Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:15:56 GMT

«سامانه رفاه ایرانیان» به روز رسانی شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۸۴۸۳

«سامانه رفاه ایرانیان» به روز رسانی شود

به گزارش «تابناک»، مهدی طغیانی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: برای توزیع عادلانه یارانه‌ها در مرحله نخست لازم است پایگاه سامانه رفاه ایرانیان به روز رسانی شود.دولت‌های گذشته هم ایجاد و تقویت سامانه‌هایی نظیر سامانه رفاه ایرانیان را وعده داده بودند. اما متاسفانه این موضوع رها شد، باید در این مقطع که به صورت جدی اصلاح توزیع عادلانه یارانه‌ها دنبال می‌شود، این سامانه‌ها تقویت و به روز رسانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: اجرای دقیق قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به ساماندهی دقیق این سامانه کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: علت اینکه برخی ثروتمندان مشمول دریافت یارانه می‌شوند، این است که حساب شخصی این افراد از حساب تجاری آنها جدا است یا حساب تجاری آن‌ها به نام فرد دیگری است تا میزان واقعی گردش مالی وی مشخص نشود.

طغیانی با اشاره به ایرادات سامانه رفاه یارانه‌ها ادامه داد: نوع کار برخی افراد به گونه‌ای است که گردش مالی حساب‌های آنان بالاست اما این گردش مالی، در آمد فرد محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال فردی مسوول خرید شرکتی است که گردش مالی زیادی دارد یا فردی مسوول صندوق قرض الحسنه چندین خانواده است و گردش مالی بالایی در حساب وی دیده می‌شود. این عوامل سبب شده میانگین درآمد فرد بالا رفته و جزء دهک‌های ۱۰ و بالاتر جامعه محسوب شده و مشمول دریافت یارانه نشود. بر همین اساس نظامند شدن و به روز شدن این اطلاعات در سامانه رفاه ایرانیان و سامانه‌های نظیر آن ضروری است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید همه اعتراضاتی که نسبت به دهک بندی و عدم دریافت یارانه وجود دارد، رصد شود، عنوان کرد: دولت هم زمان با بررسی شکایات مردمی به دهک بندی‌ها باید سامانه رفاه ایرانیان را نیز اصلاح کند.

وی ادامه داد: در قانون بودجه منابع لازم برای پرداخت یارانه به ۷۸ میلیون نفر در نظر گرفته شد، معتقدم تعداد زیادی از افرادی که یارانه دریافت می‌کنند، مستحق دریافت یارانه نیستند و بخش زیادی از افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند، مستحق دریافت یارانه در طرح جدید هستند که باید این ایرادات برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکیدکرد: مجلس شورای اسلامی به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد که مشکلاتی که در موضوع اختصاص یارانه به خانواده‌ها وجود دارد با نظارت‌های انجام شده، اصلاح شود.

طغیانی بااشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه ۹۰ درصد مردم باید مشمول دریافت توزیع عادلانه یارانه‌ها شوند، خاطرنشان کرد: هنوز اعتراضاتی در این باره وجود دارد که با نمایندگان دولت صحبت شده تا شهر به شهر میزان پرداخت یارانه‌هایی که در طرح جدید بین مردم توزیع شده است در گزارشی به کمیسیون های تخصصی مجلس اعلام کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران طغیانی نماینده مجلس کمیسیون اقتصادی سامانه رفاه ایرانیان یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران توزیع عادلانه یارانه ها سامانه رفاه ایرانیان دریافت یارانه گردش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند