Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:51:48 GMT

زلنسکی در سخنرانی خود در جشنواره کن پوتین را دیکتاتور خواند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۸۷۲۰

زلنسکی در سخنرانی خود در جشنواره کن پوتین را دیکتاتور خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از کی‌یف در یک پیام ویدیویی در هنگام افتتاحیه عصر روز گذشته (سه شنبه) هفتاد و پنجمین جشنواره کن خطاب به عموم مردم در این جشنواره تأکید کرد که اوکراین به نبرد با روسیه ادامه می‌هد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این خصوص با اشاره به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و فیلم چارلی چاپلین گفت: «ما به یک (چارلی) چاپلین جدید نیاز داریم که اثبات کند که سینما در مواجهه با جنگ اوکراین ساکت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به نبرد ادامه می‌دهیم. چاره دیگری نداریم....من متقاعد شده‌ام که «دیکتاتور» شکست خواهد خورد».

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در محل جشنواره کن خاطرنشان کرد که حضور مجازی او در سالن تعجب و تشویق مردم را برانگیخت و آن طور که رسانه‌های فرانسه گزارش کردند، رئیس جمهور اوکراین نزدیک به 10 دقیقه جنگ روسیه در اوکراین را محکوم کرد و از دنیای سینما خواست سکوت نکنند.

طبق این گزارش، زلنسکی با انتقاد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با لحنی بسیار تند ادامه داد: «قرار است سینما ساکت بماند یا درباره آن حرف بزند؟ ما به یک چاپلین جدید نیاز داریم تا امروز به ما ثابت کند که سینما ساکت نیست....نفرت در نهایت از بین می‌رود، دیکتاتور خواهد مرد».

بر اساس این گزارش، در آغاز ماه آوریل (چهارمین ماه میلادی)، زلنسکی در این در شصت و چهارمین دوره جوایز گرمی، معادل اسکار برای موسیقی آمریکایی، مشارکت کرد و در آن جا نیز درخواست کرد که از کشورش در مقابل روسیه حمایت کنند.

جشنواره فیلم کن که هفتاد و پنجمین دوره خود را برگزار می‌کند متعهد شد که اوکراین در ذهن همه جای خواهد داشت. دو نسل از فیلمسازان اوکراینی با «سرگئی لوزنیتسا» برای «تاریخ طبیعی تخریب» درباره تخریب شهرهای آلمان توسط متفقین در طول جنگ جهانی دوم و همچنین «ماکسیم ناکونه‌چنی» جوان برای «باچنیا متلیکا» (چشم‌انداز پروانه) حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم کن در آخرین لحظه نمایش «ماریوپولیس 2»، جدیدترین فیلم کارگردان لیتوانیایی «مانتاس کوداراویسیوس» را که در اوایل آوریل در اوکراین کشته شد، اضافه کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر، نشست سینمای جهان از استقبال از «نمایندگان رسمی روسیه، مقامات دولتی یا روزنامه‌نگاران با خط مشی رسمی دولت روسیه» خودداری کرده است اما گفته است که همواره آماده استقبال از صداهای مخالف است که از «کریل سربرنیکوف» شروع می‌شود. کودک وحشتناک صحنه روسیه روز چهارشنبه با فیلم جدید خود به نام «همسر چایکوفسکی» رقابت برای نخل طلا را آغاز خواهد کرد.

در آغاز مراسم افتتاحیه عصر سه نبه به میزبانی «ویرجینی ایفرا» بازیگر، مسئله تعهد به سینما مطرح شد: «آیا سینما می‌تواند دنیا را تغییر دهد؟ نه مطمئناً. اما می‌تواند درک ما را از آن برهم بزند. و در نتیجه جهان واقعاً تغییر کند....فیلمسازان آزاد، این همان چیزی است که جشنواره کن آن را جشن می‌گیرد و بزرگ می‌دارد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد اما کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش درگیری‌ها در اوکراین نکردند بلکه با فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، به آتش این ناآرامی‌ها دامن زدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اوکراین جشنواره کن رئیس جمهور جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از اوکراین اینفو، دفتر ریاست جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی حکم برکناری ویتیوک از سمت رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی این کشور را امضا کرده است.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی همچنین روسای شعب منطقه‌ای سرویس امنیتی اوکراین در استان‌های میکولایف، دنیپروپتروفسک، زاکارپاتیا و ولین را برکنار کرده است.

به نوشته اوکراین اینفو، ویتیوک ابتدا در ماه آوریل پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه وی از موقعیت خود برای ثروتمند کردن اعضای خانواده‌اش استفاده کرده است، از کار تعلیق شد.

بر اساس گزارشی که یکی از پایگاه‌های خبری اوکراین در تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین) در مورد اموال خانواده ویتیوک منتشر کرده بود، به طور خاص ذکر شده بود که همسر رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی اوکراین، آپارتمانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار در یک مجتمع مسکونی اعیان‌نشین در کی‌یف خریداری کرده است.

همین پایگاه خبری در تاریخ ۶ آوریل (۱۸ فروردین)، کارکنان سرویس امنیتی اوکراین را به اعمال فشار بر خبرنگاران خود متهم کرد و مدعی شد که آنها قصد دارند یوهن شولگا روزنامه‌نگاری که گزارش مربوط به اموال خانواده ویتیوک را تهیه کرده بود را به تلافی تهیه این گزارش، به خدمت سربازی اعزام کنند.

از سوی دیگر واسیل مالیوک رئیس سرویس امنیتی اوکراین، ویتیوک را در حالی که اتهامات علیه وی در دست بررسی قرار داشت، از کار تعلیق کرد.

دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین (NABU) در ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) و در پاسخ به پرسش اوکراین اینفو، اعلام کرد که آنها در حال تحقیق در مورد خرید املاک و مستغلات لوکس توسط اعضای خانواده ویتیوک هستند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا با ادامه کمک‌های مالی به اوکراین اظهار نارضایتی می‌کنند چرا که اعتقاد دارند فساد در بین مقامات کی‌یف همچنان وجود دارد و بیشتر این پول‌ها اختلاس می‌شود.

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست اخیر خود در شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی به اوکراین وعده کمک‌های مالی نظامی را دادند و این وعده درحالی صادر شد که تا کنون کی‌یف ۱۶۵ میلیارد یورو از کشورهای غربی دریافت کرده است.

ادامه کمک‌های مالی غرب به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا به تدریج با چنین کمک‌هایی مخالفت می‌کنند چون اخبار و گزارش‌های متعددی از فساد مقامات اوکراین در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد