Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز (۲۸ اردیبهشت) نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس همچنین استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) دوباره با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا می‌شود.

امروز (۲۸ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و به‌صورت پراکنده در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جمعه (۳۰ اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه (۳۱اردیبهشت) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه (اول خرداد) در اغلب مناطق کشور به‌ویژه جنوب غرب و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود. نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) مواج خواهند بود.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، آسمان تهران فردا (۲۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری گاهی غبارآلود همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 677316 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي گرد و غبار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي گرد و غبار پیش بینی می شود درجه سانتیگراد وزش باد شدید ۳۰ اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان

مازیار زند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی با ترکمنستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا در حوزه کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و ... دارد. به دنبال آن هستیم تا مراودات تجاری را با کشور یادشده افزایش دهیم.

وی با اشاره به نبود گذر و بازارچه مرزی میان این دو کشور، ادامه داد: در تلاشیم تا این معبر ایجاد شود که البته به موافقت کشور ترکمنستان بستگی دارد و تاکنون در این رابطه پیگیری‌های فراوانی انجام شده است.

زند بیان کرد: در این ارتباط، نشست با استاندار آخال در ترکمنستان برگزار شده است و آن‌ها یک کارشناس را برای بررسی موضوع به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای صادرات کالا با ۲۸ تا ۳۲ کشور در ارتباط است، گفت: صادرات با کشورهای همسایه مانند افغانستان در حال انجام است. امسال نیز هیأت‌های تجاری مختلفی را از چند کشور پذیرش می‌کنیم و تعدادی هیأت تجاری را به سایر کشورها اعزام خواهیم کرد.

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه اکسپو برای معرفی پتانسیل‌های خراسان شمالی از دیگر اقدامات در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: رفع تعهد ارزی همچنان مهمترین مشکل تجار است و این امر سبب شده است تا کارت بازرگانی تعدادی از تجار استان تمدید نشود که این امر به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

وی افزود: نبود تجهیزات لجستیک در استان از دیگر مشکلات تجار این استان است، به‌طوری که به علت اختصاص نیافتن کشتی در بندر امیرآباد چند ماه کالا در آن منطقه دپو شده بود و تاجر آن محموله تا چند ماه فقط پول انبارداری پرداخت می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هوای خراسان‌شمالی ۱۰ درجه خُنک‌تر می‌شود
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور