Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@02:34:12 GMT

واکنش جاستین ترودو به بازی ایران و کانادا: ایده خوبی نبود!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۶۷۵

واکنش جاستین ترودو به بازی ایران و کانادا: ایده خوبی نبود!

 فرارو: در حالی که تیم‌های حاضر جام جهانی تقریبا برنامه بازی‌های دوستانه‌شان تا زمان برگزاری رقابت‌ها را قطعی کرده‌اند در ایران تنها یک بازی تا کنون قطعی شده. بازی دوستانه تیم ملی ایران و کانادا که آن هم ممکن است زیر سایه رویداد‌های سیاسی میان دو کشور در معرض لغو شدن قرار بگیرد.

به گزارش فرارو، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به تازگی برگزاری این دیدار را «ایده بدی» دانست، ولی اعلام کرد که از آنجایی که نهاد فوتبالی کانادا ایران را دعوت کرده کاری نمی‌تواند بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو از ترودو سوال می‌شود که با توجه به حادثه شلیک به هواپیمای اوکراینی آیا دعوت از تیم ملی فوتبال ایران کار درستی بود و ترودو در پاسخ می‌گوید: «به نظر من ایده خوبی نبود!»

این در حالی است حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران هم در هفته‌ای که گذشت به دیدار سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران رفته بود که بسیاری دلیل این دیدار را بازی ایران و کانادا عنوان کرده بودند. خروجی رسمی جلسه البته اعلام حمایت وزارت خارجه از برگزاری بازی ایران و کانادا بود. چنانکه سعید خطیب‌زاده در پایان این جلسه از آمادگی این وزارتخانه جهت تعامل در خصوص تشریفات و تسهیلات اعزام تیم ملی به کانادا و استفاده از ظرفیت‌ها و ارتباطات موجود در این کشور خبر داد.

درآمد نیم میلیون دلاری از سفر به کانادا


تیم ملی ایران قرار است ۱۵ خرداد ماه در ونکوور کانادا به مصاف تیم ملی این کشور برود. کانادا از دیرباز یکی از مهم‌ترین مقصد‌های ایرانی‌ها برای مهاجرت بوده و می‌توان حدس زد که بازی تیم ملی در این کشور با حضور تعداد زیادی ایرانی همراه باشد. اما از سوی دیگر در پی ماجرای شلیک به هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن که عمدتا شهروندان ایرانی ساکن کانادا بودند روابط تیر و تار ایران و کانادا وارد مرحله‌ای بغرنج‌تر شد. پیش از این هم روابط سیاسی ایران و کانادا قطع شده بود و دو کشور سفیری در کشور‌های مقصد نداشتند. برای همین برخی‌ها احتمال می‌دخند بازی ایران و کانادا به فرصتی برای برخی تصفیه حساب‌های سیاسی تبدیل شود. این در حالی است که تیم ملی ایران با از دست دادن احتمالی این دیدار مهمترین فرصت برای برگزاری بازی‌های دوستانه را هم از دست می‌دهد. پیش از این تیم ملی پیشنهاد ژاپن برای شرکت در تورنمنتی با حضور برزیل و پاراگوئه را به دلیل اینکه اسپانسر رقابت‌ها یک برند تولید آبجو بود از دست داده بود. حالا و با از دست دادن احتمالی بازی با کانادا هم فرصت بازی دوستانه مهم قبل از جام جهانی را از دست می‌دهد و هم فرصت درآمدزایی را. چرا که برخی رسانه‌های داخلی اعلام کردند بازی ایران و کانادا درآمدی نیم میلیون دلاری برای ایران به همراه دارد. خبرگزاری فارس در این زمینه نوشت: ظاهرا فدراسیون فوتبال که از طریق روابط بین‌الملل خود به صورت مستقیم با کانادا وارد مذاکره شده، برای این مسابقه درآمدی بالای ۴۰۰ هزار دلار (در حدود نیم میلیون دلار) خواهد داشت که حدود ۲۰۰ هزار دلار از این مبلغ صرف هزینه رفت و برگشت به کانادا می‌شود. البته طبق قرارداد کشور میزبان تعهد کرده هزینه اقامت تیم ملی ایران در کانادا را پرداخت کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی قطر جاستین ترودو ایران و کانادا هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران نسبت به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران واکنش نشان داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز شورای شهر تهران بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام(ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می زند.  البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد و خدا کند که آسیب نزند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تونی خان در واکنش به مزخرف خواندن AEW توسط گلدبرگ: رو در رو چیز دیگری گفته بود!
  • عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!
  • یوناتان تا: لینک شدنم به بایرن مونیخ مرا خوشحال می‌کند
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • لیموچی: پرسپولیس تمام شد، فردا بازی داریم!
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد