Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سویه جدیدی که در برخی کشورها مشاهده شده، نگران کننده است، مردم دچار عادی انگاری شده اند»، این خبری بود که در چند روز اخیر توسط دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا اعلام شد، خبری که بار دیگر به ما گوشزد کرد که هنوز به خط پایان کرونا نرسیده ایم و احتمال قدرت یافتن این ویروس منحوس همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دو و نیم سالی که جهان در جدال با ویروس کرونا است، هر زمان که با عقب نشینی این بیماری مواجه می شویم و احساس می کنیم مساله تمام شده و به پایان کرونا رسیده ایم، عادی انگاری و بی خیالی اکثر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود، رفتاری که همواره منجر به شیوع موج بعدی شده است.

هم اکنون ۶۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش ویژه مراقبت می‌شوند و حال ۵نفر هم وخیم است.

براساس آخرین رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان استان نارنجی و ۱۲ شهرستان دیگر از روز جمعه ۲ اردیبهشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و اکثر روزهای کرونایی در کرمانشاه روزهایی بدون فوتی با کاهش تعداد مبتلایان اعلام شده است.

با این وجود به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان این بیماری نیست و همچنان باید پروتکل ها رعایت شده و واکسیناسیون با جدیت بیشتری پیگیری شود.

دانش آموزان می توانند ناقلان کرونا باشند

در همین راستا رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد، کرونا موج هایی داشت که در دنیا، کشور و استان موارد ابتلای بالایی ایجاد کرد، بسیاری بدحال شدند، در بیمارستان بستری شدند و یا جان خود را از دست دادند.

دکتر «حسین بیگلری» ادامه داد: با ورود به سال جدید و کاهش آمار مبتلایان میزان ملاحظات و توجه مردم به رعایت پروتکل ها کمرنگ شده است.

وی یکی از دلایل انتقال ویروس کرونا در خانواده ها را از طریق دانش آموزان اعلام کرد و گفت: بسیاری از دانش آموزان به ویژه آنان که در سنین پایین تر قرار دارند نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت هستند، به ویژه دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال سن که واکسینه نشده اند، می توانند به راحتی بیماری را به خانه بیاورند، بسیاری از آنان یا ماسک نمی زنند و یا ماسک را در زیر چانه خود قرار می دهند و آن را خیس و مرطوب می کنند.

بیگلری یادآور شد، گروه بالایی از نوجوانان کمتر از ۱۸سال سن و افراد کمتر از ۱۲سال سن واکسینه آنان به حد مطلوب نرسیده و می توانند ویروس را به خانه بیاوند و تهدیدی برای افراد در معرض خطر باشند.

بیش از ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول را دریافت کرده اند

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: اکنون ابتلا به کرونا در استان روند کاهشی دارد و میزان موارد فوت شده و بستری نیز کاهش چشمگیری داشته است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» ادامه داد: اما باید اندکی زمان بگذرد چرا که مشخص نیست خطر پیک بعدی به چه صورت است.

وی پوشش بالای واکسیناسیون را در این روند کاهشی موثر دانست و گفت: بیش از ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۸۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کاهش آمار بستری‌ها نباید مردم را از کرونا و رعایت پروتکل‌ها غافل کند و همه باید بدانند که کرونا پایان نیافته است، هنوز هیچ کشوری نمی تواند اعلام کند که کرونا تمام شده، چرا که احتمال پیک های دوباره این بیماری وجود دارد.

وی اضافه کرد: زندگی مردم باید به حالت عادی برگردد، اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان با جدیت ادامه یابد.

دکتر شکیبا عنوان کرد: نیاز است والدین در بحث واکسیناسیون کودکان خود دغدغه بیشتری داشته باشند، چرا که هیچ چیز در خصوص آینده بیماری کرونا مشخص نیست.

 واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲سال در برابر ویروس کرونا اهمیت دارد

در ادامه معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تزریق نوبت سوم و چهارم واکسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: پس از گذشت چندماه از تزریق واکسن، ایمنی بدن در برابر این ویروس کاهش می یابد و نیاز است افرادی که سه ماه از نوبت دوم آنان گذشته است نوبت سوم و افرادی که چهار ماه ازتزریق نوبت سوم واکسن آنان گذشته نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.

دکتر «سارا شاه آبادی» ادامه داد: دستورالعمل وزارتخانه این است که افراد بالای۸۰سال، افراد دارای نقص سیستم ایمنی ، بیماران سرطانی و خاص و همچنین کادر بهداشت و درمان در اولویت تزریق نوبت چهارم قرار دارند.

به گفته وی، واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲سال در برابر ویروس کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید بدان توجه شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل ها ویروس کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس