Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه گزارش‌ها حاکی از جریان مذاکرات صلح ارتش پاکستان و تحریک طالبان به میزبانی افغانستان است، ارتش این کشور از کشتن دو نفر از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی خبر می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور دو نفر از «مهمترین و تحت تعقیب‌ترین» اعضای تحریک طالبان پاکستان را در وزیرستان شمالی کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی و اعضای تحریک طالبان در منطقه «بویا» منطقه به تبادل آتش پرداختند که طی آن «فرمانده رشید» ملقب به «جابر» و «عبدالسلام» با نام مستعار «چمتو» کشته شدند.

ارتش پاکستان درحالی از کشته شدن دو فرمانده تحریک طالبان خبر می‌دهد که دو طرف به مناسبت عید فطر آتش‌بس 10 روزه اعلام کرده بودند و پس از آن نیز در توافقی جهت برگزاری مذاکرات صلح آتش‌بس را تا 16 می (26 اردیبهشت) تمدید کرده بودند.

این درحالی است که دو طرف تیم‌هایی را برای مذاکرات صلح به میزبانی هیئت حاکمه افغانستان به کابل فرستاده‌اند و گفته می‌شود ژنرال «فیض حمید» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) و فرمانده کنونی ارتش این کشور در پیشاور برای گفت‌وگو با نمایندگان تحریک طالبان پاکستان به کابل آمده است.

اسلام‌آباد: دو فرمانده تحریک طالبان پاکستان تحویل افغانستان شده‌اندگمانه‌زنی‌ها درباره سفر مخفیانه ژنرال ارشد پاکستانی به کابلافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

پیش از این نیز منابع خبری در پاکستان اعلام کرده بودند که دولت اسلام‌‌آباد «مسلم خان» و «محمود خان» از رهبران ارشد تحریک طالبان پاکستان را با هدف باز نگه داشتن در گفت‌وگوها به هیئت حاکمه افغانستان تحویل داده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش پاکستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان ارتش پاکستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان تحریک طالبان پاکستان ارتش پاکستان مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل