امید وغیره مرتبط است و از آنجا که سرمایه اجتماعی، اساس تعامل اجتماعی موثر محسوب می شود باعث افزایش تاب آوری می شود.

برچسب‌ها قم تاب آوری شهر هوشمند سرمایه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم تاب آوری شهر هوشمند قم تاب آوری شهر هوشمند سرمایه اجتماعی سرمایه اجتماعی و تاب آوری همایش بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: عملیات وعده صادق اهمیت زیادی دارد و این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست و این عملیات بزرگ موجب شکست و نابودی دشمنان شد.

وی افزود: ماه اردیبهشت برای ما اهمیت زیادی دارد و سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و شهرستان بیجار است.

محبیان ادامه داد: در بیست و هشتم اردیبهشت همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به بیجار همایش یاد یاران برگزار خواهد شد.

ادارات میزان پیشرفت پروژه‌ها را برای تخصیص بودجه اعلام کنند

وی در ادامه بر لزوم میزان پیشرفت تکمیل پروژه‌های ادارات شهرستان تاکید و اعلام کرد: لازم است ادارات میزان تکمیل پروژه‌های خود را اعلام کنند تا بودجه لازم تخصیص پیدا کند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق مراسم با شکوهی در حسینیه بیجار برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین یادواره شهدای منطقه کرانی با حضور مردم مؤمن و خداجوی بیجاری در روستای سراب برگزار می‌شود.

کد خبر 6095003

دیگر خبرها

  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • شهر و حیات مدنی
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • گنجینه‌ای به نام سرمایه اجتماعی
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود