Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:05:48 GMT

خواص جوی دوسر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۸۴۷

جوی دوسر به دلیل بافت خاصی که دارد برای لایه‌برداری پوست مفید بوده و باعث آبرسانی و نرمی آن می‌شود. ناطقان: امروزه جوی دوسر به دلیل دارا بودن فواید زیاد یک ماده غذایی کاملا شناخته شده است. البته فواید و خواص آن صرفا به حوزه تغذیه محدود نمی‌شود و این ماده در تهیه لوازم آرایشی-بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوی دوسر به دلیل بافت خاصی که دارد برای لایه‌برداری پوست مفید بوده و باعث آبرسانی و نرمی آن می‌شود.

جوی دوسر برای پوست‌های حساس فوق‌العاده بوده و یک ماده مناسب برای سلامت مو‌ها نیز محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر به خدمات زیبایی پوست و موی جوی دوسر می‌پردازیم.


ماسک جوی دوسر برای پوست
نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که محصولات آرایشی-بهداشتی حاوی جوی دوسر برای تسکین و احیای پوست‌های مستعد آکنه کارایی خوبی دارند. در واقع این ماده به کاهش التهاب کمک کرده و از چسبندگی باکتریایی آکنه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

این ماسک طبیعی پوست‌های مرده را از بین برده و با باکتری‌های مسئول بروز آکنه‌ها مقابله می‌کند. به این ترتیب نیز پوست را نرم و صاف می‌کند. برای تهیه این ماسک نصف لیوان جوی دوسر خام را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید و در نهایت ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی پوست بمالید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت اینکه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

شامپو خشک تهیه شده با جوی دو سر
امروزه شامپو‌های خشک بیش از پیش شناخته شده و در بین مردم محبوب شده‌اند. چون یک انتخاب عالی برای مسافرت و مواقعی که می‌دانید امکان شست‌وشوی مو‌ها به حالت عادی وجود ندارد محسوب می‌شود.

برای تهیه این شامپوی خشک کافی است جوی دوسر را در دستگاه آسیاب یا میکسر یا غذاساز پودر کنید تا بافتی کاملا شنی یا پودری حاصل شود. سپس این پودر را مقداری مساوی جوش شیرین مخلوط کنید.

پوست سر را با این شامپوی طبیعی ماساژ دهید و در نهایت سشوار بکشید تا بقایای شامپوی خشک از مو‌ها پاک شوند. با همین کار ساده موهایتان بدون نیاز به آب تمیز می‌شوند. البته لازم است که در اولین فرصت دسترسی به آب حتما مو‌های خود را با شامپوی روزانه و آب شست‌وشو دهید.

اگر می‌خواهید از فواید جوی دوسر روی پوست و موهایتان بهره‌مند شوید از ماسک‌های ارائه شده غافل نشوید. اما حواستان باشد اگر مشکل خاصی در پوست خود دارید قبل از استفاده از هر نوع ماسک یا دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید.

جوی دوسر برای لایه‌برداری پوست صورت
بلغور جوی دوسر برای تمیزی و لایه‌برداری پوست فوق‌العاده است. برای این کار کافی است که ۲ قاشق غذاخوری جوی دوسر را آسیاب کنید. نیازی نیست بیش از حد پودر شود. سپس یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کرده و داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید.

زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید کافی است که مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود. سپس خمیر به‌دست آمده را به آرامی به پوست صورت بزنید و با حرکات دورانی و به مدت ۶۰ ثانیه ماساژ دهید. در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

لایه‌برداری بدن با جوی دوسر
این لایه‌بردار باید درست قبل از استفاده تهیه شود. برای تهیه آن یک چهارم لیوان بلغور جوی دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را ترکیب کنید. هم بزنید تا خمیری یکدست آماده شود و آن را روی بازو‌ها و پا‌ها بزنید. در نهایت نیز با آب ولرم شست‌وشو دهید.

جوی دوسر برای تسکین بدن
مدت‌هاست که بلغور جوی دوسر به عنوان درمان موثر برای مقابله با آفتاب سوختگی، اگزما و پسوریازیس شناخته شده است. برای اینکار کافی است بلغور جوی دوسر را با مقداری آب بپزید و اجازه دهید خنک شود به طوری که در حین استفاده پوست را نسوزاند.

یک لایه از این ماده را روی دستمال تمیز مرطوب بمالید و سپس دستمال را روی نواحی دچار آفتاب سوختگی، اگزما یا پسوریازیس قرار دهید. ۱۰ دقیقه زمان دهید و در نهایت پوست را بشویید. بهتر است مقداری کرم مرطوب‌کننده نیز بزنید.

ماسک جوان‌کننده صورت با جوی دوسر
نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که جوی دوسر می‌تواند برای رطوبت‌رسانی به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن موثر عمل کند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جوان‌سازی پوست صورتتان از این ماده غافل نشوید.

کافی است یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر را با ۳ قاشق غذاخوری شیر گرم مخلوط کنید. زمانی که جوی دوسر مقداری از شیر را جذب کرد آب یک عدد هویج و محتویات یک عدد کپسول ویتامین A را نیز به آن اضافه کنید. کاملا هم بزنید تا ماسک یکدستی حاصل شود. سپس این ماسک را به پوست بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

حرف آخر
اگر می‌خواهید از فواید جوی دوسر روی پوست و موهایتان بهره‌مند شوید از ماسک‌های ارائه شده غافل نشوید. اما حواستان باشد اگر مشکل خاصی در پوست خود دارید قبل از استفاده از هر نوع ماسک یا دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، جوی دو سر ، لایه برداری پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص جوی دو سر لایه برداری پوست لایه برداری پوست جوی دوسر قاشق غذاخوری شست وشو دهید جوی دوسر آن اضافه جوی دوسر آب ولرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سراسر جهان به شمار می‌رود که خواص متعددی برای سلامتی به همراه دارد، اما در عین حال استفاده بیش از اندازه این نوشیدنی می‌تواند عوارضی از جمله افزایش فشار خون، سردرد، اضطراب، خستگی، سرگیجه، سوزش معده و لرزش عضلات را متوجه افراد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قهوه به عنوان یک نوشیدنی در بسیاری از نقاط دنیا مورد مصرف قرار می‌گیرد که از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود و انواع مختلف دارد، حاوی مواد معدنی و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ مهمترین ماده مؤثر در قهوه کافئین است، کافئین موجود در قهوه بلافاصله پس از نوشیدن جذب بدن و وارد گردش خون می‌شود و بر سیستم اعصاب مرکزی اثر می‌گذارد.

در واقع کافئین ابتدا عامل ایجاد آدنوزین که حامل احساس خستگی و خواب‌آلودگی است را از کار می‌اندازد و سپس بر عامل تولید نوراپی نفرین و دوپامین اثر می‌کند و تولید آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ مزایای قهوه برای بسیاری از افراد در سنین مختلف به اثبات رسیده است و به دلیل خواص متعددی که برای سلامتی دارد، انگیزه افراد برای استفاده از این نوشیدنی محبوب را افزایش می‌دهد.

مزایای مصرف قهوه

از جمله مزایای مصرف قهوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سطح انرژی و کاهش خواب آلودگی کمک به افزایش فعالیت‌های فیزیکی و جلوگیری از بی حالی و کرختی در طول روز کاهش توده چربی بدن و کمک به افزایش سوخت و ساز و در نتیجه لاغری کاهش ریسک ابتلاء به بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب کمک به کنترل بیماران دیابتی به ویژه دیابت نوع ۲ کاهش ریسک ابتلاء به زوال عقل و آلزایمر کاهش ریسک ابتلاء به بیماری پارکینسون افزایش قدرت باروری در مردان بهبود سلامت پوست به دلیل خواص ضد التهابی و ضد پیری بهبود سلامت قلب با کاهش فشارخون افزایش تنوع میکروبیوم‌های معده و روده و کمک به فرآیند هضم غذاها و بهبود سلامت گوارشی افراد کاهش ریسک ابتلاء به سنگ کیسه صفرا با پیشگیری از عوامل ابتلاء به این بیماری (اگر مبتلا به سنگ کیسه صفرا هستید، از نوشیدن قهوه اجتناب کنید) حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیاد و کمک به درمان سلول‌های آسیب دیده پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی و کاهش التهاب‌ها در بدن که عامل انواع بیماری‌های خود ایمنی هستند کمک به پیشگیری و درمان افسردگی

تأثیر قهوه بر لاغری و کمک به تناسب اندام

کافئین به تناسب اندام هم کمک می‌کند، چون با یاری رساندن به روده و ایجاد تغییرات در ذخایر چربی، ریسک ابتلاء به مشکلات مختلفی که به اضافه‌وزن مربوط می‌شوند مانند مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد، پژوهشگران دریافته‌اند افرادی که مقادیر بیشتری از قهوه را به صورت مداوم مصرف می‌کنند، به خصوص در میان آقایان، سطوح چربی کمتری در بدن خود دارند.

پژوهشگران متوجه این نکته هم شده‌اند که میان مصرف قهوه و میزان فعالیت‌های ورزشی، ارتباطی مستقیم وجود دارد، زنانی که در روز یک یا دو لیوان قهوه می‌نوشند، ۱۷ درصد شانس بیشتر برای رسیدن به سطح فعالیت‌های فیزیکی پیشنهادی در روز برای سلامتی خود را دارند.

به طور کلی، قهوه علاوه بر تحریک سوزاندن چربی، باعث کاهش اشتها می‌شود و در نتیجه باعث کاهش میزان کالری مصرفی در طول روز خواهد شد، نتایج تحقیقات موجود نشان می‌دهند که نوشیدن منظم قهوه سبب افزایش قابل ملاحظه در متابولیسم بدن و در نتیجه، تقویت چربی سوزی می‌شود.

تأثیر قهوه بر بیماری آلزایمر و پارکینسون

بیماری آلزایمر، که به عنوان بیماری قدیمی شناخته می‌شود، بر سالمندان بالای ۶۵ سال تأثیر می‌گذارد و عامل اصلی زوال عقل است، همچنین شایع‌ترین بیماری اعصاب در سراسر جهان است که به تدریج افراد مبتلا به آلزایمر مهارت‌های حافظه خود را از دست می‌دهند؛ بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف کنندگان قهوه می‌توانند بیش از ۶۵ درصد شانس ابتلاء به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

بعد از بیماری آلزایمر، پارکینسون دومین بیماری عصبی شایع است که هنوز هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، این بیماری در زمانی ایجاد می‌شود که نورون‌ها، دوپامین را در مغز مرده تولید می‌کنند، در افرادی که قهوه می‌نوشند حدود ۳۲ تا ۶۰ درصد این احتمال کاهش می‌یابد و می‌توان اعتقاد داشت این موضوع به این دلیل است که کافئین دارای اثر مثبت روی انتقال دهنده‌های عصبی دوپامین است.

فواید نوشیدن قهوه برای کبد

خواص قهوه تلخ برای کبد هم قابل‌توجه است، این موضوع درباره افرادی صدق می‌کند که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند؛ مصرف این میزان و بهره‌گیری از فواید قهوه تلخ می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های کبدی را کاهش دهد، حتی نوشیدن قهوه بدون کافئین هم می‌تواند باعث کاهش سطح آنزیم‌ها را در کبد شود.

محققان ایتالیایی در تحقیقات مختلف متوجه شده‌اند خطر ابتلاء به سرطان کبد هم در بعضی از مصرف‌کنندگان قهوه به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است، افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، می‌توانند خطر ابتلاء به سرطان کبد را تا ۵۰ درصد یا حتی بیشتر، کاهش دهند.

قهوه از کرم خوردگی و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

کرم خوردگی نوعی بیماری دندانی است و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند به جلوگیری از کرم خوردگی کمک کند.

عوارض نوشیدن بیش از حد قهوه

از جمله عوارض نوشیدن بیش از حد قهوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش فشار خون سردرد اضطراب خستگی سرگیجه سوزش معده لرزش عضلات بی‌خوابی (دشواری در به خواب رفتن یا کسب خواب کافی) تپش قلب یا ریتم غیر عادی ضربان قلب تکرر ادرار کم‌آبی پوکی استخوان بیشتر در دوران پس از یائسگی (اگر رژیم غذایی حاوی کلسیم کافی نباشد) افزایش سطح کلسترول خون (ناشی از قهوه فیلتر و جوشانده‌نشده) تأثیر قهوه بر افزایش اضطراب

کافئین به افزایش سطح هشیاری شهرت دارد و برای اینکه قادر به چنین کاری باشد، اثرات «آدنوزین» را در بدن خنثی می‌کند، از سوی دیگر کافئین به آزادسازی «آدرنالین» کمک می‌کند که افزایش انرژی را به همراه می‌آورد، هنگامی که قهوه را در مقادیر بالا مصرف می‌کنید، این اثرات شکلی برجسته‌تر به خود می‌گیرد و منجر به بروز حس تشویش و اضطراب می‌شوند.

در واقع «اختلال اضطراب ناشی از کافئین» یکی از چهار سندرم مرتبط به کافئین است که از سوی اتحادیه روان‌شناسان آمریکا به رسمیت شناخته شده است، در گزارش‌ها آمده که مصرف یک هزار میلی‌گرم کافئین یا بیشتر در روز می‌تواند به شکل‌گیری حس اضطراب و بی‌قراری در بیشتر افراد شود، اما برای افراد حساس به کافئین، این اتفاق حتی با مصرف مقادیر بسیار کمتر هم رخ می‌دهد؛ بنابراین اگر به صورت مداوم احساس تشویش، بی‌قراری و اضطراب دارید، میزان مصرف کافئین خود را بررسی کنید و در صورت نیاز از آن بکاهید.

کد خبر 750229

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت