Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پورآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه و صدور کارت بازرگانی بنگاه‌های اقتصادی در خارج از استان اقدامی نامناسب است و هیچ منطقی از آن دفاع نمی‌کند زیرا تمامی روادیدهای بازرگانی از جمله مالیات و حساب های بانکی عاید استان دیگری می شود.

وی تصریح کرد: کارت‌های بازرگانی بنگاه‌های اقتصادی هر استان باید در محل فعالیت همان منطقه صادر شود و اگر منع و محدودیت قانونی در این راستا به چشم می‌خورد باید تا حصول نتیجه مطلوب در سطح ملی پیگیری شود و پرواضح است پیاده‌سازی سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در این خصوص بی‌ثمر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایعی که در استان مستقر هستند در زمره صادرکنندگان بزرگ قرار دارند و محصولات آنها از درآمدهای بالای صادراتی برخوردار است ازاین‌رو انتظار می‌رود که حساب‌های بانکی این صنایع نیز به استان منتقل شود تا عواید ناشی از این فعالیت به این خطه نیز بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه موانع و محدودیت‌های قانونی که در موارد مذکور وجود دارد باید به قانون‌گذاران انتقال داده شود تا برای آن راهکارهای عملیاتی و قوانین قابل ‌اجرا در نظر گرفته و راه‌های افزایش و رونق تولید هموار شود.

پورآبادی در ادامه به دیدار روز گذشته با استاندار خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: اهمیت این موضوع برای استاندار مشخص شد و مقرر شد تا در این زمینه رایزنی های لازم با وزارتخانه انجام شود.

وی بر احیای واحدهای راکد و نیمه تمام خراسان شمالی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به این که احیای واحدهای تولیدی راکد از سیاست های اصلی دولت است واین مهم بارها طی جلسات متعدد اتاق بازرگانی پیگیری شده است و تصمیمات مناسبی در این زمینه گرفته شده است.

کارت بازرگانی سند و مجوزی است که به وسیله آن اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به فعالیت در امور واردات و صادرات بپردازند و توسط اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر می شود.

 در صورت اخذ کارت بازرگانی به راحتی می توانید به ثبت سفارش و ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، صادرات و حق العمل کاری در گمرک بپردازد.

هم اکنون تعداد کارت های بازرگانی این استان ۳۰۰ مورد است که از این تعداد ۱۰۰ کارت فعال و ۲۰۰ کارت به علت مسائل و مشکلاتی از قبیل مالیات، بیمه و سایر موارد غیر فعال هستند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان همچنین در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

براساس آمارهای موجود، استان خراسان شمالی در نیمه نخست امسال ۳۲ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرده است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی صادرات غیر نفتی کارت بازرگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی صادرات غیر نفتی کارت بازرگانی کارت بازرگانی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان