Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر علیزاد، پژوهشگر و کارگردان تئاتر ۲۶ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای دانشجویان تئاتر، کارگاهی با موضوع «تئاتر پلی بک» playback برگزار کرد.

«تئاتر پلی‌بک» تئاتر بداهه‌ای است که بر اساس تجارب فردی و داستان‌های شخصی (Personal) شکل می‌گیرد و از این داستان‌های شخصی محملی برای گفتگو و کشف حقیقت می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکل از درام کاربردی در سال ۱۹۷۵ توسط م جاناتان فاکس Jonathan Fox ابداع شده‌است و به طور معمول در مکان‌های متنوع آموزشی، کلینیک‌ها و اجتماعات استفاده می‌شود.

«تئاتر پلی‌بک» مانند دیگر اشکال درام کاربردی (درام در خدمت سلامت، بهداشت و درمان) به منظور گسترش اجرای درام در فضاهای غیرتماشاخانه‌ای دنبال می‌شود.

در این نشست علی‌اکبر علیزاد پس از تشریح علمی چگونگی «تئاتر پلی‌بک» با همکاری هنرجویان و علاقه‌مندان با استفاده از تجربه شخصی یکی از حاضران و براساس روش «تئاتر پلی‌بک» اجرایی ترتیب داد و پس از اجرا نیز در پی گفتگو و مباحثه با حاضران و گروه اجرایی به بررسی ماجرا و علل و عوامل ایجاد آن پرداخت.

مدرسه تئاتر دیالوگ زیر نظر مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد برخی دوره‌های آموزشی هنرهای نمایشی را که در مراکز آموزشی و دانشگاهی کمیاب یا نایاب هستند در دسترس دانشجویان و علاقه‌مندان هنر قرار دهد که دبیری علمی آن با احسان زیورعالم، استاد دانشگاه هنر است.

نشست اول مدرسه تئاتر دیالوگ با حضور امیررضا کوهستانی و با عنوان «ناگفته‌نویسی» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کد خبر 5492980 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای ارسباران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کارگاه آموزشی تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی تئاتر شهر هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر جشنواره فیلم کن سریال ایرانی سازمان سینمایی کنسرت موسیقی سازمان صداوسیما سینمای مستند رادیو نادر طالب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان