Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا، مسعود سعادتی در نشستی با مسوولین شهرستان میانه با اشاره به رکود ۱۵ ساله در تکمیل و بهره برداری از سدهای «شهریار» و «گرمی چای» اضافه کرد: شرکت پیمانکار جهت تکمیل سد گرمی چای، مستقر شده و آغاز به کار کرده و طبق برآوردها تا ۲ سال آینده با تکمیل سد و تامین آب شرب با کیفیت از آن، مشکل ۲۵ ساله آب شرب میانه حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه میانه، علت تاخیر در تکمیل این پروژه ها را عدم اختصاص اعتبار کافی و تزریق قطره چکانی اعتبار در سال های گذشته برای خارج نشدن این پروژه ها از ردیف بودجه عنوان کرد و گفت: با اختصاص اعتبار جدید باید اجرا و تکمیل این پروژه ها در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای حفاظت از آب موجود باید از توسعه بی رویه باغ ها و تبدیل زمین های کشاورزی به خانه باغ های غیر قانونی جلوگیری شود.

سعادتی هشدار داد:  اگر روند کنونی مصرف آب همچنان تداوم داشته باشد، شهر میانه با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به طور حتم با خطر خشکسالی مواجه می شود و همین آب موجود با سختی بالا را نیز نخواهیم یافت.

وی ادامه داد: درگذشته آب به‌عنوان یک ماده حیاتی به‌صورت بی‌رویه در منطقه مصرف شده و باغداری، کشاورزی و احداث خانه باغ ها نیز توسعه یافته، اما در حال حاضر به‌ واسطه کم‌آبی، توسعه کشاورزی بیش از این در شهرستان، منطقی به نظر نمی رسد.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به قانون ممانعت از احداث خانه باغ و توسعه باغات گفت: این قانون به ادارات جهادکشاورزی، منابع طبیعی و امور آب به طور رسمی اجازه داده تا برخوردهای قانونی لازم را اعمال کنند.

به گزارش ایرنا، سد شهریار در ۳۵ کیلومتری شهرستان میانه و بر روی رودخانه قزل‌اوزن، علاوه بر تأمین نیاز آب کشاورزی و صنعتی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و گیلان با هدف تولید نیرو احداث ‌و حوضه آبریز  آن از هفت زیرحوضه به‌ نام‌های رودخانه قزل‌اوزن، زنجان‌رود، آجی‌چای، گرمی‌چای، شهرچای، قرنقو و آیدوغموش تشکیل ‌شده است.

زمانی که طرح ساخت سد شهریار میانه به تصویب رسیده بود، قرار بود به ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کاغذکنان آب پمپاژ شود ولی با پیگیری نکردن مسوولان در سال های قبل، این طرح اجرایی نشده است.

سد «گرمی چای» هم در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه ، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود.

نمایی از سد «گرمی چای» شهرستان میانه در مراحل اولیه ساخت آن

برچسب‌ها آذربایجان شرقی اعتبار میانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اعتبار میانه آذربایجان شرقی اعتبار میانه شهرستان میانه گرمی چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام